DVA SVIJETA

Jedan stožer je kao šoping centar, a drugi kao crkva

Reporter Jutarnjeg u stožerima predsjedničkih kandidata nakon posljednjih ispitivanja biračkog raspoloženja

ZAGREB - U izbornom stožeru Milana Bandića gužva i buka kao u šoping centru, a u izbornom stožeru Ive Josipovića tišina kao u crkvi. Bandićev je stožer zauzeo cijeli četvrti kat poslovnog tornja Almeria, na križanju Heinzlove i Vukovarske, a Josipovićev kojih 200-ak četvornih metara kancelarija na petom katu Importanne Galerije. Onako na prvi pogled, ili recimo kad biste u oba stožera doveli stranog novinara, on bi zacijelo zaključio da je Bandić alfa i omega kampanje a Josipović kakav sporedni lik koji se u drugom krrugu našao slučajno. Nema kod Josipovića ni plakata, ni bedževa, ni zastava ni glazbe.

U kuhinjama kandidata

Kod Bandića poseban odjel čini, primjerice, kuhinja, u kojoj se priprema kuhana hrana za brojne volontere, goste i članove stožera a u Josipovića tu je tek čajna kuhinja sa kafe aparatom i frižider s bezalkoholnim pićima. U Bandića je velika prostorija za novinare, u kojoj se čak može zapaliti cigareta a u Josipovića novinare uopće ne primaju na taj, nazovimo ga, dnevni boravak. Među novinarima, najglasnija je Branka Šeparović, HTV-ova reporterka, koja se zanima za rezultate svih anketa i daje vlastiite prognoze.

"U našem call centru u dvije smjene radi po trideset ljudi", kaže Ljiljana Ivković, voditeljica toga dijela Bandićeva stožera. "Prvo pitamo ljude jesu li izašli na izbore u prvom krugu a zatim hoće li izići u drugom. Potom ih pitamo za koga će glasoovati. Ako kažu za Ivu Josipovića, zahvalimo im, a ako kažu da će glasovatii za Milana Bandića, također im zahvalimo ali ih i zamolimoo da potaknu rodbinu i prijatelje da također iziđu na izbore i daju glas Milanu Bandiću".

‘Ništa još nije gotovo’

Koliko je kod Bandića pogon velik govori i to da posebnu kancelariju, nakon niza ostalih, drži i Milivoj Pašiček, legendarni šef nekadašnje Erotike, jedan od najpoznatijih novinskih urednika iz doba socijalizma. Nasuprot njemu, Josipovićevu stožeru, zajedno s volonterima, sudjeluje Drago Pilsel, poznati novinar i katolički aktivist.

Call centar Ive Josipovića dislociran je i u njemu ne rade aktivisti nego educirani anketari. Više ih je nego Bandićevih, u stvari, i po pedeset u smjeni.

Taj podatak otkriva možda dublju istinu oko organizacije kampanje. Iza Josipovića, koji naočigled ima manje novca, ipak stoji velika i dobro organizirana stranka, koja bježi od estradizacije kampanje a u Bandića nedostaje samo razglas i bend koji bi cijelo vrijeme dizao atmosferu.

Nakon podnevne tiskovne konferencije, Bandić se s najbližim suradnicima povukao u svoju kancelariju i odonuda više nije izlazio. Upravo ga je bio posjetio šef misije OSCE-a, koji je prije tooga bio svratio i Josipovićev stožer.

U Bandićevu stožeru pokazujemo rezultate ankete što ju je naručio Jutarnji list. Po njoj, Josipović uvjerljivo vodi, no članovi Bandićeva stožera na nju odmahuju glavom. "Ništa još nije gotovo, kaže Nedžad Haznadar", jedan od šefova kampanje.

Duško Ljuština, direktor Bandićeve kampanje, prilično je smrknut. Možda zbog glasnog razgovora ispred vrata glavne kancelarije, kojim smo ga omeli, a možda i zbog rezulatata različitih anketa, koji za Bandića i nisu najbolji. Ljuštini se pomalo spustio brk a i crven je u licu poput kuhanog raka.

Ivo Josipović smiješkom je ispratio rezultate ankete Jutarnjeg lista. "Hoćete li sa mnom odigrati partiju stolnog nogometa", pita me. Doista, jedan stol iz lunaparka je postavljen u jedinoj velikoj prostorriji stožera, u dvorani za tiskovne konferencije. Ponudu smo odbili, jer nitko se ne voli natjeecati ako zna da će unaprijed izgubiti.

