kako stoji Hrvatska?

Brojke u EU: Tko vozi najstarije, tko vozi na struju, tko na dizel, tko ima najviše auta na cestama...

EU prosjek od 570 auta na 1000 stanovnika odražava visoku mobilnost, ali od 253 milijuna auta samo je oko 1,2 posto na struju

Autobahn, promet

 Profimedia

Automobilska industrija i vozni park na europskim cestama neprestano se mijenjaju i razvijaju, pružajući zanimljive uvide u preferencije i navike vozača diljem kontinenta. Pogled na broj, starost vozila i vrste goriva koje koriste, otkriva razlike između europskih zemalja te trendove koji oblikuju budućnost mobilnosti.

Prema najnovijim podacima ACEA, udruge europskih proizvođača automobila, koji se odnose na 2022. godinu, europske ceste kriju fascinantne statistike. U europskom voznom parku prednjači Njemačka s gotovo 49 milijuna registriranih vozila, slijede Italija i Francuska, dok zemlje poput Cipra, Luksemburga i Islanda zatvaraju listu s najmanjim brojem vozila, donosi Motor1.

image

Promet, Europa

AFP

Kada se pogledaju automobili po stanovniku, iznenađuje Poljska s 703 automobila na 1000 stanovnika, dok je Luksemburg blizu s 695. Europski prosjek od 570 automobila na 1000 stanovnika odražava visoku mobilnost, ali i različitost u dostupnosti i potrebi za osobnim prijevozom.

Zanimljivo je da starost vozila varira među zemljama, s Grčkom koja ima najstariji prosječni vozni park od 17,3 godine, dok zemlje poput Luksemburga imaju znatno mlađa vozila. Ovo ukazuje na različite ekonomske uvjete, kao i na različite politike i poticaje za obnovu vozila.

Kada je riječ o vrstama goriva, benzin i dizel još uvijek dominiraju europskim cestama, no primjetan je i rast popularnosti hibridnih i električnih vozila, osobito u zemljama poput Norveške i Islanda koje predvode u udjelu električnih automobila. Ovo ukazuje na postupnu, ali sigurnu tranziciju prema održivijim oblicima mobilnosti.

image

Novi automobili, ilustracija

Profimedia

Uvid u tržište vozila starijih od deset godina pokazuje da su Italija, Njemačka i Poljska na vrhu liste, što ukazuje na potrebu za obnovom flote kako bi se povećala energetska učinkovitost i smanjila emisija štetnih plinova.

Zaključno, "automobilski pejzaž" Europe pruža fascinantan pogled na raznolikost i trendove koji će oblikovati budućnost cestovnog prijevoza. Kako se europske zemlje kreću prema održivijoj mobilnosti, ključno će biti pratiti kako se ovi trendovi razvijaju, utječući na izbore potrošača, politike vlada i strategije proizvođača automobila.

