REPORT GOJKA DRLJAČE

Moderna Potemkinova sela: Trgovine skrivaju nestašice na policama fotografijama proizvoda

Trgovine u SAD-u i Britaniji zbog nestašice umjesto pravih proizvoda na police navlače zastore na kojima su fotografije tih proizvoda

Nestašice u britanskim trgovinama

 Justin Tallis/AFP

Potemkinovo selo je metafora koja govori da nešto ne postoji u stvarnosti nego je samo opsjena. Ime je dobila po Grigoriju Aleksandroviču Potemkinu, knezu koji je za vrijeme rusko-turskog rata 1787. - 1792. bio namjesnik Krima i priobalja Crnog mora.

Potemikin je uz put kojim je prolazila carica Katarina II. sagradio kulise s lažnim seljacima, stadima i pastirima. Po potrebi je premještao te kulise te je navodno doista uspio obmanuti Katarinu II. svojim 'uspjesima' u obnovi.

Zanimljivo je da su nestašice uzrokovane zastojima u opskrbi u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama ostavile mnoge prodavaonice s praznim policama. Vlasnici tih trgovina su se prepali da će prazne police loše utjecati na psihologiju njihovih kupaca pa su počeli primjenjivati strategiju Potemkinovog sela.

Na police umjesto pravih boca s pićima stavljaju prazne, a na policama gdje su držali prehrambene proizvode navlače zastore na kojima su fotografije tih proizvoda.

Kad podignete zastor, onda iza njega vidite police s tek pokojim proizvodom u odnosu na izbor koji je postojao prije recesije uzrokovane pandemijom.

Na hladnjake sa staklenim vratima koji su nekad bili puni raznih napitaka, sada pak lijepe naljepnice s fotografijama napitaka.

Taj trik vrlo je realističan izdaleka, ali je nejasno zašto misle da će se kupac osjećati psihološki stabilnije ako otvori hladnjak te u njemu nađe tek 3-4 bočice.

U videu možete vidjeti priču o suvremenim Potemkinovim selima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 07:52