Električni automobili polako postaju sve češća pojava, posebice u razvijenim zemljama s dobro razvijenom mrežom punionica.
Ipak, mnogi i dalje nad glavom imaju upitnik kada su u pitanju baterije, konkretno njihov vijek trajanja.
Njemački Auto Bild nedavno je objavio priču o cijenama baterija koje su zaprepastile mnoge.
Primjerice, na Jaguaru i-Pace baterija stoji 32.450 eura. Ako uzmemo u obzir da u Njemačkoj novi takav model stoji 79450 eura, cijena baterija je čak 41 posto ukupne vrijednosti novog automobila.
Oko pola cijene automobila treba izdvojiti za nove baterije električne Hyundai Kone i Ioniqa. Naime, nova Kona u električnom izdanju stoji 34.600 eura, dok baterija za istu stoji 16.955 eura (49 posto), dok novi Ioniq stoji 33.300 eura uz cijenu baterije istu kao kod Kone - 16955 eura (51 posto).
Očekivano, za manje modele stvari su na papiru još gore, pa tako električni Peugeot iON stoji 21<800 eura, a nova baterija čak 73 posto ukupne vrijednosti (16.000 eura).
Riječ je o ciframa koje mnogima nisu prihvatljive, a utjeha kupcima može biti činjenica kako većina proizvođača nudi garanciju od 8 godina.
Ipak, nova saznanja mogla bi dodatno ohrabriti skeptike. Naime, prema novom istraživanju napravljenom na Dalhousie sveučilištu u SAD-u, uz pomoć nove tehnologije baterija na električnim modelima mogle bi trajati preko milijun kilometara, odnosno 4 tisuće punjenja.
To je više nego dovoljno, budući u današnje vrijeme vlasnici klasičnih benzinaca i dizelaša sa svojim modelima često i ne dođu do spomenute brojke.
Tim istraživača pritom je radio na razvoju s Teslom, a detalji su naravno tajnost. Ipak, informacije su ozbiljne i znače da će i proizvođači na ovaj način uskoro vjerojatno biti u mogućnosti ponuditi i dužu garanciju.
Prema pisanju Wireda, istraživači iz Dalhousie objavili su i kako ovo nije kraj, već tek početak.
To bi u prijevodu moglo značiti da će baterije dodatno napredovati kroz godine te će i najveći skeptici dobiti garanciju da s električnim automobilom ipak neće biti problema, barem po pitanju trajanja baterije.
S druge strane, mreža punionica, posebice u manje razvijenim državama...
Izvor: Wired
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....