POČELO JE

BOSCH AUTOMATED DRIVE Vozili smo se u autu bez vozača

Izvjesna budućnost: po Boschovoj testnoj stazi u Boxbergu vozili smo se u autu bez vozača

Na tradicionalnu godišnju prezentaciju Bosch je na testni poligon u Boxbergu pred novinare dovezao skoro 40 automobila krcatih novim patentima. No, ni jedan nije privukao toliko pažnju kao srebrni karavanski BMW serije 3. Ništa čudno, jer sadrži i Bosch Automated Drive. Jedan je to od podosta sustava auta bez vozač a na kojima autoindustrija trenutno radi, vjerojatno i najnapredniji među njima, koji je nedavno odradio i testiranje u stvarnom prometa, na autocesti. Na red da sjednem u njega došao sam nakon debelih četiri sata provedenih u redu, no isplatilo se.

No, dočekalo me slobodno tek suvozačko mjesto - za upravljačem je Maria-Belen Aranda Colas, u Boschu zadužena za razvoj naprednih sustava asistencije. Na poligon me odvodi na klasičan način - dodaje gas, koči, okreće upravljač... I kao da mi prepoznaje trag razočaranja na licu. Suština tu baš i jest mogućnost kombiniranja klasičnog i automatiziranog upravljanja, ovisno o želji vozača. Uostalom, sad ćete vidjeti i drugi dio priče, smije se Belen dok čekamo dolazak pratećeg vozila, koje će nam smetati za vrijeme vožnje, izlijetati iz sporednih prometnica... Zapravo - glumiti stvarno stanje na cesti. Crni monovolumen, poput pravog filmskog negativca, uskoro prolazi pored nas i Aranda stišće tipku handover i avantura počinje. BMW ubrzava odlučno, gotovo sportski, ali već nakon stotinjak metara u jednakom stilu i koči, zaustavljajući se na znaku Stop.

Propuštamo negativca i odmah nastavljamo dalje. Zaslon na središnjem dijelu armature prikazuje okolicu koju nadziru radari kratkog i dugog dometa (do 250 m), videokamere, senzori... Treperave crvene forme predstavljaju mobilne, a žute one fiksne prepreke. Da sve štima potvrđuje nam i način vožnje: nekoliko vezanih zavoja na nizbrdici i usponu prolazimo vrlo brzo, kao da pored nas sjedi kakav mangup što se prvi put dočepao BMW-a, a ne vrhunska stručnjakinja iz Boscha. Koja, podsjetimo, sad putuje kao i mi, prekriženih ruku i nogu.

Slijedi još jedno kočenje, ovaj put bez zaustavljanja - negativca sad propuštamo na “trokutu” - a nešto kasnije pred nas na cestu izlazi pješak u reflektirajućem prsluku. BMW staje u mjestu, propušta ga i kreće dalje, da bi ubrzo ponovno stao, ovaj put zbog crvenog svjetla na semaforu. S aktiviranjem zelenog, Belen ponovno, prvi put nakon desetak minuta, dodiruje upravljač i papučicu gasa i BMW joj prepušta komande za povratak na startnu poziciju. Kratko, ali impresivno iskustvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 01:57