ŠTO VOLIMO GLEDATI

Talenti iz TV showa porazili 10 kandidata za Pantovčak

AGB Nielsen istražio je gledanost petka navečer: Sučeljavanje na HTV-u imalo je malu gledanost jer je predugo trajalo pa je zamorilo gledatelje.

ZAGREB - Pozornost televizijskih gledatelja u petak navečer u udarnom terminu više je privuklo deset polufinalista show emisije ‘Supertalent’ negoli deset predsjedničkih kandidata.

Naime, 20. studenoga, emisija Supertalent Nove TV bila je sedam posto gledanija od emisije Hrvatske televizije u kojoj su predstavljeni kandidati u utrci za Pantovčak.

Loše najavljena emisija

Prema rezultatima istraživanja gledanosti koje je provela agencija AGB Nielsen, emisiju prvog sučeljavanja predsjedničkih kandidata na HTV-u koju su vodili Hloverka Novak-Srzić i Branimir Bilić vidjelo je 13,5 posto gledatelja, dok je show emisiju Supertalent Nove TV vidjelo 20,5 posto gledatelja.

Ne baš visok postotak od 13 posto može se objasniti činjenicom da je HTV-ova emisija predugo trajala - tri sata, a kako se prosječna gledanost mjeri u svakoj minuti, jasno je da što je emisija dulja, gledanost pada.

Osim toga, HTV, za razliku od Nove TV i RTL-a, nije dovoljno rano i dobro najavio svoju emisiju.

Očito su po svaku cijenu htjeli biti prva televizija koja će emitirati sučeljavanje predsjedničkih kandidata što se, naposljetku, odrazilo i na gledanost.

Ipak, taj postotak je zadovoljavajući uzme li se u obzir da je riječ o prvoj emisiji sučeljavnja. S druge strane, ‘Supertalent’ traje samo sat vremena, pa je i to jedan od razloga njegove više gledanosti.

Iskustva iz 2005.

Usporedbe radi, kad su 2005. godine održani predsjednički izbori, tijekom drugog kruga, emitirane su dvije emisije sučeljavanja predsjedničkih kandidata. RTL Televizija je svoju emisiju emitirala 10. siječnja i nju je vidjelo 30,4 posto gledatelja, a HTV je svoju prikazao četiri dana poslije, 14. siječnja, a gledanost je bila tri posto manja - 27,3 posto.

Poraz javne televizije

U oba slučaja HTV je zabilježio nižu gledanost od gledanosti komercijalnih televizija, no treba spomenuti da je 2005. u odnosu na 2009. godinu gledanost TV programa općenito bila viša.

No, iz ovih podataka moglo bi se reći da su gledatelji zapravo prezasićeni politikom i izborima te ih više zanima step-dance te puhanje u svinjske mješine od toga kako bi, primjerice, predsjednički kandidati riješili ozbiljnu gospodarsku krizu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2024 22:13