VOZILI SMO

FIAT PANDA 4x4 Najmanji terenac bolji nego ikada

Treća generacija Pande dobila je svoju 4x4 izvedbu koja će na hrvatskom tržištu stajati približno 15.000 kuna više od jednake verzije s prednjim pogonom

Sve dosadašnje Pande 4x4 bile su cijenjene, no ovako kompletnog automobila s Fiatovom značkom jednostavno se ne možemo prisjetiti. Oni dobro upoznati s običnom, civilnom Pandom posljednje generacije vjerojatno će još i povjerovati da u toj tvrdnji nema mnogo pretjerivanja, no svi drugi, pak, morat će nam vjerovati na riječ.

Jer, kompletu koji su nam Talijani sad ponudili, barem sudeći prema prvim dojmovima, teško je naći mane. Verzija 4x4 stiže nam tek nekoliko mjeseci nakon one s prednjim pogonom, a na prvi pogled gotovo da joj je identična. Od originala se razlikuje po nešto robusnijem izgledu, koji zahvaljuje dodavanju zaštitnih plastičnih oplata, posebnim aluminijskim naplatcima, ali i odizanju karoserije za 47 mm.

No, prave razlike nisu vidljive na prvi pogled, nego su skrivene ispod lima, za ovu priliku obojenog u dvije nove, jednako atraktivne mješavine boja - toskanski zelenu i sicilijanski narančastu. Pogon na sve kotače je torque on demand, što znači da se aktivira po potrebi, a uz to Panda 4x4 serijski je opremljena i sustavima ESC i ELD (el. blokada diferencijala). Sve to, tvrde Fiatovi stručnjaci, uz odgovarajuće je gume i više no dovoljno za sve izazove pred kojima se gradski auto može naći nakon silaska s asfalta.

Nakon vlastitog iskustva na zahtjevnom poligonu u sklopu Fiatovog razvojnog centra u Baloccu, punog ozbiljnih prepreka i izraženih uspona i nizbrdica, nemamo im razloga ne vjerovati. Posebno ako je pod poklopcem motora TwinAir opcija, za ovu prigodu uparena sa sjajno odmjerenim 6-stupanjskim mjenjačem. Kratak prvi stupanj s jedne strane i duga šesti s druge, fino pomiruju dva posve oprečna svijeta, a neobičan motor osvaja i svojom uglađenošću i okretnim momentom, 40 posto većim no u starom 1.2 Fireu.

No, ni druga, dizelska opcija (1.3 MultiJet), nije za odbaciti, premda je bučnija i generalno grublja i ima samo pet stupnjeva. Sve ostalo je i toj verziji za pet: upravljač je odlično odmjeren, ručica mjenjača brza i precizna, a i povišen položaj za volanom u 4x4 verziji dolazi do punog izražaja.

Nova Panda, nadalje, pažnju plijeni i udobnošću, koju dobrim dijelom treba zahvaliti intervencijama na ovjesu temeljenom na poprečnim ramenima te polukrutoj osovini i primjetno mekšoj amortizaciji. U ozbiljno našpananoj vožnji otvorenom cestom karoserija će se rado nagnuti, no na svako moguće torzijsko uvijanje zaboravite. I na asfaltu i na raznim klackalicama na poligonu, naime, Panda 4x4 djeluje kao da je isklesana iz mramora.

PANDA 0.9 TwinAir

TEHNIČKI PODACI

Obujam 875 ccm

Snaga 63 kW/85 KS pri 5500/min

Moment 145 Nm pri 1900/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 368,6x167,2x160,5 cm

Osovinski razmak 230 cm

Prtljažnik 225 litara

Masa 1050 kg

Najveća brzina 166 km/h

0-100 km/h 12,1 sekundu

Potrošnja 4,9 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 14:22