
Kao što je poznato, kriza s čipovima, uz kontinuiranu neizvjesnost koju je izazvala pandemija, negativno je utjecala na potražnju automobila prošle godine. Tržišta svake nacije, međutim, malo su se promijenila u pogledu preferencija potrošača za vrstu automobila.
Kako kažu, brojke govore više od riječi. Motor1 je sa svojih 12 redakcija diljem svijeta istražio najprodavanije automobile za 2021. godinu. Ljestvice potvrđuju nedavne trendove i ističu razlike u preferencijama potrošača. Dok Sjevernoamerikanci i dalje luduju za SUV-ovima i pickupovima, europski vozači i dalje preferiraju manje automobile, poput limuzina i kompaktnih crossovera.
Sjeverna Amerika: SUV-ovi i pickupove
Fordova F-Serija nastavila je dominirati tržištem Sjedinjenih Država sa 726.004 prodanih jedinica prošle godine. Gotovo 5 od svakih 100 vozila prodanih u SAD-u 2021. bile su Fordove F-Serije. Drugo i treće mjesto osvojili su Dodge Ram i Chevrolet Silveradom. Njihov zajednički tržišni udio iznosio je 11,9 posto u 2021. Ford F-Serija bila je također najprodavanije vozilo u Kanadi sa 111.332 jedinica.
Južna Amerika: isto voli pickupove
Južna Amerika također voli kamionete – iako malo manje. U Brazilu, najvećem automobilskom tržištu u Latinskoj Americi, najviše se prodaje Fiat Strada, učinkovito i sposobno vozilo srednje klase. Iza Strade su dva gradska automobila, Hyundai HB20 hatchback i Fiat Argo.
Argentina je četvrto najveće tržište u Južnoj Americi. Najprodavanije vozilo tamo je Fiat Cronos, mala limuzina koja ulijeva povjerenje zbog svojeg izgleda, cijene i široke dostupnosti kod distributera. Toyota Hilux je bila vodeća na tržištu posljednje tri godine, ali je 2021. zauzela drugo mjesto. Volkswagen Amarok je zauzeo treće mjesto.
Europa: kompakti su još uvijek popularni
Situacija u Europi je prilično zanimljiva. Volkswagen Golf je bio najpopularniji novi automobil u Njemačkoj, ali je, prema JATO Dynamicsu, izgubio dosta udjela u posljednje tri godine. Nove registracije sada čine 3,5 posto ukupnog tržišnog udjela, što je najniže od 1980. godine. Najveći izazovi za Golfa u Njemačkoj su dolazili od drugih VW-ovih modela – najviše od T-Roca i Tiguana.
U Francuskoj, drugom najvećem europskom automobilskom tržištu, Peugeot 208 je pobijedio Renault Clio. To je bio prvi put od 2004. godine da se Peugeotov mali kompakt B segmenta prodavao više od Renaultovog konkurenta. Međutim, ni jedan od ovih francuskih kompakta nije očekivao snažan rast Dacie Sandero, koja je porasla za 44 posto u odnosu na 2020. godinu.
Velika Britanija doživjela je prevrat prošle godine. Prvi put nakon 2009. godine, Ford Fiesta nije zauzela prvo mjesto. Umjesto toga, Opel Corsa je najprodavaniji automobil u Velikoj Britaniji, po prvi put od svog predstavljanja. U međuvremenu, Tesla Model 3 zauzeo je drugo mjesto, što je njegov najbolji rezultat među 10 najvećih automobilskih tržišta na svijetu. Na trećem mjestu našao se Mini Hardtop s troja i petero vrata.
Za razliku od Ujedinjenog Kraljevstva, prva tri mjesta u Italiji gotovo se nisu ni promijenila u 2021. godini. Fiat Panda dominirala je prodajom u zemlji s 112.298 prodanih jedinica, odnosno tržišnim udjelom od 7,6 posto. 8 jedinica, odnosno tržišnim udjelom od 7,6 posto. Njegov je volumen povećan za 1,2 posto u odnosu na 2020., ali je pao za 18,8 posto u odnosu na 2019. Fiat 500 i Lancia Ypsilon bili su drugi, odnosno treći. Zajedno su činili 13,8 posto ukupne prodaje novih automobila u Italiji.
U Španjolskoj se može vidjeti dominacija crossovera. Najprodavaniji su Seat Arona i Hyundai Tucson, te jedna limuzina, Dacia Sandero. Ovo je bio prvi put da je Arona u vodstvu od njenog predstavljanja 2017. godine. Tucson je upravo ušao u svoju četvrtu generaciju i pobijedio ostale konkurente poput Nissana Qashqaija, Volkswagena Tiguana i Peugeota 3008.
Suzuki je prošle godine dominirao mađarskim tržištem s gotovo 15 posto udjela. Vitara je bila najprodavanija, a S-Cross odmah iza nje. Zapravo, Vitara je najprodavaniji automobil u Mađarskoj od 2016. godine. Na trećem mjestu našao se Fiat 500, što je bio najbolji rezultat za talijanski gradski automobil od njegove premijere na ovom tržištu.
Najprodavaniji automobili u Turskoj ostali su isti kao i prethodnih godina. Fiat Egea je na vrhu, koji predvodi isporuke od 2016. godine. Toyota Corolla limuzina i Renault Clio HB bili su na drugom, odnosno trećem mjestu.
Azija: Rusija voli Ladu, u Indoneziji popularni jednovolumeni
Ladini automobili dominiraju u Rusiji, što je i očekivano. Vesta je najprodavaniji automobil s gotovo 113.700 prodanih jedinica, što je 6 posto više u odnosu na 2020. godinu. Granta je bila na drugom mjestu, ali je zabilježila pad od 12 posto. Kia Rio bila je treća.
Indonezija je drugo najveće automobilsko tržište u jugoistočnoj Aziji odmah nakon Tajlanda. Monovolumeni čine 45 posto prodaje novih vozila u zemlji. Prošle godine prednjačila je Toyota Avanza. Mitsubishi Xpander je bio drugi, a komercijalno usmjeren Suzuki Carry bio je treći.