Zaboravite Pariz, London i New York. Najbogatiji ljudi danas žive u Šangaju, Guangzhou i Tianjinu. Sa 596 milijardera Kina je, naime, na ljestvici zemalja s najviše milijardera sredinom listopada preskočila i dosad vodeće Sjedinjene Države (537). Ne čudi stoga što BMW očekuje da će čak svaki drugi automobil koji siđe s proizvodne trake u njemačkom Dingolfingu, završiti u garaži jednog od novopečenih kineskih bogataša, poput vodećeg na ljestvici, kralja nekretnina Wang Jianlina (60) ili gurua online trgovine Jack Maa (51).
I upravo je njima - i još 3,6 milijuna njihovih sunarodnjaka s više od milijun dolara na bankovnom računu - namijenjena nova, šesta generacija serije 7, s oznakom G11/G12. Unatoč gotovo četiri milijuna potencijalnih kupaca samo u Kini, bit će to težak zadatak. Neće se, naime, biti lako probiti kraj apsolutnog vladara u svijetu luksuznih limuzina - Mercedesa S-klase. Samo u prošloj godini u svijetu je prodano čak 101.428 primjeraka nove S-klase i svega 48.480 primjeraka, istini za volju, sedam godina stare Sedmice (F01/F02). Kao i susjedi iz Stuttgarta, Bavarci su prvo dizajnirali produljenu verziju (5,24 metra), koja ionako čini četiri petine prodaje, a potom ju skratili za 14 centimetara da bi dobili standardnu verziju (5,10 m), koju ionako kupuju samo Europljani.
Pritom su vodili računa o tome da novopečeni kineski bogataši novac vole i pokazati, pa nova Sedmica - uz tradicionalne bubrege i prstenove oko laserskih svjetala - nosi i gomilu kromiranih detalja, od rebara na masci hladnjaka i okvira za maglenke, preko palice za hokej na boku do kućišta retrovizora i okvira oko ispušnih cijevi... Kič, ali bez toga nema uspjeha u Kini. Kao ni bez luksuza u unutrašnjosti i detalja poput pojačavanja i stišavanja glazbe gestikulacijom, ambijentalne rasvjete u osam boja, svjetlucavog panoramskog krova... Vrhunac luksuza, međutim, predstavlja tzv. Executive Lounge. Na pritisak prekidača sjedalo suvozača se preklapa i pomiče prema naprijed za dodatnih 9 centimetara, dok se samo stražnje sjedalo spušta do kuta od 43 stupnja.
Glazba se automatski stišava, rasvjeta smanjuje, a na zaslonu tableta u naslonu za ruku između stražnjih sjedala nudi se čak 12 programa za masažu. Ništa lošije ne osjeća ni službeni vozač, jer šesta se generacija bavarske limuzine sjajno vozi, pogotovo u kombinaciji sa 450 KS snažnim 4,4-litrenim turbomotorom i pogonom na sva četiri kotača u topmodelu 750i xDrive. V8 s okretnim momentom od 650 Nm pri svega 1800 okretaja i savršenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem povezanim s navigacijom doslovce se poigrava s bavarskom limuzinom i u svakom trenutku puca od snage - za nevjerojatne 4,4 sekunde hvata stotku i bez trunke napora na autocesti stiže do elektronički ograničenih 250 km/h.
Samo nijansu slabije (6,1 sekunda i 250 km/h) stoje stvari u osnovnom 730d sa 265 KS za 849.150 kuna. Pritom precizni elektromehanički upravljač nudi neočekivano puno povratnih informacija, a zahvaljujući upravljanju na sva četiri kotača i karoseriji dijelom izrađenoj od ugljičnih vlakana, što je težinu spustilo za lijepih 130 kilograma (lakši i od aluminijskog Audija A8), čak i produljena verzija u oštrim zavojima ostavlja dojam broj manjeg automobila.
BMW 730d
Tehnički podaci
Motor 6 cilindara
Obujam 2993 ccm
Snaga 265 KS pri 4000/min
Okr. moment 620 Nm pri 2000/min
Pogon na stražnje kotače
Mjenjač automatski (8)
Dimenzije 510x190x148 cm
Osovinski razmak 307 cm
Prtljažnik 515 litara
Gume 225/60 R17
Težina 1755 kg
Ispuh CO2 129
Ostali motori
Benzinski 740i (326 KS), 750i (450 KS)
Hibridni 740e (326 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....