Kod današnjih će mlađih vozača neki novi automobil (čast izuzecima) teško izazvati brže kucanje srca, ushićenost i duge rasprave s društvom. Danas u vrijeme hiperprodukcije, brojnih klasa i podklasa, gomile novih modela ‘za svačiji ukus’, te bezbroj uglavnom trendovskih bezličnih crossovera, teško je biti više istinski petrol head. Jer, sportaši današnjeg doba uvelike koriste downsizing motora, sportski zvuk iz zvučnika, lažne dvostruke ispušne cijevi, da ne nabrajam sve trikove kojima se služe... Zato i razumijemo da već uglavnom gube interes za automobilima, jer se i mi se stariji već pomalo gubimo i dva puta dobro pogledamo koji je automobil ispred nas: A4, A5, A6 ili A8, Trica ili Petica, te GLC, GLE, GLA, bla, bla... samo su neki od primjera, istini za volju, legitimnog uniformiranja kompletnih gama proizvoda.
Istina, auti nisu nikada bili bolji i sofisticiraniji nego danas kada su već postali prave igračke na četiri kotača koje novim tehnologijama mame baš te buduće generacije kupaca. Novim je generacijama vozača tako bitnije ima li neki automobil USB u seriji, oduševljavaju se kamerama za parkiranje, automatskim kočenjem u gradu, multimedijima ove ili one vrste i zaslonima osjetljivm na dodir. No, tko bi im sudio, danas se više toliko ne gleda koliko nekom autu treba do 100 km/h iz stajanja i koja mu je špica, (kako je to bilo do prije kojih 10 godina) već koliko (malo) troši i koliko CO2 ispušta u atmosferu. Manje od 100 grama po kilometru? Palac gore!
Usto, hibridi i električni auti već su naša svakodnevica, a sve više ozbiljnih autonomnih vozila koja već danas voze sama u prometu u skoroj će im budućnosti osigurati, primjerice pregled poslovnih papira (naravno na tabletu) dok će ih sam voziti na posao... Tu su i brojna ograničenja, po svuda kamere za brzinu i visoke kazne za prebrze, kao i visoke cijene goriva koje također obuzdavaju nogu na papučici gasa... Auti su tako današnjim, a posebno budućim vozačima postali poput hladnjaka, usisavača i perilica - moraš ga imati i što manje misliti, najbolje neka on sam vozi... Što im je ostalo kako bi se istakli? Jedino još, možda, neki poseban dizajn... A, što se toga tiče, i tu je do danas već gotovo sve isprobano i iskušano do maksimuma. Većina auta unutar tri ili četiri velike korporacije dijele iste dijelove, forme i platforme te postaju slični kao jaje jajetu.
I po pitanju dizajna se igra uglavnom na sigurno, a već dugo nitko nije ponudio nešto doista novo (dobro, možda je Nissan Juke jedan od rijetkih primjera današnjeg hrabrog dizajna, koji volite ili mrzite). Stoga smo film odvrtjeli u možda i posljednje sjajne godine automobilizma, u 90-te i potražili 12 blistavih primjera auta koji su zračili osobnošću, koji su donijeli nešto novo, za kojima su se okretale glave i lomili vratovi, bili nekome lijepi ili ružni. Uglavnom, 90-ih je bilo hrabrih primjera auta koji su znali iznenaditi i od kojih su neki već danas klasici. Naravno, kada kažemo legende, ne mislimo pritom na pojedine kultne izvedbe modela poput Forda Escorta RS Coswortha, BMW Serije 8, VW Golfa R32, Renault Clija Williams (to je jedna sasvim druga priča), već na konkretne modele od kojih su neki doživjeli i milijunske naklade. Kada pogledamo ovu listu, činjenica je da se već dugo nijedan auto nije skrenuo pažnju, izdvojio se iz gomile ili odredio neki novi trend poput ovih 12 auta. Ako mislite da smo neki izostavili slobodno ga navedite...
Alfa Romeo 156 (1997. do 2003.)
Fiat Multipla (1998. do 2002.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....