ISTRAŽIVANJE

GM, Porsche, Maserati, Kia i Jaguar ne ispunjavaju obećanje o automatskom kočenju u nuždi

Organizacije za sigurnost procjenjuju da će do 2025. godine biti spriječeno 42.000 nesreća i 20.000 ozljeda

Upozorenje Attention Assist (ilustracija)

 Mercedes-Benz

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) izvijestio je da pet od 20 proizvođača automobila koji su se obvezali opremiti najmanje 95 posto vozila koja prodaju u SAD-u automatskim kočenjem u nuždi do rujna 2022. nije uspjelo postići taj cilj.

Kia je upravo propustila obećanje, izvijestivši da je 94 posto njezinih vozila opremljeno sigurnosnim značajkama. Korejski proizvođač automobila za manjak je okrivio probleme u opskrbnom lancu povezane s pandemijom.

image

Testiranje automatskog kočenja u nuždi

AAA

U međuvremenu, Jaguar Land Rover, General Motors, Maserati i Porsche samo su između 70 i 75 posto svojih vozila opremili tehnologijom za izbjegavanje sudara. Ipak, GM i Porsche su napravili veliki napredak, jer su prošle godine izvijestili da je samo 58 odnosno 59 posto vozila koje su prodali u SAD-u bilo opremljeno automatskim kočenjem u nuždi.

Jaguar Land Rover također je napravio napredak, opremivši 75 posto svojih vozila ovim sustavom ove godine, za razliku od 60 posto prošle godine. Maserati je u međuvremenu doživio pad, ponudivši sustav na 71 posto vozila koje je prodao ove godine, u usporedbi sa 72 posto prošle godine.

image

Automatsko kočenje u nuždi

Hyundai

Honda je također u minusu. Kao i Kia, trebala je ispuniti svoje obećanje, jer 93 posto vozila koje je prodala 2022. imalo je automatsko kočenje u nuždi. Budući da je 96 posto vozila koje je prodala prošle godine bilo opremljeno sigurnosnom značajkom, ove godine nije trebala imati problema.

Tri su proizvođača automobila, međutim, učinila suprotno i dodala sigurnosnu značajku dovoljnom broju vozila u 2022. To su Mitsubishi, Nissan/Infiniti i Stellantis. Stellantis je posebno napravio veliki korak 2022. Prošle je godine samo 43 posto njegovih vozila prodano sa sustavom automatskog kočenja u nuždi. Ove je godine ta brojka 96 posto.

image

Rezultati istraživanja

IIHS

Svih 20 proizvođača automobila složilo se 2016. da automatsko kočenje u nuždi postane standardna značajka na 95 posto njihovih vozila najkasnije do 1. rujna 2022. Dogovor su sklopili i IIHS i Nacionalna uprava za sigurnost u prometu. Organizacije za sigurnost procjenjuju da će, kada svih 20 proizvođača automobila postigne ovaj cilj, do 2025. godine biti spriječeno 42.000 nesreća i 20.000 ozljeda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 12:29