POKAZALO ISTRAŽIVANJE

Učitelji tjelesne i zdravstvene kulture te informatike najviše podržavaju zabranu korištenja mobitela u školama

Nisu uočene razlike u odgovoru učenika s obzirom na spol, regionalnu lokaciju škole niti školski uspjeh

Ilustrativna fotografija

 Lev Dolgachov/Alamy/Alamy/Profimedia/Lev Dolgachov/alamy/alamy/profimedia

Više od 85 posto učiteljica i učitelja podržava zabranu mobitela u osnovnim školama, pri čemu se za odgovor "izričito podržavam zabranu" najviše odlučuju učitelji u Dalmaciji, Istri i Primorju te zagrebačkoj regiji. Znanstvenici s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, koji su istraživanje proveli na uzorku od 1705 učitelja te oko 7500 učenika petih i sedmih razreda, ističu kako je u regionalnom smislu riječ o malim razlikama te da učitelji u prosjeku dominantno podržavaju zabranu korištenja mobitela u školama.

Istraživači su usporedili odgovore učitelja predmetne i razredne nastave, ali i pojedinih predmeta. U odgovoru "izričito podržavam zabranu" prednjače učitelji tjelesne i zdravstvene kulture (47 posto) te informatike (45 posto).

Za zabranu mobitela (odgovori "podržavam" i "izrazito podržavam") je 86 posto učitelja hrvatskog, 91 posto učitelja engleskog, 89 posto matematike, 79 posto informatike te 89 posto učitelja tjelesne i zdravstvene kulture.

S druge strane, zabrani se izrazito protivi 5,8 posto učitelja informatike, 3,7 posto matematike, 1,7 posto TKZ-a te ispod jedan posto učitelja i učiteljica hrvatskog te engleskog jezika.

Prema objašnjenju znanstvenika s IDI-ja koji su proveli istraživanje Borisa Jokića, Zrinke Ristić Dedić i Jane Šimon, učiteljima i učenicima postavljeno je pitanje: "U nekim zemljama EU škole su nedavno uvele zabranu korištenja mobitela u školskoj zgradi za učenike. Kakvo je vaše mišljenje o tome?", pri čemu su ponuđeni odgovori - izrazito se protivim zabrani, protivim se zabrani, podržavam zabranu i izrazito podržavam zabranu.

Učenici petih razreda podijeljeni su po pitanju zabrane, pa ih se 47,4 posto (izrazito) protivi zabrani, dok 52,6 posto učenika (izrazito) podržava zabranu.

U sedmom razredu učenici se većinski protive ili izrazito protive zabrani, a riječ je o 68,9 posto učenika. Nešto manje od trećine učenika sedmih razreda podržava zabranu korištenja mobitela u školama.

- U obje generacije učenika nisu opažene značajne regionalne razlike u mišljenju, pa je broj učenika koji podržavaju ili ne podržavaju zabranu podjednak u svim regijama - ističu znanstvenici, koji su analizirali razlike u odgovorima učenika ovisno o obrazovnom statusu roditelja. Rezultati pokazuju da nisu dobivene statistički značajne razlike u odgovorima oko zabrane mobitela s obzirom na obrazovni status oca.

- Podaci učenika sedmih razreda ukazuju na to da se oni dominantno protive ili izrazito protive zabrani korištenja mobitela u školama, neovisno o tome je li im otac završio osnovnu školu, srednju ili ima visoko obrazovanje - objašnjavaju u IDI-ju, gdje na temelju rezultata istraživanja zaključuju kako nisu uočene razlike u odgovoru učenika s obzirom na spol, regionalnu lokaciju škole niti školski uspjeh.

- Sklonost zabrane iskazana od strane velike većine učitelja/ica, ali i značajnog dijela učenika/ica, ukazuje na to da je korištenje mobitela u hrvatskom osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju neprikladno te da se ne koriste brojne mogućnosti digitalne tehnologije. Stoga je potrebno provesti stručnu i javnu raspravu po pitanju treba li, s kojom svrhom i kako omogućiti korištenje mobitela u osnovnoj školi - stoji u zaključcima istraživača, uz opasku kako "dogovor o pitanju korištenja mobitela u svakoj školi, postignut suradnjom učitelja, učenika, ravnatelja, stručnih suradnika i roditelja, predstavlja najbolje jamstvo za najprihvatljiviju odluku".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 22:24