PRVI I U HRVATSKOJ

ZAGREB DOBIO PRVI SEMAFOR KOJI ĆE OMETATI PJEŠAKE I BICIKLISTE ZADUBLJENE U MOBITELE Postavljen je na vrlo frekventnom raskrižju, evo kako funkcionira

 
 Tomislav Kristo / CROPIX

U okviru kampanje Dan bez mobitela u prometu, u Zagrebu je postavljen novi tip semafora koji svjetlo baca prema nogostupu tik ispred pješačkog prijelaza kako bi crveno vidjeli i oni pješaci i biciklisti koji upravo nailaze na raskrižje ali su zadubljeni u ekrane svojih mobitela.

Takav tip semafora instaliran je po prvi puta u Hrvatskoj i to na raskrižju Frankopanske i Ulice Gjure Deželića, a cilj tog pilot projekta je upozoravati i pješake i bicikliste na opasnosti kojima se izlažu, priopćili su u subotu organizatori kampanje.

Zagreb, 121019.
Na krizanju Prilaza Gjure Dezelica i Frankopanske ulice postavljen je dodatni semafor za pjesake koji vise ne moraju podignuti pogled sa svog pametnog telefona prije prelaska ceste jer im je omogucena posebna svjetlosna signalizacija usmjerena prema podu.
Na fotografiji: novi semafor za pjesake koji gledaju u mobitel dok prelaze cestu.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Prema istraživanju čak 50 posto pješaka i 33 posto biciklista koristi mobitel dok prelaze prometnice, a 20 posto od njih niti ne primijete da se na semaforu upalilo crveno, jer su im pogledi i misli bili na mobilnim ekranima.

Semafor ima prvenstveno upozoravajuću funkciju. Kad se upali crveno svjetlo na pješačkom prijelazu on to isto projicira i prema nogostupu, pa se crveno svjetlo projicira na ekranima mobitela u koje pješaci gledaju, umjesto da prate oko sebe. Ekrani na mobitelu im se zacrvene te ih prisile da dignu glavu i zaustave se te pričekaju zeleno. Zahvaljujući horizontalnoj signalizaciji koju baca ovaj tip semafora crveno se svjetlo projicira i na pješačkom nogostupu pa ga pješaci mogu uočiti i perifernim vidom, bez obzira što hodaju spuštenih glava okupirani sadržajem svojih mobitela.

Zagreb, 121019.
Na krizanju Prilaza Gjure Dezelica i Frankopanske ulice postavljen je dodatni semafor za pjesake koji vise ne moraju podignuti pogled sa svog pametnog telefona prije prelaska ceste jer im je omogucena posebna svjetlosna signalizacija usmjerena prema podu.
Na fotografiji: novi semafor za pjesake koji gledaju u mobitel dok prelaze cestu.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Kako će građani Zagreba reagirati na ovu novinu na zagrebačkim prometnicama također će biti istraženo u okviru projekta i to zahvaljujući Fakultetu prometnih znanosti čiji Zavod za prometnu signalizaciju radi istraživanje ponašanja pješaka u odnosu na korištenje mobitela prilikom prelazaka raskrižja, a mjerit će je li i na koji način semafor s horizontalnom signalizacijom ima učinak na pješake.

Zagreb, 121019.
Na krizanju Prilaza Gjure Dezelica i Frankopanske ulice postavljen je dodatni semafor za pjesake koji vise ne moraju podignuti pogled sa svog pametnog telefona prije prelaska ceste jer im je omogucena posebna svjetlosna signalizacija usmjerena prema podu.
Na fotografiji: novi semafor za pjesake koji gledaju u mobitel dok prelaze cestu.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Mobitel četvrti ubojica na cesti

Mobitel se smatra četvrtim ubojicom na cesti, a prema rezultatima istraživanja ponašanja, provedenog u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu, čak 91 posto vozača, 33 posto biciklista te 50 posto pješaka koristi mobitel u prometu. Prema istraživanju razine distrakcije, reakcije vozača s mobitelom za volanom su gotovo tri puta sporije.

Zagreb, 121019.
Na krizanju Prilaza Gjure Dezelica i Frankopanske ulice postavljen je dodatni semafor za pjesake koji vise ne moraju podignuti pogled sa svog pametnog telefona prije prelaska ceste jer im je omogucena posebna svjetlosna signalizacija usmjerena prema podu.
Na fotografiji: novi semafor za pjesake koji gledaju u mobitel dok prelaze cestu.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Kristo / CROPIX

Nositelj projekta Dan bez mobitela u prometu je Hrvatska udruga menadžera sigurnosti, a kampanja se provodi već treću godinu uz podršku i sufinanciranje Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, uz pokroviteljstva Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Grada Zagreba i Hrvatske gospodarske komore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:23