CES LAS VEGAS

Goodyear predstavio gumu izrađenu od 90 posto materijala s manjim utjecajem na okoliš

Nova guma već prošla je testove Ministarstva prometa SAD-a i odobrena je za cestovnu uporabu

Goodyear guma s malim utjecajem na okoliš

 Goodyear

Ekološka tranzicija sve je uobičajenija tema u svijetu, a automobil je na puno načina protagonist ove revolucije. A jedan od bitnijih dijelova automobila su gume. Sada je cilj i tradicionalnu gumu pretvoriti u održivi proizvod kao što to pokazuje Goodyear koji već neko vrijeme ulaže napore u proizvodnju gume koja ne sadrži zrak i koja je sve bliže 100 posto održivoj gumi.

Još jedan korak naprijed u razvoju upravo je predstavljen na CES-u u Las Vegasu (od 5. do 8. siječnja). To je prva konceptualna guma napravljena od 90 posto materijala s manjim utjecajem na okoliš.Ova Goodyearova nova guma već prošla je testove Ministarstva prometa SAD-a i odobrena je za cestovnu uporabu.

Najava koja dolazi samo godinu dana nakon predstavljanja gume sastavljene od 70 posto održivih materijala koju će Goodyear ove godine pustiti u proizvodnju i koju će testirati neki od dobavljača partnera američke tvrtke.

Guma pokazana u Las Vegasu izrađena je od 90 posto ekološki prihvatljivih materijala, a uključuje 17 sastojaka u 12 različitih komponenti.

image

Goodyear guma s malim utjecajem na okoliš

Goodyear

Za početak čađa: uključena je u proizvodnju svake gume za jačanje smjese i produljenje vijeka trajanja gume, tradicionalno se proizvodi spaljivanjem raznih vrsta naftnih derivata. Goodyearova konceptualna guma s 90 posto materijala s niskim utjecajem na okoliš uključuje četiri različite vrste čađe proizvedene miješanjem metana, ugljičnog dioksida, biljnog ulja i piroliznog ulja ekstrahiranog iz otpadnih guma. Ove verzije čađe imaju za cilj smanjenje emisije ugljika, razvoj kružnog gospodarstva i korištenje ugljika na biološkoj osnovi, bez utjecaja na performanse.

Upotreba sojinog ulja u ovoj demo gumi pomaže održati smjesu gume fleksibilnom na promjene temperature. Sojino ulje resurs je na biološkoj osnovi koji pomaže smanjiti upotrebu proizvoda na bazi nafte. Iako se gotovo 100 posto proteina soje koristi za stočnu hranu, značajan višak ulja dostupan je za proizvodnju guma.

Silika je sastojak koji se često koristi u gumama za poboljšanje prianjanja i smanjenje potrošnje goriva. Ova demonstracijska guma uključuje visokokvalitetnu siliku napravljenu od ostataka rižine ljuske (RHA silika), nusproizvoda prerade riže koji često završi na odlagalištima.

Nadalje, poliester se reciklira iz iskorištenih boca, pretvarajući poliester u osnovne kemikalije i reformirajući ih u tehnički poliester koji se koristi za konopce za gume, a smole se koriste za poboljšanje i poboljšanje trakcije guma. U ovoj konceptnoj gumi, Goodyear zamjenjuje tradicionalne smole na bazi nafte bio-obnovljivim smolama bora.

Rubna žica i čelična užad pojačavaju strukturu gume, a nova Goodyear guma koristi zrnate žice i čelične užadi od recikliranog čelika proizvedenog u procesu elektrolučne peći (EAF). Korištenje EAF procesa omogućuje proizvodnju čelika uz smanjenu potrošnju energije i istovremeno uključuje veći udio recikliranog materijala. EAF proces ima potencijal za smanjenje emisija stakleničkih plinova u usporedbi s čelikom proizvedenim u visokim pećima. Goodyearova konceptna guma također sadrži ISCC certificirane polimere za ravnotežu mase bio i biocirkularnih sirovina.

Chris Helsel, potpredsjednik, globalne operacije i glavni tehnološki direktor Goodyeara, izjavio je da je cilj predstaviti prvu 100 održivu gumu do 2030. godine, a već sudeći po prvom proizvodu na dobrom su putu. Ostat će samo pitanje cijene takve gume u početku prodaje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 17:50