Kupnja novog automobila na trenutnom tržištu je u najmanju ruku teška. Zahvaljujući nizu čimbenika, novi, ali i rabljeni automobili skuplji su nego ikad.
To je dovelo do toga da su mnogi kupci odgodili odluku o kupnji, dok su drugi odabrali modele niže kvalitete nego što je njihov prvobitni plan dopuštao. Novi trend cijena izazvao je i brigu za direktora Stellantisa Carlosa Tavaresa.
Prosječna cijena novog automobila nedavno je premašila 47.000 dolara (325.000 kuna). Prošle godina ta cifra je porasla za 6220 dolara (43.030 kuna), u usporedbi s podacima iz 2020. Čini se da se ovaj trend porasta cijena samo pogoršava, a nedavni svjetski događaji ne pomažu situaciji.
Zašto su troškovi novih automobila u porastu? Sve se svodi na ponudu i potražnju. Trenutna je ponuda novih automobila smanjena, dok je potražnja ostala ista. Kada se to spoji s rekordnom inflacijom, globalnom nestašicom čipova, problemima u lancu opskrbe, pandemijom koronavirusa i novonastalim globalnim vojnim sukobom, i sve postaje jasnije.
Izvršni direktor Stellantisa, Carlos Tavares, objasnio je situaciju za The Detroit Bureau: "Vrlo sam zabrinut zbog toga što učinak pristupačnosti postaje sve veći problem kako inflatorni pritisci eskaliraju". Tavares shvaća da kupci srednje klase moraju kupovati automobile, a povećanje cijene predstavlja veliki pritisak na njihovu financijsku situaciju.
Kako bi pokušao popraviti situaciju, Stellantis radi na izgradnji novih pristupačnih električnih automobila sljedeći svoju strategiju elektrifikacije za 2030. godinu, do kada planira predstaviti 25 novih BEV vozila. Zbog toga će upravo sljedećih 8 godina biti ključne za Stellantis, ali i većinu ostalih proizvođača koji su se također obvezali na svoje planove.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....