SPEED ULTRA 7

Xiaomi lansirao svoje prvo električno vozilo: Nadaju se da će operativni sustav privući postojeće kupce

Automobil koji najavljuju od prošle godine, uspoređivan je s Porscheovim modelima sportskih automobila Taycan i Panamera

Xiaomi SU7 električni automobili

 Micheal Zhang/Afp

Kineski proizvođač pametnih telefona Xiaomi lansirao je svoje prvo električno vozilo Speed Ultra 7 (SU7) i uskoro počinje primati narudžbe. Izvršni direktor tvrtke Lei Jun rekao je da će cijena automobila biti oko 28 tisuća eura, prenosi BBC.

Vjeruju da će operativni sustav SU7 koji imaju i njihovi telefoni, prijenosna računala i ostali uređaji, privući već postojeće kupce. Automobil koji najavljuju od prošle godine, uspoređivan je s Porscheovim modelima sportskih automobila Taycan i Panamera.

Proizvodnja će se odvijati u Pekingu, točnije državnoj tvornici BAIC Group koja može isporučiti čak 200 tisuća vozila godišnje. Xiaomi u sljedećih deset godina planira uložiti 10 milijardi dolara u izradu vozila.

image

Xiaomi SU7 električni automobil

Wang Zhao/Afp
image

Xiaomi SU7 električni automobil

Wang Zhao/Afp
image

Xiaomi SU7 električni automobil

Wang Zhao/Afp

Ovim potezom, tehnološki div se bori protiv rivala kao što su Tesla i BYD, a s obzirom da Xiaomijev ulazak na tržište električnih automobila dolazi u trenutku kad je rast prodaje globalno usporen, došlo je do borbe oko cijena na kineskom tržištu.

Tesla, koju vodi multimilijarder Elon Musk, smanjila je cijene svojih automobila u Kini za tisuće dolara u posljednjih nekoliko mjeseci, dok su lokalni konkurenti poput BYD, najprodavanijeg proizvođača električnih vozila na svijetu, također istovremeno smanjili cijene.

- Kinesko tržište električnih vozila stvara stabilan ekosustav za proizvođače. Lanac opskrbe baterijama je vrlo jak, a mreža punjenja u zemlji također raste kako bi zadovoljila rastuću ponudu - objasnio je Abhishek Murali iz istraživačke tvrtke Rystad Energy.

image

Xiaomi SU7

/Xiaomi
image

Xiaomi SU7

/Xiaomi
image

Xiaomi SU7

/Xiaomi

Mnogi tvrde da je jedan od očiglednih pokazatelja problema prezasićenosti tržišta s kojima se trenutno suočavaju tehnološke tvrtke koje žele proizvoditi električne aute, činjenica da je Apple prošlog mjeseca navodno otkazao svoje planove za izradu automobila.

- Krajnje postignuće bilo bi pokazati da postoji potrošačko tržište za Xiaomi kao marku pametnih električnih vozila - rekao je Bill Russo, stručnjak iz Automobilityja.

Vjeruje da ulazak Xiaomija na tržište automobila odražava njihovo povjerenje u relevantnost za brend u Kini, dok Apple nije vidio dovoljno potencijala na tržištu izvan Kine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. travanj 2024 10:50