SPORNO PITANJE

Riječka nadbiskupija o zadatku iz vjeronauka: ‘Događaj je krivo protumačen i izvučen iz konteksta‘

Ističu da je istina da je vjeroučiteljica modificirala izvorni sadržaj koji se nalazi u europskom dokumentu Education pack
OŠ Milana Brozovića u Kastvu
 Cropix

Riječka nadbiskupija očitaovala se o spornom zadatku koji se pojavio na radnom listiću na satu vjeronauka u OŠ „Milan Brozović“ u Kastvu, ističući da su ispitali navode o sadržaju koji navodno promiče netoleranciju i predrasude.

"Nakon razgovora s vjeroučiteljicom i uvidom u radni materijal kojega je koristila toga dana na satu vjeronauka, vidljivo je da je događaj krivo protumačen i izvučen iz konteksta. Naime, radni listovi na kojima je bio sporni popis dio su sata vjeronauka kojemu je cilj bio upravo razbijanje predrasuda i razvijanje svijesti djece za uvažavanje različitosti", kažu u Nadbiskupiji.

Napominju da je vjeročiteljica 2. i 3. ožujka ove godine u dva odjeljenja osmih razreda održala nastavnu jedinicu pod nazivom „Prošao je zemljom čineći dobro“.

"Tijekom nastavnog sata poslužila se prigodnim pedagoškim sadržajima koji su objavljeni u priručniku za vjersko-odgojni rad s mladima pod nazivom „S tobom želim poć… Kateheze za mlade“ u izdanju Glasa Koncila, Zagreb, 2005., cjelina 7 – Svjedočiti Isusa. U navedenom priručniku na str. 45 navode se ciljevi sadržaja cjeline 7 koji su u potpunosti istovjetni ishodima nastavne jedinice koju je vjeroučiteljica obrađivala toga dana, a to su: „1. Sudionici promišljaju o svakodnevnom svjedočenju Isusa u životu; 2. Posvijestiti kako su predrasude često zapreka istinskoj komunikaciji“. U sklopu navedene cjeline 7, vjeroučiteljica je na školskom satu upotrijebila otisnuti zadatak koji se nalazi na str. 49. u vidu radnog listića za učenike, a koji je u izvornom obliku objavljen u europskom dokumentu u sklopu projekta PRACTICE (Preventing Radicalism through Critical Thinking Competences)", priopćili su iz Riječke nadbiskupije.

Ističu da je istina da je vjeroučiteljica za potrebe nastave vjeronauka modificirala izvorni sadržaj koji se nalazi u europskom dokumentu Education pack (str. 80.), u smislu da je unijela neke članke – predrasude s kojima se, nažalost, još uvijek suočavaju neki građani u našemu društvu.

"Ali ona to nije učinila s nikakvom namjerom prikrivene diskriminacije ili omalovažavanja bilo koga u našemu društvu, nego upravo suprotno da postavljenu tematsku jedinicu aktualizira i da osvijesti učenike o važnosti prihvaćanja svih ljudi kao što je to činio Isus koji je „prošao zemljom čineći dobro“. Upotrebom navedenog radnog listića za obradu nastavne teme „Prošao je zemljom čineći dobro“ u osmom razredu osnovne škole, a koji se u izvornom sadržaju koristi i u drugim međupredmetnim temama počevši od Građanskog odgoja i obrazovanja, vjeroučiteljica je u potpunosti pedagoški i primjereno postupila", kažu u Nadbiskupiji.

image
Listić koji su dobili učenici OŠ u Kastvu

Napominju da im je žao da je, zbog nesporazuma i parcijalnih informacija, obrada ove teme izazvala toliko negativne medijske pažnje, sve do granica osude osobe i školskog predmeta.

"S druge strane, možda su i te reakcije pokazatelj koliko svi skupa, kao društvo i kao pojedinci, trebamo učiti i vježbati se u prihvaćanju drugih bez predrasuda ili osude", poručili su.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 21:53