SCAN & GO

Trgovački lanac ugasio mobilnu aplikaciju za kupovinu bez čekanja na blagajni: ‘Krađama nismo mogli stati na kraj‘

Kupci su mogli skenirati robu, odložiti je u svoju torbu i platiti preko aplikacije tako da uopće nisu morali na kraju kupovine prilaziti blagajni

Wegmans supermarket

 Richard B. Levine/Avalon/Profimedia/Richard B. Levine/Avalon/Profimedia

Možda se to činilo kao "prava tehnologija u pravo vrijeme", kako je mobilnu aplikaciju Wegmans SCAN za kupovinu bez čekanja na blagajni svojedobno nazvao taj američki trgovački lanac, ali pokazalo se i da je kupce inspirirala na krađe.

Naime, kako je prehrambeni trgovački lanac Wegmans objavio ovih dana i to prenio CNN, prekidaju prodaju uz pomoć te aplikacije, a po svemu sudeći su razlog krađe kojima nisu mogli stati na kraj.

Uveli su je 2019. godine, a kupci su mogli skenirati robu, odložiti je u svoju torbu i platiti preko aplikacije tako da uopće nisu morali na kraju kupovine prilaziti blagajni nego su mogli samo odšetati van, otprilike kao u Amazonovim Go dućanima gdje uopće i nema blagajni.

Kako kažu, suočeni s gubicima, isključili su aplikaciju dok ne smisle neko poboljšanje koje će "ispuniti potrebe kupaca i biznisa". Iznos koji su izgubili, to jest koliko su kupci pokrali, nisu objavili.

Ima mnogo tipova krađa unutar sustava kupovine "scan-and-go", piše CNN, uključujući i taj da ljudi namjerno ne skeniraju artikle, ili skeniraju one jeftinije dok skuplje stave u košaricu.

U jednom izvještaju iz 2018. godine, gdje je analizirano 140 milijuna "scan-and-go" transakcija u 13 velikih trgovačkih lanaca u SAD-u i Britaniji, pokazalo se da što kupci imaju više artikala u košarici, veća je šansa da nešto nisu skenirali. Za one s, recimo, 50 artikala je šansa da su barem jedan artikl pospremili bez skeniranja bila 60 posto, a za one sa 100 artikala čak 86 posto.

Wegmans prestaje s upotrebom svoje aplikacije ove nedjelje.

Portal Techcrunch je objavio da je 2019. godine i Walmart suspendirao svoj "scan-and-go" program zbog krađe, a njihov bivši direktor je u intervjuu za Business Insider rekao da je jedan kupac pokušao napustiti prodavaonicu s kolicima u kojima je bilo 100-injak artikala, a samo 40 ih je skenirao, pa su se u menadžmentu šalili da će taj sustav nazvati samo "go" (idi). U međuvremenu je Wallmart ponovno lansirao aplikaciju, ali je poboljšao sustav nadzora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 10:07