Kina dokazuje svoju dominaciju na europskim ljestvicama prodaje s velikim rastom u ovoj godini u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a kupci ne ignoriraju masu novih modela "Made in China", već sasvim suprotno. Tijekom kolovoza, modeli BYD-a i MG-a pokazali su se prodajnim hitovima, u mnogim slučajevima nadmašujući ekvivalentne modele europskih proizvođača.
Najnoviji podaci pokazuju prodaju novih automobila u Europskoj uniji, zemljama EFTA-e i Ujedinjenom Kraljevstvu i dolaze usred pomnog promatranja uvođenja viših carina Kini koja "preplavljuje" Europu pristupačnim automobilima.
MG Motors jedan je od najuspješnijih na listi s popularnim MG4 koji je među 40 najprodavanijih u Europi. Crossover MG ZS je odmah iza, na 44. mjestu. Ukupna europska prodaja marke u kolovozu 2023. bila je gotovo utrostručena u odnosu na isti mjesec prošle godine, s 14.411 prodanih jedinica u odnosu na 5338 prethodne. MG je prošlog mjeseca usto, uspio prodati više auta od Volva, Suzukija i Minija.
Marka BYD prodala je 2685 automobila prošlog mjeseca. Izvješće o prodaji modela prema Auto News Europe pokazuje značajan napredak u odnosu na 186 isporučenih u kolovozu 2022. Najveći proizvođač "energetskih" vozila na svijetu s modelom Atto 3 (2559) zauzima lavovski udio u prodaji.
Polestar je postigao slične rezultate, a sva njegova vozila sada potječu iz Kine. Marka je doživjela skok prodaje za 250 posto u kolovozu, dok su Lotus, Ora, BYD, Great Wall, Nio, Xpeng i MG izvijestili o sličnim uspjesima. Svaka tvrtka imala je troznamenkasto povećanje prodaje u odnosu na prošlu godinu.
Stoviše, potražnja je tolika da kineski proizvođači automobila traže još brodova za prijevoz vozila. U međuvremenu, Europska komisija nije olako shvatila pojavu nove EV supersile. Kao što je poznato, Unija je objavila da razmatra povećanje potražnje za kineskim električnim vozilima koje bi mogla dodatno cariniti. Međutim ta se odluka očekuje tek za 13 mjeseci.
Čelnici EU-a nastoje izjednačiti uvjete svih aktera na tržištu, a predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen rekla je: “Globalna tržišta sada su preplavljena jeftinijim električnim automobilima. A cijena im se golemim državnim subvencijama umjetno održava niskom, to nije pošteno". Naravno, Kinezi su odmah uputili oštar protest na tu izjavu.
No, treba imati na umu da nisu samo kineski proizvođači ti kojima se poveća vrodaja i koji su "trn u oku" predsjednici Europske komisije. Marke koje nisu kineske niti ovisne o Kini, poput Jeepa, Lexusa, Cupre i Renaulta, također su zabilježile povećanje prodaje. Tesla, koja većinu svojih Modela 3 i Modela Y isporučenih u Europu uvozi iz Kine, prodala je 30.679 automobila u kolovozu 2023. - iako bi tome pridonijeli i Modeli Y proizvedeni u Njemačkoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....