NEVJEROJATNI TRANSIT

Fordovo kombi čudovište ima 2000 KS, ‘čupa asfalt‘; i do 100 km/h ubrzava poput Rimčeve Nevere

Kombi ima poseban aerodinamički paket namijenjen za utrke, potpuno prerađeni ovjes i kočnice koje su preuzete s trkaćeg automobila

2022. Ford Electric Supervan

 Ford

Ford je tijekom sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća imao pomalo ludu tradiciju predstavljanja konceptnih kombi vozila sa sportskim ovjesom i motorom koji su sposobni za nevjerojatne performanse. Još u osamdesetima Fordov Supervan 2 jurio je 280 km/h!

Nakon tridesetak godina pauze tradicija se nastavlja. Ford je opet predstavio jedan potpuno nepotreban ali ludo zabavan i brz kombi. Po prvi puta Supervan ima električne motore što je omogućilo nevjerojatnu snagu i performanse.

image

2022. Ford Electric Supervan

Ford

Četvrta generacija zove se Ford Pro Electric SuperVan i napravljena je povodom ovogodišnjeg Goodwood festivala brzine. Razvili je u tajnosti Ford Performance u suradnji s austrijskom trkaćom momčadi STARD i njemačkom podružnicom Forda koja je bila zadužena za dizajn. Kombi ima čak četiri motora koji ukupno razvijaju 2000 KS. Vrlo slično kao Rimac Nevera. I ubrzanje je na razini Nevere. Ford tvrdi da ovaj hiperkombi do 100 km/h ubrzava za manje od dvije sekunde.

image

2022. Ford Electric Supervan

Ford

Četiri električna motora energiju crpe iz baterije relativno skromnog kapaciteta od 50 kWh, više nije ni potrebno jer ovaj je kombi napravljen za jurnjavu na kratkim dionicama i utrke ubrzanja. Kolika je maksimalna brzina Ford nije objavio.

image

2022. Ford Electric Supervan

Ford

Konstrukcija je zasnovana na klasičnom E-Transitu Custom, no detaljno je prerađena. Kombi ima poseban aerodinamički paket namijenjen za utrke, potpuno prerađeni ovjes i kočnice koje su preuzete s trkaćega automobila. U unutrašnjosti su trkaća školjkasta sjedala i zaštitni kavez, no tu su i civilni detalji poput novog infotainment sustava SYNC 4.

image

2022. Ford Electric Supervan

Ford

Pomoću zaslona infotainmenta može se birati između pet načina vožnje koji su prilično osebujni i pristaju karakteru automobila. Ti načini rada su: cesta, trkača staza, utrka ubrzanja, drift i rally. Postoji i takozvani način za čišćenje guma. Kad je on uključen jedna je osovina blokirana dok se kotači na drugoj vrte na mjestu. Ford tvrdi da ovaj način rada služi za zagrijavanje guma prije utrke ubrzanja, no jasno je da može dobro poslužiti i za paljenje guma i stvaranje velikog oblaka dima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:41