Josipović uživo izgleda mnogo manje krhko nego pred kamerama. Štoviše, i stiskom ruke i pogledom odaje samouvjerenu i čvrstu osobu. Bandić je, s druge strane, zgrčen, povijen i nervozan.

‘Prednost će biti veća’

Mirando Mrsić, šef Josipovićeve kampanje pak kaže:

"Očekujemo da će razlika na kraju iznositi dvadeset posto u korist Josipovića. To pokazuju sva relevatnta istraživanja napravljena u posljednjih tjedan dana. U principu je sve gotovo, kampanja je završena i mislim da je naša bila, makar skromnija, bila bolje i učinkovitije organizirana", kaže Mirando Mrsić, direktor Josipovićeve kampanje, koji kao i njegov šef, ne pokazuje ni trunka nervoze ili užurbanosti.

Ukratko, Bandićev stožer nalikuje na veliku, lijepo uređenu košnicu a Josipovićev na, rekli bismo, ježevu kućicu. Prvi je ionako u kampanji trebao reći da će za Hrvatsku raditi kao pčela, pa je zabunom izvalio konj, a drugi je kompozitor a takvi, znamo, najbolje rade u tišini...

JOSIPOVIĆ LOŠE

1. Crvena Hrvatska

Njegova izjava “Hrvatska će se zacrvenjeti” obilježila je drugi krug i Bandiću došla kao naručena. Bandić je to iskoristio plašeći birače povratkom crvenih

2. Bandićeva batina

Bandić sve želi uvaljati u blato iz kojeg je izašla batina koja je pretukla Rađenovića - tek nakon što ga je Bandić optužio da je nemoralno i protuzakonito izvukao novac iz Komercijalne banke, Josipović je oštrije krenuo na svog protukandidata

3. Generalska farsa

I Josipović se hvalio podrškom koju dobiva od generala Hrvatske vojske među kojima su, primjerice, Tus i Ademi. No, trojica od njih povukla su svoju javnu podršku

4. Novac od HDZ-ovca

Samo u drugom krugu uspio je za kampanju skupiti nešto manje od dva milijuna kuna, najveći donator ostao mu je Dioki HDZ-ovca Roberta Ježića sa 200.000 kuna i, naravno, SDP

5. Komercijalna banka

Morao se braniti od optužbi o izvlačenju novca iz Komercijalne banke i da je kao glavni tajnik Hrvatskog društva skladatelja novcem ZAMP-a dijelio kredite i osnovao privatnu tvrtku Emporium

6. Akademski nastup

Josipović ima problem s mlađim biračima. U prvom krugu još se nekako i uspio približiti toj populaciji, ali čini se da je u drugom krugu od toga odustao. (S. Barilar)

BANDIĆ LOŠE

1. Tomislav Merčep

To što je sjeo za stol s osobom koju se povezuje s ubojstvima civila i osnivanjem logora u kojima su mučeni i ubijani ljudi pokazalo je da Bandić ne bira ni način ni sredstva da se dočepa Pantovčaka.

2. Molitvenik, a ne Ustav

Bandić se, prema vlastitom priznanju, nije previše trudio oko čitanja temeljnog pravnog akta države - Ustava. Tvrdi da zna onih 13 točaka o predsjedničkim ovlastima, a ostalima se ne zamara. Draži mu je molitvenik.

3. Novac

Čak 19,2 milijuna kuna potrošio je do sada Bandić za svoju neovisnu kampanju. Odakle mu novac, tko ga finacira i čiji će biti dužnik? Pitanja na koja Bandić vjerojatno nikada neće odgovoriti.

4. Crkva

Traži podršku na ime desetaka milijuna kuna građana Zagreba koje je kao gradonačelnik donirao Kaptolu. Javnosti plasira neprovjerljive informacije tvrdeći da mu svakodnevno stižu telegrami podrške crkvenih velikodostojnika.

5. Parole

Na izravna pitanja odgovara frazama tipa “svatko svoj križ nosi”. Narodnim izrekama odgovara na važna pitanja za budućnost zemlje.

6. Dobri i loši

Tvrdi da je za zajedništvo svih građana te kaže da se u nedjelju ne izlazi na izbore, nego na referendum. Podijelio građane na dobre i loše, na njegove i one protiv njega. (K. Žabec)

Bandićev stožer: Dobili i podršku vlč. Sudca

I velečasni Zlatko Sudac podržao je kandidaturu Milana Bandića. Svoju je podršku uputio iz Rima, a u Vatikanu je navodno snimio i televizijsku poruku, koja će biti emitirana u finalu predizborne kampanje kao otvorena podrška Milanu Bandiću.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 02:32