Tijekom rujna i listopada 2010., na uzorku većem od 600 ispitanika, vodeći hrvatski web oglasnik za vozila, 4Kotača, proveo je istraživanje o navikama pri kupnji automobila. U istraživanju su većinom sudjelovali muškarci, odnosno njih čak 84 posto. Kad je riječ o dobi, 39 posto ispitanika ima između 26 i 35 godina, a onih starijih od 46 godina je 20 posto.
Ispitivanje je pokazalo da je više od polovice ispitanika (njih 58 posto) kupilo automobil u posljednje tri godine, a četvrtina ispitanika (25 posto) koji su kupili vozilo u posljednje tri godine, namjeravaju ga ponovno kupiti u sljedeće dvije godine. Kada su u pitanju razlozi kupnje, najviše ispitanika automobil mijenja (kupuje novi) nakon određenog broja godina (39 posto). Petina ispitanika (19 posto) kupuje ga kada im se pruži 'dobra' prilika (većinom muškarci), a 12 posto nakon prijeđene određene kilometraže. Deset posto ispitanika automobil kupuje kada postojeći više nije u voznom stanju.
Najviše se plaća kešom
Zanimljivo je da gotovo polovica ispitanika (njih 43 posto) automobil nije, niti neće kupovati na kredit, nego gotovinom. Trećina ih (31 posto) automobil kupuje kombinacijom gotovine i kredita, a 15 posto anketiranih kupuje ga isključivo na kredit. Udio od 11 posto ispitanika automobil kupuje na leasing. Ispitanici bi u prosjeku za automobil dali oko 15.000 eura. Najviše ispitanika (29 posto) za automobil je spremno odvojiti između 10.000 i 15.000 eura. Između 5000 i 10.000 eura spremno je odvojiti 23 posto ispitanika, a njih 16 posto za automobil bi dalo manje od 5000 eura. Više od 20.000 eura dalo bi 15 posto ispitanika.
Ispitanici koji kupuju automobil u vrijednosti do 10.000 eura, to najčešće čine gotovinom (58 posto). Oko 27 posto ispitanika automobil u vrijednosti do 10.000 eura kupuje kombinacijom kredita i gotovine, a 14 posto njih kupuje ga na kredit. Ispitanici koji kupuju skuplje automobile, češće se odlučuju na leasing. Čak 39 posto anketiranih koji automobil kupuju u vrijednosti višoj od 31.000 eura, biraju leasing, kao i 27 posto onih koji kupuju automobil u vrijednosti između 20.000 i 30.000 eura.
Najpoželjniji su kompakti
Kada je u pitanju klasa automobila, najviše bi ispitanika (36 posto) kupilo kompaktni automobil kao što su Volkswagen Golf i Opel Astra. Trećina njih (33 posto) kupila bi srednju klasu, poput Opela Insignije i Mazde 6. Petina ispitanika (20 posto) kupila bi gradski automobil (Renault Clio, Fiat Punto), a njih 17 posto karavan. Kupe i kabriolet su najmanje zastupljeni pa bi kupe kupilo pet posto, a kabriolet jedan posto ispitanika.
Pri kupnji automobila o performansama i savjetima ispitanici se u najvećoj mjeri raspituju na internetskim forumima (73 posto) i službenim stranicama proizvođača (51 posto). Recenzije i testove u sklopu TV emisija gleda 45 posto ispitanika, a kod prijatelja se raspituje 39 posto ispitanika. Obitelj je posljednja kome se ispitanici obraćaju za savjet, i to čini samo 11 posto ispitanika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....