O slučaju bojkota nastave, odnosno odbijanja roditelja da šalju svoju djecu u zagrebačku osnovnu školu zbog upisanog učenika s problemima u ponašanju, a koji je do četvrtog razreda promijenio tri škole, te nemogućnosti nadležnih da riješe problem, oglasio se Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske. Kako su detektirali, ovih dana došla je na naplatu sva popustljivost odgovornih u sustavu obrazovanja i sustavu socijalne skrbi u odnosu na roditelje učenika.
"Na naplatu je došlo sve odgađanje donošenja neugodnih odluka, prebacivanje odgovornosti na nekog drugog - uglavnom na ravnatelje i nastavnike u školama, umjesto postavljanja jasnih granica kako bi se zaštitio sustav obrazovanja i njegovi nositelji. Kompromis za kompromisom, u konačnici medvjeđa usluga učenicima", pišu iz Sindikata u svom pismu podrške učiteljima zagrebačke osnovne škole.
Roditelji i odvjetnici
Kako navode, roditelji su preuzeli upravljanje sustavom jer im je sustav obrazovanja prepustio vlastite ovlasti.
- U konkretnoj situaciji, s jedne strane roditelji ne dostavljaju dokumentaciju na osnovu koje se može donijeti relevantna odluka o školovanju, a na drugoj roditelji druge djece brane dolazak učenicima na nastavu jer je sustav nemoćan brzo i kvalitetno riješiti problem. Samo što ovaj put roditelji uz sebe imaju i odvjetnike pa se samim tim situacija dodatno komplicira i to s razlogom - navode u sindikatu, uz napomenu kako se ugađalo roditeljima do krajnjih granica pa su se uvodila rješenja bez pedagoške opravdanosti. Prisjetili su se nekih:
- mogućnost preispitivanja pedagoških mjera u upravnom postupku (naknadno ukinuto, ali ostala je navika roditelja da ne vjeruju da je njihovo dijete napravilo bilo što krivo);
- preispitivanje zaključnih ocjena (često bez ikakvog utemeljenja, a kad učenik pred komisijom dobije lošiju ocjenu, ostaje mu stara?!);
- učestale prijave svim mogućim inspekcijama bez opravdanog razloga (kako prosvjetnoj, tako i savjetnicima u agencijama). Ono što je još gore jest pojava da sve inspekcije uglavnom bez ikakve zadrške pokreću postupanje prema nastavnicima pa se često događa da se i tako vrši pritisak da se ocjene promijene;
- nikakva odgovornost roditelja za postupanje učenika - sve češće snimanje nastave od strane učenika i objavljivanje snimki na društvenim mrežama (obično se učeniku izrekne pedagoška mjera ako se za snimanje sazna, ali odgovornost roditelja za postupanje učenika još nije prepoznata);
- na prvim roditeljskim sastancima i dalje se podučava roditelje kako preko Pravilnika o ocjenjivanju mogu tražiti "rupe u propisima", ali ih ne učimo kako pomoći djetetu i biti potpora i djeci/učenicima i nastavnicima u njihovom radu, a što bi bilo u stvarnom interesu učenika.
Interes djeteta
- Posebna je priča opravdavanje izostanaka - kad je MZOM omogućio roditeljima opravdavanje izostanka do tri dana bez liječničke potvrde, otvorila se Pandorina kutija jer ograničenje takvih izostanaka ne postoji, tj. roditelj može opravdavati neograničen broj izostanaka učenika, samo treba voditi računa o tome da se učenik četvrti dan pojavi u školi. Štoviše, otišlo se tako daleko da roditelji više ne trebaju niti dolaziti u školu, već svoje opravdanje upišu u e-Dnevnik, a većina razrednika niti ne propituje opravdanost takvih postupanja roditelja jer, ruku na srce, zašto bi si itko komplicirao život ako zna da sustav ne stoji uz svog zaposlenika u ovakvim situacijama?!
A gdje je nestao interes djeteta/učenika, pitaju se u Nezavisnom sindikatu.
- Kako će učenik naučiti preuzeti odgovornost za svoja postupanja ako mu se neprekidno povlađuje? Kad je i kako posustala suradnja škole i roditelja sa željom da se djetetu pomogne uspješno svladavati prepreke u životu bez traženja prečaca? Kako se može dogoditi da roditelji kriju da im dijete ima zdravstvenih poteškoća? S pravom se pitamo hoće li se pokrenuti postupak protiv neodgovornih roditelja?
Kako nam se dogodilo da roditelji stvarno misle da pomažu svom djetetu vršeći pritisak na nastavnike kako bi poboljšali ocjene ili obrisali pedagoške mjere? Zar je stvarno teško shvatiti da samo zajedništvom škola i roditelja možemo odgajati samostalne i kritičkom razmišljanju sklone mlade ljude koji će graditi budući svijet vlastitim snagama, a ne trajno biti ovisni o akcijama drugih u svojim životima? Zvone zvona za uzbunu! Neka zvone, ako ćemo konačno naučiti rješavati probleme, umjesto stavljati ih pod tepih - stoji u pismu u kojem se navodi i kako su o navedenim problemima upozoravane sve nadležne institucije.
Pismom se izražava podrška svim kolegicama i kolegama u zagrebačkoj osnovnoj školi kao i svim drugim zaposlenicima školskih ustanova diljem Hrvatske koji danas imaju slične probleme.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....