Kad netko danas spomene riječ Abarth, vjerojatno je prvo na što pomislite sportska izvedba Fiatovog 500 ili 124 Spidera. Međutim, pedesetih i šezdesetih godina prošlog stoljeća Abarth je nizao pobjede u prvenstvima diljem Europe s Fiatovim, Alfinim pa čak i Porscheovim automobilima zbog laganih i ručno oblikovanih karoserija.
1000 SP jedna je od Abarthovih najvećih legenda tog razdoblja, a nedavno je predstavljen jedinstveni model za 2021. godinu. Stellantis, obraćajući se javnosti, nije iznio mnogo tehničkih detalja o 'uskrsnulom' 1000 SP, ali izgled karoserije daje nam naslutiti ono što se nalazi 'ispod kože'. Naime, kada karoserije od karbonskih vlakana, MacPhersonov stražnji ovjes i 1.8-litreni četverocilindrični motor s turbinom koji razvija 240 KS čini se kao Alfa Romeo 4C Spider, koja je nedavno ugašena.
Ako ste ikad vidjeli 4C, upoznati ste s njenim sićušnim dimenzijama, zbog čega fotografija na kojoj je originalni 1000 SP iz 1960-ih pored novog modela iz 2021. godine pokazuje koliko je izvorni model minijaturan. Novi model bez dvojbe izgleda kao SUV kraj svojeg 'oca'. No bez obzira na veličinu, novi Abarth 1000 SP savršeno utjelovljuje najprepoznatljivije značajke originala.
Primjerice, iako nema 'pop-up svjetala', moderne projektor-svjetiljke gotovo su iste kao one iz šezdesetih godina. Uz to, poklopac motora koristi isti dizajn otvora – jedan veliki vodoravni i 20 okomitih iza njega. Iza dva sjedala uzdiže se crni obruč retro dizajna, a karoserija i staklo bočnog prozora preoblikovani su kako bi oponašali raskošne obline starijeg automobila.
Međutim, dio automobila koji možda najviše utjelovljuje značajke izvornog Abarthovog kabrioleta iz šezdesetih je stražnji kraj. Mnoštvo otvora na poklopcu koji dopuštaju toplini da izlazi iz motornog prostora i presječeni stražnji panel čine ga potpuno drugačijim automobilom od 4C.
Iako je 4C izašao iz proizvodnje 2020. godine, vrlo vjerojatno je riječ samo o nostalgiji, a ne zaokret oko odluke o gašenju 4C. Stellantis navodi kako je ovo jedinstveni primjerak koji će se koristiti na glavnim događanjima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....