MEĐUNARODNI USPJEH NEDJELJNOG JUTARNJEG

Najuglednije udruženje novina objavilo: Nedjeljni je jedno od najuspješnijih izdanja na svijetu!

ZAGREB - Nedjeljni Jutarnji nova je vrsta nedjeljnog proizvoda, čitateljima nudi potpuno novo tekstualno i vizualno iskustvo, a sve teme obrađuje maksimalno ozbiljno i predano.

Ovim je riječima ugledna medijska stručnjakinja Marta Botero popratila predstavljanje nove knjige najveće međunarodne udruge novina, World Association of Newspapers (WAN), u kojoj se našlo i nedjeljno izdanje Jutarnjeg lista.

Knjiga je predstavljena u petak, na glavnoj pozornici WAN-ova godišnjeg kongresa, a radi se o velikom izdanju ‘Innovations in Newspapers’ što ga WAN izdaje svake godine.

Botero je bila puna hvale za Nedjeljni Jutarnji jer se, savim neočekivano za novine koju se ne prodaju na nekom od najvećih svjetskih tržišta, plasirao među najuspješnija izdanja 2011. godine.

Istražuju pozadinu

‘Novinari Nedjeljnog koriste najmodernije tehnike istraživanja i prikupljanja podataka’, napisala je Botero u knjizi, u komentaru uvrštavanja Nedjeljnog među ovogodišnje case study primjere uspješnih projekata.

‘To im omogućuje da odu iza pozadine događaja, otkriju stvari koje drugi ne otkrivaju i tako postanu motor javne debate i razgovora’, kaže Botero.

Nedjeljni Jutarnji tako se našao među najuglednijim svjetskim izdanjima, pa se u knjizi obrađuje digitalna inačica New York Timesa, Wall Street Journal, norveški koncern Schibstad, ali i utjecaj iPada na tiskana izdanja. WAN-ov godišnji izvještaj spada među najvažniju publicistku o medijskoj industriji, a svaki se broj isčekuje s nestrpljenjem. ‘Izuzetno smo ponosni na ovaj veliki uspjeh našeg nedjeljnog izdanja’, izjavio je Tomislav Wruss, direktor izdavaštva EPH.

‘Želim im čestitati’

‘Dugogodišnji trud i ulaganje se isplatilo. Nije mala stvar kad vam strani stručnjaci odaju priznanje za kvalitetu i visoku prodaju’, rekao je Wruss.

Naklade tiskanih izdanja u cijelom svijetu padaju, mnogi se izdavači bore s jakom konkurencijom - sve više TV postaja, portala, blogova i sajtova - a čitatelji se okreću novim, uzbudljivim platformama. ‘Upravo stoga je uspjeh Nedjeljnog fascinantan i ja im želim čestitati na tome’, izjavio je Juan Antonio Giner, predsjednik konzultantske kuće Innovations koja, u suradnji s WAN-om i IFRA-om, priprema godišnje izvještaje o najuspješnijim novinskim i magazinskim izdanjima.

Članak o Nedjeljnom izišao je pod naslovom ‘Kako se jedna nedjeljna tiskovina promijenila’, a navode se podaci o prodaji po kojima je Nedjeljni ostvario najveći rast naklade u Europi.

Oštar pristup

Prema navodima u WAN-ovoj knjizi, Nedjeljni Jutarnji narastao je više od 30% u kolovozu ove godine i oko 25% na razini cijele 2011. godine. Podaci WAN-a pokazuju kako je to znatno veća prodaja nego što ju je u istom vremenu ostvarila konkurencija iz tog cjenovnog ranga.

Botero i njezin tim proveli su više od šest mjeseci u redakciji Nedjeljnog, ocjenjujući sve radne procese i tehnike izvještavanja. ‘Nedjeljni je predvodio veliku reorganizaciju cijelog Jutarnjeg. Ono što je bitno jest da Nedjeljni jednakom oštrinom i predanošću pristupa i ozbiljnim društvenim temama i lakšim lifestyle temama. To ga čini uspješnim’, objasnila je Botero, dodavši kako je Nedjeljni ‘pun optimizma i aspiracije, svoje čitatelje izaziva i potiče na razmišljanje i razgovor’.

Jedna od neobičnih okolnosti koja se navodi u WAN-ovoj studiji jest kako je cijeli urednički tim Nedjeljnog izuzetno mlad - recimo, urednik fotografije Vjekoslav Skledar ima tek 29 godina, izvršni urednik Vuk Radić 24, urednica lifestylea 28, a urednica hrane 30 godina.

WAN-ovi stručnjaci ocjenjuju da je Nedjeljni postigao visok stupanj interakcije s čitateljima: naslovnice se objavljuju na Facebooku i Twitteru nekoliko sati prije izlaska novina na ulice, čitatelji aktivno komentiraju i sudjeluju u raspravama, a mnoge su teme kao jedan od svojih ključnih elemenata donosile čitateljske komentare i razmišljanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. lipanj 2024 09:19