Milan Bandić i Dragan Primorac jedini su predsjednički kandidati koji su potrošili više novca na oglašavanje u predizbornoj kampanji nego što su prijavili Državnom izbornom povjerenstvu, upozorile su danas nevladine udruge GONG i TIH.
Agencija Mediapuls za njih je provela analizu stvarnog utroška sredstava kandidata na oglašavanje u medijima.
Bandić je prijavio DIP-u da je potrošio 3,86 milijuna kuna do tjedan dana uoči izbora, a Pulsova je analiza pokazala da je samo na oglašavanje u tisku i na televiziji potrošio 5,27 milijuna kuna.
Primorac je prijavio 3,78 milijuna kuna troškova, a podaci analize govore da je samo na televizijsko i oglašavanje u tisku potrošio 4,17 milijuna kuna.
Za nezavisnog kandidata Josipa Jurčevića nema podataka koliko je potrošio, dok su troškovi oglašavanja svih ostalih kandidata manji od iznosa koji su prijavili DIP-u.
Kandidati su za oglašavanje u tisku i na televiziji do 20. prosinca potrošili oko 16,4 milijuna kuna.
Prema Pulsovoj analizi, nakon Bandića i Primorca najviše je potrošio nezavisni kandidat Nadan Vidošević (2,8 milijuna kuna), a slijede kandidati HDZ-a i SDP-a Andrija Hebrang i Ivo Josipović (oko 1,8 milijuna kuna).
Daleko iza njih su HNS-ova kandidatkinja Vesna Pusić (237 tisuća kuna), nezavisna Vesna Škare Ožbolt (121 tisuća kuna), IDS-ov kandidat Damir Kajin (63 tisuće kuna), nezavisni Miroslav Tuđman (51 tisuća kuna), a na začelju su Boris Mikšić (31 tisuća kuna) te nezavisni kandidat Josip Jurčević (20 tisuća kuna). Za nezavisnog kandidata Slavka Vukšića nema podataka o troškovima oglašavanja.
Udruge su upozorile da dio kandidata u izvještajima nije naveo donatore pa očekuju da će taj novac sukladno zakonu, koji brani anonimne donacije, biti uplaćen u državni proračun. Kao pozitivan primjer istaknuli su izvješće Josipovića koje je, kako su rekli, čak i iznad razine koju propisuje zakon. (A. Č.)
Priimorčev stožer: Procjene GONG-a i TIH-a neutemeljene
Izborni stožer predsjedničkog kandidata Dragana Primorca demantirao je na navode nevladinih udruga GONG-a i TiH-a.
Reagiranjem žele potvrditi točnost podataka glede financijskih troškova kampanje u iznosu o 3,78 milijuna kuna koji su uredno prijavljeni DIP-u.
„Naime, predstavnici GONG-a i TIH-a u svojim procjenama, namjerno ili slučajno, zanemarili su činjenicu svaka televizijska kuća ima svoju ponudu, pa se za zakupljivanje prostora unaprijed, kao i za plaćanje unaprijed, dobivaju popusti i do 50%, o čemu su između ostalog pisali mnogi mediji. Imajući navedeno u vidu, jasno je da su procjene troškova koje su iznijeli GONG i TIH neutemeljene te tako prezentirane daju krivu sliku biračima što je posebice nekorektno imajući u vidu demokratske standarde tijekom izbornih kampanja za koje se ove dvije nevladine organizacije zalažu“, stoji u priopćenju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....