Kako će izgledati budućnost autoindustrije? Ako pitate čelnike Toyote, odgovor je samo jedan: bez emisije štetnih plinova.
Samo struja i vodik.
Iako većina proizvođača muku muči s novim standardima i otvoreno kritizira prelazak na struju, Toyota poput ‘štrebera‘ iz prve školske klupe ne samo da prati globalne planove o transformaciji, već ih sama postavlja, čak i prije birokrata iz Europske unije.
Toyotin cilj je potpuno ukidanje emisija CO2 u prodaji novih vozila do 2035. te ugljična neutralnost za proizvodne operacije i industrijska postrojenja do 2030. godine.
Prema aktualnim rezultatima u Europi, elektrificirani modeli već čine 71 posto Toyotine prodaje, a očekuje se da će već iduće godine porasti na 75 posto.
U skladu s tim, Japanci bacaju sve karte na struju.
Do 2026. godine, Toyota u Europi planira uvesti šest modela u okviru obitelji bZ (Beyond Zero). Iako trenutno nudi samo jedan model pokretan isključivo strujom ‘bZ4X‘, japanski proizvođač ima gomilu hibridnih modela, koji pomažu premostiti rupu između automobila na fosilna goriva i onih na struju.
Iako će konkretni detalji i serijski modeli biti predstavljeni tijekom 2024., Toyota je na Kenshiki forumu u Bruxellesu upravo predstavila konceptne najave svoje električne budućnosti.
Urban SUV Concept
Konceptni model Urban SUV je uvertira u serijsku verziju novog potpuno električnog vozila, koji će se na tržištu pojaviti već iduće godine. Toyotin novitet smjestit će se u B segment i bit će financijski najpristupačniji model u planiranoj liniji od šest novih modela japanske marke.
Bit će dostupne izvedbe s prednjim i pogonom na sva četiri kotača, a serijski model nudit će opciju dvije baterije s različitim kapacitetima koji odgovaraju potrebama vozača (pristupačnost ili domet vožnje).
Sport Crossover Concept
Serijska verzija ovog automobila na tržištu bi se trebala pojaviti 2025. godine, a zanimljivo, razvoj projekta potpisuje tvrtka ‘BYD Toyota EV Technology‘.
Radi se o zajedničkom projektu tvrtke koje su u Kini osnovali Toyota i kineski BYD.
Sport Crossover Concept ima elegantnu siluetu i fastback linije netipične za gamu električnih automobila.
Japanci tvrde da će serijska verzija biti elegantnija alternativa SUV vozilima s maksimalnom udobnošću u kombinaciji s pet vrata, velikim prtljažnikom i izdašnim prostorom za noge straga.
Toyota FT-Se
Vizualno najatraktivniji koncept u Bruxellesu bio je FT-Se (Future Toyota Sports electric), potpuno električni dvosjed koji predstavlja Toyotinu viziju budućnosti sportskih automobila visokih performansi.
Iako detalji o pogonu nisu otkriveni, poznato je da će FT-Se imati 2,6 metara dug međuosovinski razmak (malo duži od Toyote GR86, i sličnih ukupnih dimenzija kao GR Supra), a pokretati će ga dva elektromotora (jedan pokreće prednje, a drugi stražnje kotače).
Najnovije baterije s visokom gustoćom energije u kombinaciji sa smanjenjem veličine i težine motora, mjenjača i klima uređaja, trebale bi omogućiti nove mogućnosti za poboljšanje tradicionalnih kvaliteta sportskih automobila.
Ljubiteljima sportskih automobila vjerojatno će se dići kosa na glavi zbog činjenice da se zvuk proizvodi umjetno. Kao malu utjehu, vozaču je ostavljena opcija upravljanja jačinom zvuka...
Iako čelnici japanske marke to još nisu potvrdili., FT-Se bi vrlo vjerojatno mogao završiti u serijskoj proizvodnji.
Toyota FT-3e
Još jedna varijacija na temu urbanog električnog crossovera.
FT-3e je stavljen na novu generaciju BEV platforme koju će koristiti i luksuzna limuzina Lexus LF-ZC i konceptni sportski model FT-Se. Platforma je napravljena u cilju postizanja najmanje moguće težine s optimiziranom aerodinamikom za veću učinkovitost i domet.
Konceptni model s pet sjedala dugačak je 4.860 mm, širok 1.955 mm i visok 1.595 mm, s međuosovinskim razmakom od 3.000 mm.
U usporedbi s trenutnim SUV modelom koji je već dostupan u Hrvatskoj bZ4X, novi koncept je duži 170 mm, širok 145 mm i niži 550 mm.
Može i na vodik
Toyota u ovom trenutku ne razvija samo električni i hibridni pogon. Njihovi inženjeri kažu da bi predugo trajala neutralizacija ugljičnog dioksida pa planove između ostalog baziraju i na vodiku i prijelazno na plug-in hibridima.
Tako već sada Parizom vozi više od 600 taksija Mirai na vodik, a u Hamburgu, Berlinu i Kopenhagenu tek nešto manje. U konačnom cilju postizanja potpune klimatske neutralnosti su planovi da baš sve Toyote i Lexusi do 2030. budu električni ili na vodik, a i svi europski proizvodni pogoni trebaju do tada biti kompletno ekološki.
Tome će pridonijeti i potez Europske unije koja je odobrila 45 milijardi eura vrijedan europski razvojni plan, kao i infrastrukturni fond od 284 milijuna eura za postavljanje vodikovih stanica diljem starog kontinenta.
Što se tiče baterija za električne automobile, Toyota najavljuje realan doseg za automobile od oko 600 kilometara te baterije visokih performansi koje će pružati doseg od 1000 kilometara.
Vrijeme punjenja od 10 do 80% trebalo bi biti samo 10 minuta, a nove tehnologije Japanci će pokušati komercijalizirati između 2027./2028. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....