image

Rabljeni automobili

Profimedia

Broj automobila na cestama

Njemačka - 48,763,036

Italija - 40,213,061

Francuska - 38,856,492

Ujedinjeno Kraljevstvo - 37,050,775

Poljska - 26,457,659

Španjolska - 25,644,595

Nizozemska - 9,233,107

Češka - 6,425,417

Rumunjska - 7,865,186

Belgija - 5,877,949

Portugal - 5,560,000

Grčka - 5,495,927

Austrija - 5,150,890

Švedska - 4,980,543

Švicarska - 4,768,843

Mađarska - 4,091,975

Norveška - 2,876,313

Danska - 2,794,055

Finska - 2,740,393

Slovačka - 2,721,252

Irska - 2,292,748

Hrvatska - 1,836,016

Litva - 1,347,548

Slovenija - 1.221.702

Estonija - 849,294

Latvija - 769,345

Cipar - 601,131

Luksemburg - 448,454

Island - 236,824

image

Rabljeni auti, ilustracija

































CROPIX

Broj automobila na 1000 stanovnika

Poljska - 703

Luksemburg - 695

Italija - 681

Cipar - 664

Estonija - 638

Island - 629

Češka Republika - 611

Njemačka - 586

Slovenija - 580

Austrija - 574

Prosjek EU-a – 574

Francuska - 572

Prosječni EU+EFTA+UK - 570

Ujedinjeno Kraljevstvo - 549

Švicarska - 546

EFTA prosjek - 542

Španjolska - 541

Portugal - 537

Norveška - 530

Grčka - 525

Nizozemska - 525

Belgija - 506

Slovačka - 501

Finska - 494

Litva - 480

Švedska - 477

Danska - 476

Hrvatska - 475

Irska - 453

Mađarska - 422

Rumunjska - 413

Latvija - 410

image

Rabljeni automobili

Profimedia

Prosječna starost automobila na cesti

Grčka - 17,3 godine

Estonija - 16,6 godina

Češka - 15,9 godina

Latvija - 15,2 godine

Poljska - 14,9 godina

Rumunjska - 14,9 godina

Litva - 14,7 godina

Slovačka - 14,7 godina

Mađarska - 14,6 godina

Španjolska - 13,9 godina

Portugal - 13,6 godina

Hrvatska - 13,3 godine

Finska - 12,9 godina

Italija - 12,5 godina

Prosjek EU-a – 12,3 godine

Island - 12,0 godina

Nizozemska - 11,7 godina

Slovenija - 11,2 godine

Francuska - 10,8 godina

Norveška - 10,8 godina

Švedska - 10,7 godina

Ujedinjeno Kraljevstvo - 10,3 godine

Njemačka - 10,0 godina

Švicarska - 10,0 godina

Belgija - 9,8 godina

Irska - 9,1 godina

Austrija - 8,9 godina

Danska - 8,9 godina

Luksemburg - 7,9 godina

Automobili na cesti stariji od 10 godina

Italija - 23,819,479

Njemačka - 21,947,427

Poljska - 21,393,509

Francuska - 20,385,505

Španjolska - 16,237,639

Ujedinjeno Kraljevstvo - 15,900,749

Rumunjska - 6,362,815

Nizozemska - 4,684,379

Grčka - 4,506,033

Češka - 4,291,380

Portugal - 3,472,737

Mađarska - 3,026,224

Švedska - 2,305,174

Austrija - 2,291,833

Belgija - 2,068,592

Švicarska - 2,031,577

Slovačka - 1,797,147

Finska - 1,573,670

Norveška - 1,289,250

Hrvatska - 1.237.593

Litva - 1,031,413

Irska - 889,793

Danska - 795,496

Slovenija - 660,662

Estonija - 598,105

Latvija - 594,095

Cipar - 401,805

Luksemburg - 117,826

Island - 85,065

Europska unija (tržišni udio)

Benzin - 50,6%

Dizel - 40, 8%

Blagi i puni hibrid - 3,1%

UNP - 2,6%

Električni - 1,2%

Plug-in hibrid - 1, 0%

Prirodni plin - 0, 6%

Ostalo - 0,1%

Neidentificirani - 0,1%

image

Točenje benzina

Profimedia

Benzin (tržišni udio):

Grčka - 89,6%

Nizozemska - 78,2%

Cipar - 74,8%

Finska - 67,6%

Švicarska - 63,4%

Mađarska - 63,1%

Njemačka - 62,7%

Danska - 61,7%

Ujedinjeno Kraljevstvo - 58,1%

Češka Republika - 57,1%

Rumunjska - 54,9%

Estonija - 54,4%

Belgija - 53,1%

Slovačka - 50,0%

Švedska - 49,9%

Slovenija - 46,2%

Island - 45,6%

Poljska - 44,6%

Italija - 44,0%

Luksemburg - 43,3%

Austrija - 42,6%

Francuska - 40,4%

Španjolska - 39,5%

Hrvatska - 39,0%

Portugal - 36,5%

Irska - 36,1%

Latvija - 31,3%

Norveška - 28,7%

Litva - 24,8%

image

Dizel (ilustracija)

Profimedia

Benzin (tržišni udio)

