Problem, ali istovremeno i izazov, leži u činjenici da između Zagreba i Zadra nema punionica za električne automobile koji s jednim punjenjem zasad mogu prijeći između 150 i 200 kilometara. Primjerice, u susjednoj je Sloveniji već izgrađeno 20 punionica za električne automobile.
- Širu primjenu i masovnije korištenje automobila na električni pogon tek treba očekivati, pa će uz naše autoceste trebati izgraditi mrežu ovakvih punionica. Mi se nadamo da će ovo biti početak toga nezaustavljivog procesa, rekao je ravnatelj škole Vice Vlatkovića Tihomir Tomčić, uvjeren da se radi o usluzi koju će sve više zahtijevati i turisti koji dolaze u Zadar.
Financijski teret izgradnje punionice vrijedne oko 80.000 kuna uglavnom je podnijela škola, nešto je novca osiguralo i Ministarstvo gospodarstva, a njezino otvaranje predstavlja krunu izgradnje Solarnoga edukacijskog centra i Info centra za energetsku učinkovitost, čiju su izgradnju sufinancirali Zadarska županija i UNDP (Program Ujedinjenih naroda za razvoj).
Ravnatelj Tomčić je kazao da će usluge punionice na početku biti besplatne, a očekuje da bi Grad Zadar, po uzoru na Vodice koje su to već uradile, mogao zbog zaštite Poluotoka, potaknuti svoja poduzeća “Čistoću” i “Nasade” na nabavku električnih vozila.
- Ovo je edukativna, demonstracijska punionica, jer će ovdje naši učenici učiti postavljanje i montažu, ali ćemo biti na usluzi svim vlasnicima električnih vozila. Naš sljedeći projekt je kupnja električnog vozila sa solarnim panelima, bit će vrlo sličan Golfu, proći će homologaciju i izići na cestu - rekao je Tomčić i zahvalio Sigrid Jordan iz GTZ-a (Njemačkog društva za tehničku suradnju) odakle je škola Vice Vlatkovića potaknuta na realizaciju solarnih projekata.
U znak zahvalnosti, upravo je Jordan otvorila prvu hrvatsku solarnu punionicu električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....