Kad se pred vama ukaže novi Audi RS6 Avant, teško možete ostati ravnodušni. Posebno ako znate kakvu tehnološku raskoš skriva prestižni sportski karavan iz Ingolstadta, izdašnim korištenjem aluminija i čelika visoke čvrstoće olakšan gotovo 100 kg u odnosu na prethodnika iz 2008. Za početak, motor. Otvorite li, naime, raskošan prednji poklopac, umjesto dosadašnjeg 5.0 V10 TFSI s 580 KS naći ćete trendovima primjereniji, manji i slabiji 4.0 V8 s 560 KS. Dva twin-scroll turbo punjača rade čudesan posao, proizvode pritisak od 1,2 bara i osiguravaju žustar, brutalan odaziv na pritisak papučice gasa.
Maksimalnih 700 Nm nudi od 1750 do čak 5500/min, a pomoću rafalnog 8-stupanjskog Tiptronica stotka se hvata za samo 3,9 sekundi. Pola sekunde brže nego kod prethodnika i u stotinku jednako kao kad sjedite u Lamborghini Gallardu. A dramatično je, uvjerili smo se, već od starta - uz Launch Control ispaljujete se poput metka, bez paljenja guma i ritanja, a ne maknete li nogu s papučice gasa već ste za manje od desetak sekundi u debelom prekršaju na našoj autocesti.
Stoga je sreća što smo novi RS6 provozali glasovitim njemačkim Autobahnom, koji i danas još uvijek nudi poneku dionicu bez službenog ograničenja brzine. Naime, RS6 je ograničen na 250 km/h, uz doplatni paket Dynamic elektronika dopušta jurnjavu od 280 km/h, dok paket Dynamic Plus, kakav smo i mi vozili, skida sva ograničenja i obećava 305 km/h. Usto, moćan, grlen i zapravo zastrašujući zvuk naježit će kožu svakome, a grmljavina je zajamčena i pri malim brzinama.
Quattro pogon, naoružan središnjim diferencijalom i vektorskim upravljanjem okretnim momentom, čini ga pravom zvjerkom i u zavojima. Posebno uz doplatni sportski diferencijal, koji služi za aktivnu raspodjelu snage između stražnjih kotača. B ez obzira na širinu zavoja, RS6 uvijek ostaje u putanji, a uz pravilnu raspodjelu momenta i u graničnim područjima ima snage te se i uz dodavanje gasa drži i tamo gdje bi mnogi već odavno izletjeli. Jedino što nije sasvim na razini ostatka paketa je upravljač.
Za kraj, u sportskom karavanu čija cijena u Njemačkoj počinje na priličnih 107.900 eura odvezli smo krug od 150 km. No, vožnja nas nije umorila. RS6 je, dakle, i u najbrutalnijem izdanju zadržava značajke krstarice koja se danima može voziti pristojno i udobno. Ali zato kad je podbode, vozač može pomisliti da je zajašio balističku raketu.
AUDI RS6 AVANT
Tehnički podaci
Motor benzinski V8, twin turbo
Obujam 3993 ccm
Snaga 412 kW/560 KS pri 5700-6700/min
Moment 700 Nm pri 1750-5500/min
Mjenjač 8-stupanjski tiptronic
Pogon na sve kotače
Dimenzije 501/191/142 cm
Osovinski razmak 291,5 cm
Masa 1930 kg
Prtljažnik 565/1680 l
Brzina 305 km/h (250 km/h*)
0-100 km/h 3,9 sekundi
Potrošnja 9,8 l/100 km
Ispuh C02 229 g/km
*el. ograničena
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....