Grčka - 89,6%

Nizozemska - 78,2%

Cipar - 74,8%

Finska - 67,6%

Švicarska - 63,4%

Mađarska - 63,1%

Njemačka - 62,7%

Danska - 61,7%

Ujedinjeno Kraljevstvo - 58,1%

Češka Republika - 57,1%

Rumunjska - 54,9%

Estonija - 54,4%

Belgija - 53,1%

Slovačka - 50,0%

Švedska - 49,9%

Slovenija - 46,2%

Island - 45,6%

Poljska - 44,6%

Italija - 44,0%

Luksemburg - 43,3%

Austrija - 42,6%

Francuska - 40,4%

Španjolska - 39,5%

Hrvatska - 39,0%

Portugal - 36,5%

Irska - 36,1%

Latvija - 31,3%

Norveška - 28,7%

Litva - 24,8%

image

Dizel (ilustracija)

Profimedia

Dizel (tržišni udio)

Latvija - 65,8%

Litva - 63,5%

Portugal - 58,8%

Hrvatska - 56,0%

Irska - 55,8%

Španjolska - 55,7%

Francuska - 53,0%

Austrija - 51,5%

Slovenija - 50,7%

Luksemburg - 45,4%

Slovačka - 43,8%

Rumunjska - 42,2%

Italija - 42,1%

Estonija - 41,5%

Poljska - 39,5%

Norveška - 38,5%

Belgija - 39,3%

Češka Republika - 39,3%

Ujedinjeno Kraljevstvo - 34,7%

Švedska - 33,5%

Island - 33,0%

Mađarska - 31,6%

Njemačka - 29,6%

Švicarska - 28,1%

Danska - 26,6%

Finska - 26,3%

Cipar - 21,5%

Nizozemska - 9,8%

Grčka - 8,7%

image

Električni auto na punjaču, ilustracija

Alamy/Profimedia

Električni automobili (tržišni udio)

Norveška - 20,8%

Island - 7,3%

Danska - 4,0%

Švedska - 4,0%

Nizozemska - 3,7%

Luksemburg - 3,1%

Švicarska - 2,3%

Austrija - 2,1%

Njemačka - 2,1%

Ujedinjeno Kraljevstvo - 2, 1%.

Finska - 1,6%

Irska - 1,6%

Belgija - 1,5%

Francuska - 1,5%

Portugal - 0,9%

Mađarska - 0,7%

Slovenija - 0,6%

Latvija - 0,5%

Litva - 0,5%

Estonija - 0,4%

Italija - 0,4%

Španjolska - 0,4%

Hrvatska - 0,3%

Rumunjska - 0,3%

Češka Republika

Poljska - 0,2%

Slovačka - 0,2%

Cipar - 0,1%

Grčka - 0,1%

Plug-in hibridi (tržišni udio)

Island - 8,4%

Norveška - 6,8%

Švedska - 4,8%

Danska - 3,8%

Finska - 3,8%

Belgija - 3,0%

Luksemburg - 2,7%

Nizozemska - 2,1%

Njemačka - 1,8%

Švicarska - 1,4%

Irska - 1,2%

Francuska - 1,1%

Ujedinjeno Kraljevstvo - 1,1%

Portugal - 1,0%

Mađarska - 0,6%

Španjolska - 0,5%

Litva - 0,3%

Poljska - 0,2%

Slovačka - 0,2%

Slovenija - 0,2%

Hrvatska - 0,1%

Grčka - 0,1%

Latvija - 0,1%

Češka Republika - 0,1%

Rumunjska - 0,1%

Austrija - 0, 0%.

Cipar - 0,0%

Estonija - 0,0%

Italija - 0,0%

image

Auto plin, ilustracija

LPG (tržišni udio):

Poljska - 13,1%

Italija - 7,2%

Hrvatska - 3,3%

Slovačka - 1,9%

Češka Republika - 1,6%

Nizozemska - 1,1%

Njemačka - 0,7%

Mađarska - 0,7%

Slovenija - 0,5%

Rumunjska - 0,4%

Belgija - 0,3%

Španjolska - 0,3%

Latvija - 0,2%

Litva - 0,2%

Austrija - 0,1%

Grčka - 0,1%

Luksemburg - 0,1%

Cipar - 0,0%

Danska - 0,0%

Estonija - 0,0%

Finska - 0,0%

Francuska - 0,0%

Irska - 0,0%

Portugal - 0,0%

Ujedinjeno Kraljevstvo - 0,0%

Švedska - 0,0%

Island - 0,0%

Norveška - 0,0%

Švicarska - 0,0%

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 03:27