“Ozbiljno se bavimo idejom da u Francuskoj postupno ukinemo upotrebu dizelskog goriva u osobnim autima”, poput bombe je odjeknula štura izjava Manuela Vallsa, francuskog premijera, zasad bez detaljnih objašnjenja.
U zemlji u kojoj oko 70 posto osobnih auta vozi na dizelsko gorivo (dvostruko više od europskog prosjeka), a procjenjuje se da je u toj zemlji registrirano ukupno nešto više od 31 milijun osobnih automobila (godišnja prodaja iznosi 1,8 milijuna novih), takav je istup dočekan s dubokom nevjericom. Razlog je naravno ekologija, odnosno sve snažniji trend stremljenja čišćem životnom okolišu.
Veća štetna polucija iz ispuha dizelskih automobila u odnosu na benzinske u to se nikako ne uklapa. Prvi koraci u tom smjeru, doduše blaži, bit će poduzeti već sljedeće 2015., a odnosit će se na prilagodbu poreznih razreda prema količini štetnih tvari u ispuhu, u sklopu koje će vlasnici prijavijih dizelaša plaćati mnogo više nego dosad. Koliko točno, zasad nije poznato, jer se novi porezni sustav još razrađuje.
Premijer Vallis će predložiti i dodatne mjere: snažno ograničen pristup dizelašima u središta gradova te veća cijena dizelskog goriva, rastom trošarine za 2 centa po litri (benzin neće poskupjeti). Time bi se u proračun namaknulo dodatnih 807 milijuna eura već u 2015. godini. A veliku novost u okviru nove kategorizacije objavila je još ranije ove godine Segolene Royal, bivša kandidatkinja za predsjednicu Francuske, a sadašnja ministrica energetike u toj zemlji.
Ozbiljno se razmatra ideja da država nagradi iznosom do 10.000 eura svakog tko svoj stari i prljavi dizelaš odluči staviti na otpad i umjesto njega kupiti električni auto! Međutim, nešto će sigurno imati za reći i lobisti francuske automobilske industrije (i ne samo njihove), ali i naftne...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....