Ford Focus, obiteljski hatchback koji je od 1998. godine proizvođaču postigao golemi uspjeh, odlazi u povijest 2025. godine kao žrtva Fordovog pomaka prema električnim automobilima.
Vijest stiže uz Fordovu najava da će prekinuti proizvodnju automobila u svojoj tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj u kojoj se Focus trenutno proizvodi. Saarlouis je bio u utrci za proizvodnju Fordove sljedeće generacije električnih vozila, ali je izgubio od tvornice u Valenciji u Španjolskoj.
"U našem ciklusu planiranja nemamo dodatni model koji ide u Saarlouis", rekao je novinarima predsjednik Forda Europe Stuart Rowley, dodajući da Ford istražuje "druge mogućnosti" za tvornicu koje uključuju prodaju drugom proizvođaču automobila.
Jasno je da će to značiti gubitak radnih mjesta u Njemačkoj, iako je moguće da bi neki radnici mogli biti prebačeni u drugu Fordovu njemačku tvornicu u Kölnu, koja bi trebala početi proizvodnju novog crossovera baziranog na VW-ovoj električnoj arhitekturi MEB 2023. Prema Automotive News, u Saarlouisu je trenutno zaposleno 4600 ljudi.
No, Ford je upozorio da Valencia također može očekivati pad broja ljudi, unatoč tome što je dobila ugovor za Fordove električne automobile sljedeće generacije. U Valenciji radi oko 6000 ljudi na automobilima poput Kuge crossovera, S-Maxa i Galaxy monovolumena. Mondeo D-segmenta također se tamo proizvodio donedavno, prije nego što je Ford od njega odustao u proljeće 2022. zbog pada prodaje u korist crossovera.
Značka Mondea bila je uobičajena pojava u europskim Fordovim salonima gotovo 30 godina, no Ford je poznat po svom nedostatku sentimentalnosti. Naime, prije gotovo tri desetljeća, tvrtka je napustila natpisnu pločicu Escort, kada je predstavila njegovu zamjenu Focusa. Time je naglasila radikalan pomak u odnosu na ono što je bilo prije.