Današnji kupci prilično su zahtjevni, a trendovi se mijenjaju iz godine u godinu. Ipak, glavni trend vezan je uz crossover/SUV modele koji "niču kao gljive poslije kiše". Na tržištu automobila praktički više nije moguće opstati ako u ponudi nemate takvo vozilo, pa smo tako u posljednje vrijeme svjedoci SUV modela s potpisom Lamborghinija, Bentleya, Rolls-Roycea... No najviše se komplikacija po pitanju naziva modela javlja kod proizvođača koji su odlučili zadovoljiti potrebe svih tržišnih niša.
U ovom slučaju držat ćemo se tri velika njemačka proizvođača: Audija, BMW-a i Mercedesa. Krenimo s bavarskim proizvođačem. Stvari su ne tako davno bile prilično jasne - Serije 3, 5 i 7 bile su upotpunjene s modelom X5 za sve one koji su htjeli imati SUV. Kako stvari stoje danas? Modele s oznakom X više ne možete nabrojati prstima jedne ruke - tu su tako X1, nedavno predstavljeni X2, zatim X3 i X4, X5 koji je nedavno predstavljen u novoj generaciji, "coupe SUV" X6, a na tržište uskoro stiže XXL SUV koji nosi naziv X7.
Ne, stvari tu neće stati, budući da je najavljen i X8! Uz to, gotovo svaka serija sada sa sobom nosi nekoliko verzija. Tako uz Seriju 3 možete odabrati i Seriju 3 GT. Coupe verzija već nekoliko godina nosi naziv Serija 4, a tko želi "coupe limuzinu" odabrat će Seriju 4 Gran Coupe. U ovu priču uskoro ulazi i nova generacija Serije 8 koja mijenja Seriju 6, a uz klasičnu coupe i cabrio izvedbu, nudit će se i u Gran Coupe verziji (konceptni primjerak vidjeli smo u Ženevi, a serijska izvedba naveliko se testira i uskoro će biti spremna za premijeru). Dakle, poprilično kompleksno, pogotovo ako svakodnevno ne pratite događanja u autoindustriji. Stvari će se dodatno zakomplicirati sa "i" modelima na struju, odnosno hibridnim verzijama. Ralph Mahler, voditelj proizvoda BMW-a za SAD u razgovoru za AutoGuide.com je izjavio kako je svjestan da su se stvari zakomplicirale, ali kako kupci BMW-a zapravo nemaju s time problema i kako nisu zbunjeni kada su u pitanju dostupni modeli bavarskog proizvođača.
Temu ćemo nastaviti s Audijem. Modeli A3, A4, A6 i A8 svima su dobro poznati, no danas je portfolio Audija kudikamo veći. Prije svega, tu su SUV modeli s oznakom Q koji kreću od najmanjeg model Q2, preko Q3 (koji u svojoj drugoj generaciji samo što nije stigao na tržište), modela Q4 koji je ovih dana uhvaćen na testiranjima od strane špijunskih fotografa, do modela Q5, dobro poznatog Q7 ali i nedavno predstavljenog luskuznog sportskog SUV-a Q8 koji se vozi na istoj platformi kao i Lamborghini Urus.
Uz crossover/SUV modele, tu su i atraktivni coupe A5, limuzinski coupe A5 Sportback, kao i A7 koji također predstavlja sportsku coupe limuzinu. Stvar koja je kod Audija zbunila mnoge su nove oznake motorizacije. Tako više na stražnjem dijelu svih novih Audija nećete gledati popularne oznake 3.0 TDI i slično, već su oznake obujma u potpunosti uklonjene i zamijenjene brojevima.
Tako primjerice svi modeli snage između 81 kW i 96 kW nositi oznaku "30" na stražnjem dijelu. Brojka "35" krasit će model snage između 110 kW i 120 kw, dok je broj "40" rezerviran za modele koje pogone motori snage između 125 kW i 150 kW. Takva nomenklatura nastavlja se sve do broja "70" za modele koji imaju više od 400 kW. Iako će nam trebati neko vrijeme da se priviknemo, vjerujemo kako u doba kada će na tržištu biti sve više hibrida ovakve oznake imaju više smisla od samog obujma motora.
Kao treći primjer uzet ćemo Mercedes. A-klasa, B-klasa, C-klasa, E-klasa, S-klasa - stvari su tu prilično jasne od prije...Ipak, i ovdje je trend SUV modela doveo velik broj novih naziva.
Tako se kupcima nudi crossover GLA, nešto veći GLC, SUV GLE koji parira primjerice BMW-u X5 (a koji se pritom, za one koji su zbunjeni, prije zvao ML) kao i XXL SUV koji nosi naziv GLS i kojeg ćemo uskoro vidjeti u novom ruhu. Novitet je i X-klasa - Mercedesov pick-up model, a novi električni SUV nosi naziv EQC. Tu su i trendovski "coupe SUV" modeli GLC Coupe i GLE Coupe...Ljubitelji sportskih modela mogu odabrati vrh ponude - model AMG GT.
No, on se nudi u nekoliko varijanti: AMG GT predstavlja "osnovnu verziju", slijede ga AMG GT C i AMG GT S. Želite li još snažniju verziju, tu je AMG GT R, posebna izvedba s 585 KS. Ne, tu nije kraj, jer je Mercedes ovih dana predstavio još papreniji AMG GT R PRO, koji će se pak nalaziti stepenicu ispod najavljenog AMG GT R Black Series modela!
I to bi bilo to! Ima svakako još slučajeva budući da velik broj proizvođača užurbano na tržište plasira modele "koji se traže", prije svega crossovere, SUV-ove i limuzinske ili SUV coupe izvedbe. Iako modeli i nazivi jesu kompleksni, u potpunosti shvaćamo proizvođače koji na ovaj način zapravo samo odgovaraju na potrebe tržište i na želje samih kupaca. U komentarima nam napišite što vi mislite o ovom fenomenu i postaje li vam teško pratiti što sve pojedini proizvođač ima u ponudi?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....