Kao i u drugim zemljama i kinesku automobilsku industriju osakatila je pandemija korona virusa i sad vlada traži načine kako potaknuti ljude da ponovo počnu kupovati automobile.
Kako navodi CNN, prošle je godine prodano više od 6 milijuna novih vozila u razdoblju u kojem je ove godine isporučeno samo oko 3,7 milijuna novih automobila.
Veljača je bila posebno bolna za zemlju s tek 310.000 prodanih vozila, što je strmoglavi pad od 79 posto u odnosu na veljaču 2019.
U ožujku se prodaja našla na 1,43 milijuna, ali i dalje je to tek 43 posto u odnosu na ožujak 2019. godine.
Usto, prošlog je mjeseca kineska vlada najavila da će produljiti subvencije i porezne olakšice za sva nova vozila na alternativni pogon (električni automobili, hibridi i pogonjeni vodikom) za još dvije godine, što je dramatičan zaokret u odnosu na prošlu godinu kada je počela smanjivati ove poticaje.
Međutim, potražnja za električnim automobilima je nikad slabija: u ožujku je prodano samo 53.000 primjeraka (bez Tesle), što je 53 posto manje nego godinu prije.
Brojne su lokalne vlasti također najavile mjere za poticanje kupovine.
Barem desetak gradova i provincija potiče je ljude na kupnju automobila, najviše zahvaljujući novčanim subvencijama u iznosu od, preračunato, 1400 dolara po vozilu.
No to ni je čudi - za Kinu je autoindustrija od presudnog značaja za ekonomiju u kojoj je više od 40 milijuna ljudi izravno ili neizravno zaposleno u auto sektoru. Svake godine, ova industrija ostvari više od bilijuna dolara prihoda, što je otprilike 10 posto kineske proizvodnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....