Ulaganja u Fordovu drugu generaciju novih energetskih vozila značit će da će njegova jedinica za električna vozila, Model e, izgubiti oko 3 milijarde dolara više nego što zaradi 2023., rekao je danas proizvođač automobila.
Te su gubitke više nego nadoknadila druga dva odjela, Ford Blue i Ford Pro, koji se bave vozilima s unutarnjim izgaranjem i gospodarskim vozilima. Međutim, proizvođač automobila je bio jasan da mu električna vozila dosad nisu bila isplativa.
Osim gubitka od 3 milijarde dolara ove godine, Fordove električne ambicije koštale su ga prošle godine 2,1 milijardu dolara i 900 milijuna u 2021.
Ta ulaganja ipak su mu pomogla da postane drugi najveći proizvođač električnih vozila u Americi.
Kako bi uhvatio Teslu, Ford planira potrošiti ukupno 50 milijardi dolara do 2026. za razvoj i izradu električnih vozila, izvještava Bloomberg.
Do tada si je zadao cilj proizvodnje 2 milijuna električnih vozila godišnje.
Kao rezultat toga, Ford očekuje da će Model e dosegnuti operativnu maržu od 8 posto (prije poreza i kamata) 2026. To je vrlo dobra usporedba s 2022., kada je njegova marža bila negativnih 40 posto, i dovodi ga više u sklad s ostatkom tvrtka, čija se marža u tri godine očekuje od 10 posto.
Iako se može činiti da je pred njim jako dug put, Ford kaže da nije tako daleko kao što se čini.
Unatoč gubicima od 3 milijarde dolara u 2023., tvrdi da će se, ako zanemarite troškove istraživanja i razvoja, njegova električna vozila "približiti pragu rentabilnosti" do kraja ove godine.
U međuvremenu, Ford planira 2,5 milijarde dolara smanjenja troškova za svoj posao s unutarnjim izgaranjem, za koji očekuje da će generirati 7 milijardi dolara ove godine.
Očekuje se da će njegov posao s komercijalnim vozilima također pridonijeti čineći proizvođača automobila profitabilnim, s predviđenom zaradom od 6 milijardi dolara. Sve u svemu, očekuje da će zaraditi 9-11 milijardi dolara u 2023., čak i unatoč skupom odjelu za električna vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....