UMJESTO BENZINA

Direktor Porschea Oliver Blume vjeruje u dostupno sintetičko gorivo u široj primjeni od 2030.

Sintetičko gorivo koje razvija Porsche dobiva se proizvodnjom vodika kombiniranjem s ugljikom "zarobljenim" iz zraka
Oliver Blume
 Profimedia

U ne tako dalekoj budućnosti većina novih prodanih vozila bit će električna, hibridna ili na vodik. Međutim, Porsche marljivo istražuje načine kako zadržati automobile s unutarnjim izgaranjem na cesti i to koristeći napredna sintetička goriva.

Njemački proizvođač automobila prvi je put objavio svoje planove za istraživanje sintetičkih goriva još u rujnu i tada je otkrio da već postoji pilot program koji uključuje razne klasične Porsche modele koji koriste sintetička goriva.

Tijekom nedavnog intervjua za Hagerty, izvršni direktor Porschea Oliver Blume rekao je da će automobili s unutarnjim izgaranjem nastaviti voziti i u budućnosti.

"Vjerujemo da sintetička goriva proizvedena pomoću 100 posto obnovljive energije mogu biti važan element u budućnosti", rekao je Blume.

image
Porsche 911 GT2 993
Porsche

"Iz tog razloga provodimo istraživačke i razvojne aktivnosti. Čak 70 posto automobila koje smo ikad proizveli još uvijek vozi i još će dugi niz godina biti automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem."

Sintetičko gorivo koje razvija Porsche dobiva se proizvodnjom vodika kombiniranjem s ugljikom "zarobljenim" iz zraka da bi se stvorio metanol koji se zatim pretvara u zamjenu za benzin za motore. Porsche želi ovo sintetičko gorivo proizvoditi u tvornicama koje pokreću energija vjetra i sunca. Ipak, glavni problem koji treba prevladati je cijena.

"Jedini problem koji još uvijek imamo je cijena koja je i dalje viša od 10 dolara po litri", otkrio je Blume. Porsche radi na smanjenju toga na manje od 2 dolara po litri kako bi osigurao da nije puno skuplji od današnjeg benzina ili dizela.

"Već imamo pilot program koji pokreće povijesne 911 modele 993, s vrlo dobrim rezultatima. Također tražimo partnere. Oni će se pobrinuti za tehnologiju, a na kraju će proizvesti gorivo. Naš će zadatak biti pronaći prave specifikacije kako bi ta goriva mogla raditi u našim motorima s unutarnjim izgaranjem ", dodao je šef Porschea.

Blume priznaje da je još uvijek dug put do savršenih sintetičkih goriva, no uvjeren je da bi se mogao naći u širokoj primjeni od 2030. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 01:37