Život u velikoj obitelji Stellantis, petoj po broju prodanih automobila na svijetu, za Citroën je vrlo ugodan.
A kako i ne bi bio...
Na stolu je obiteljska srebrnina, dijeljenje i neograničeno korištenje obiteljskih resursa, platformi, motora, mjenjača, što god ti srce poželi.... Dovoljno je samo čuvati tradiciju i njegovati vizualni identitet marke, a taj posao Francuzi rade fenomenalno.
Njihov novi trend krije se pod oznakom ‘X’ koja otvara novu nišu u gami Citroëna.
Francuzi naime, sve nove crossovere, odnosno mješance limuzine i SUV-a, predstavljaju s dodatkom X u nazivu. Led je na hrvatskom tržištu lani probio novi C5X, a sada stiže i broj manji C4X, za čijim smo volanom u Madridu napravili prve kilometre.
U španjolsku prijestolnicu nismo stigli slučajno. Francuzi su nas htjeli zadiviti modernom, gotovo u potpunosti robotiziranom tvornicom, smještenom praktično u centru grada i rezerviranom isključivo za model C4, u svim verzijama.
S proizvodnih traka tvornice Villaverde dnevno silaze 444 primjerka, a Francuzi ne skrivaju da su Španjolsku izabrali zbog jeftine radne snage.
Ako znamo da Španjolci mjesečno u prosjeku zarade 1800 eura, zlobnici bi pitali kakva smo onda mi radna snaga u Hrvatskoj?
No, vratimo se novom članu obitelji X.
Kao što samo ime sugerira, C4X nastao je na bazi standardnog C4, ali s povišenom podnicom i skladno upakiranom stražnjicom. Iako se radi o fastback koncepciji, C4X nema praktična peta vrata, dizajneri su procijenili da je pametniji izbor klasičan limuzinski poklopac prtljažnika.
Tim rješenjem Francuzi očito bacaju oko i na istok Europe, sjever Afrike i Bliski istok, jer su tamošnji kupci tradicionalno naklonjeni takvim limuzinskim formama.
C4X kotrlja se na grupacijskoj platformi CMP, a dužinom od 4,6 metara smješten je točno između klasičnog C4 od kojeg je duži 24 centimetara i broj većeg C5X (4,8 metara). Rast gabarita odrazio se i na ponudu prostora, doduše ne toliko u kabini, već prvenstveno u obliku velikog prtljažnika koji broji 510 litara (130 više nego C4).
Za razliku od vanjskog dijela koji uživo djeluje mnogo elegantnije nego C4, unutrašnjost je napravljena po ‘copy-paste’ principu. Pozicija za upravljačem je blago povišena, no svi ostali elementi gotovo su identični.
To znači da i C4X dolazi opremljen head-up zaslonom u boji, 10-inčnim dodirnim multimedijskim ekranom, kamerama koje pokrivaju 360 stupnjeva, ali i svom silom sigurnosnih pomagala.
Uz sustav automatskog kočenja kada vozilo prepozna opasnost, najveća pomoć vozaču je druga razina poluautonomne vožnje zahvaljujući kojoj autocestom možete voziti bez ruku na upravljaču, dovoljno je samo izabrati voznu traku i postaviti brzinu na tempomatu.
Udobnost je tradicionalna vrlina svih Citroëna, a iznimka nije niti C4X. Advanced Comfort sjedala napunjena pjenom visoke gustoće imaju dodatnih 15 mm debljine, dok dašak luksuza pruža opcija stražnjih grijanih sjedala te prednjih s funkcijom masaže.
Dodatnu dimenziju udobnosti u vožnji daje kombinacija progresivnih hidrauličnih graničnika amortizera i aktivnog ovjesa, koja senzorima skenira rupe na cesti i u milisekundi prilagođava rad ovjesa svakog kotača zasebno.
Za prve kilometre izabrali smo potpuno električnu izvedbu e-C4X, koja prema tvorničkim podacima bez dodatnog punjenja može prijeći 360 kilometara. Premda nerijetko tvornički podaci nemaju nikakve veze s realnošću, u slučaju Citroëna odstupanje je simbolično, posebno vozite li gradom.
Autocesta je drugi par rukava, pri brzini iznad 130 km/h (maksimalna brzina ograničena je na 150 km/h) doseg naočigled kopni i bilo bi čudo prijeći više od 200 kilometara.
Elektromotor sa 136 KS i 260 Nm momenta nudi dovoljno snage za nagli start i uvjerljiva međuubrzanja, a da nije mrtvo puhalo pokazuje i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi. Dakle, baterija solidnog kapaciteta od 50 kWh pruža realan doseg od prosječnih 300 kilometara, a kao garanciju Citroën daje jamstvo od osam godina ili 160.000 prijeđenih kilometara
Kada u ožujku stigne na domaće tržište, C4X će, uz električnu, biti dostupan i u dvije benzinske (trocilindarski 1.2 turbo sa 100 i 130 KS) te u štedljivoj dizelskoj izvedbi sa 130 KS (1.5 BlueHDi).
Cijene startaju na 25.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....