SUĐENJE

Potresno svjedočanstvo putnice iz kombija smrti: ‘U retrovizoru sam vidjela da šleper ide na nas...‘

Nesreća se dogodila prije 14 mjeseci na autocesti A1 kod Desinca. Vozač šlepera iz nehaja pri brzini od 84 km/h skrivio nesreću

Prometna nesreća 21. studenog 2020.

 Goran Mehkek/Cropix

U nastavku suđenja vozaču šlepera smrti Damiru Zdačeku (56), koji je prije 14 mjeseci na autocesti A1 kod Desinca, iz nehaja pri brzini od 84 km/h skrivio tešku prometnu nesreću u kojoj je živote izgubilo četvero radnika tvrtke Šuma-Promet iz Velike Ludine, a dvoje je bilo teško ozlijeđeno, svjedočilo je dvoje kolega preminulih.

Danijel B. prisjetio se kobnog jutra kada su mu na očigled preminuli kolege Milan C. (69), Nada M. (50), Vlastimir N. (51) te Ivana T. (31).

- Bio sam vozač kombija toga dana i krenuo sam s kolegama prema Karlovcu. Na pola puta, negdje prije izlaza Jastrebarsko, uočio sam da se upalila crvena lampica za ulje motora za pa sam odlučio stati na travnatoj površini, a malim dijelom tek na zaustavnom traku. Upalio sam sva četiri žmigavca, digao haubu i sve je ukazivalo da je pukao remen. Zvao sam gazdu koji je brzo organizirao zamjenski kombi i šlep službu. Vani je bilo hladno i kolege su ulazile i izlazile iz kombija, malo na wc malo pušiti. U trenutku naleta šlepera, oni su svi bili u vozilu. a ja sam bio vani i razgovarao sam s gazdom na mobitel – ispričao je Danijel B. koji je izbjegao nalet šlepera smrti, ali i dan danas trpi psihičke posljedice i liječi se u PB Vrapče.

Odgovarajući na pitanja Zdačekova odvjetnika je li u trenutku zaustavljanja znao koliko je do izlaza s autoceste, je li ipak mogao nastaviti vožnju dalje unatoč upaljenoj lampici za ulje u motoru i zašto nije tražio od putnika da čekaju izvan kombija te jesu li u kombiju putnici bili vezani, svjedok je emotivno kazao: "Nisam znao koliko je do izlaza s autoceste, a kasnije sam vidio da smo bili udaljeni nekih kilometar do dva. A kad se upalila lampica, po meni nisam smio dalje nastaviti vožnju jer se temperatura u motoru počela dizati, volan više nije dobro funkcionirao. Stao sam odmah i zvao gazdu Stevu K. Putnici nisu bili vezani jer smo stajali, te su ulazili i izlazili iz kombija dok smo čekali. A i bilo je jako, jako hladno pa kako da stoga budu vani?".

image

Prometna nesreća 21. studenog 2020.

Goran Mehkek/Cropix

Nikolina F. je u vrijeme naleta sjedila na suvozačevom mjestu.

- Bilo je jako zima. Vani je bio mraz te smo izašli iz kombija nakon što je Danijel rekao da je pukao remen. Stali smo na travnatoj površini većim dijelom kombija. Danijel je postavio trokut, upalio sva četiri žmigavca. Svega dvije minute prije nesreće smo svi, osim Danijela, ušli u kombi. U retrovizor sam vidjela da šleper ide na nas – zaključila je svjedokinja dodavši da je tad zavladao šok i strah u kombiju kojeg je potom nadolazeći šleper, s njih ukupno šest unutra, odbacio.

Zdačekov odvjetnik potom je s pitanjima "rešetao" prometnog vještaka. Zanimalo ga je, nakon što je proučio fotoelaborat i cijeli spis, je li uočio igdje da je zaustavljeni kombi bio obilježen trokutom i s koje udaljenosti te u kojem vremenskom periodu je vozač šlepera mogao zamijetiti zaustavljeno vozilo.

image

Prometna nesreća 21. studenog 2020.

Goran Mehkek/Cropix

- Ne vidim u spisu da je fotografijom evidentiran kao dokaz trokut i moguće je da je trokut uništen od udara šlepera. Okrivljeni je mogao uočiti kombi s udaljenosti nešto većoj od 200 metara. Mogao je sigurno uočiti kombi deset sekundi prije naleta. U tom dijelu cesta je u blagom lijevom zavoju, a kako nema tragova kretanja šlepera ne mogu odrediti kada je šleper sa skupom vozila prešao na zaustavni trak. No po meni je to bilo nekih 100 metara prije mjesta naleta jer skretanje nije bilo naglo već postupno prelaženje. Mogu reći da vozač nije pozorno pratio cestu i promet. Je li zaspao ili gledao sa strane ili nešto treće ne mogu sa sigurnošću odgovoriti – objasnio je prometni vještak.

Sud je nakon svega naložio kombinirano prometno-medicinsko vještačenje kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri, s obzirom na Zdačekovu dokumentaciju i problem s apnejom, je ista mogla utjecati na samu vožnju i doprinijeti tragediji koja je zavila u crno puno obitelji.

image

Prometna nesreća 21. studenog 2020.

Goran Mehkek/Cropix

Prema optužnici, Zdaček, inače profesionalni vozač s 25 godina vozačkog iskustva, je 21. studenog 2020. u 7.19 sati navedenom dionicom u smjeru Jastrebarskog vozio čakovečki šleper s prikolicom tvrtke Povrće Kosi iz međimurskog Totovca te se dolaskom do 19. kilometra nije kretao sredinom obilježene prometne trake.

Tako da je postupno prelazio u desno na prometnu traku za zaustavljanje u nuždi gdje je naletio na VW Transporter koji je bio propisno zaustavljen zbog kvara i to s uključena sva četiri pokazivača smjera uz sjeverni rub navedenog kolnika. Ujedno je kombi bio većim desnim dijelom na travnatoj površini i u njemu se toga trenutka nalazilo ukupno sedam osoba. Od siline naleta kombi je odbačen naprijed i u desno pa je pritom naletio na putnika Vlastimira N. koji se u trenutku nesreće nalazio ispred vozila nakon čega je odbačen na travu u odvodni kanal oborinskih voda dok se kombi nakon zanošenja i prevrtanja zaustavio na krovu.

image

Prometna nesreća 21. studenog 2020.

Goran Mehkek/Cropix

Šleper je, pak, nakon naleta na vozilo sletio na travu gdje se prevrnuo na lijevi bok i pritom poklopio nesretnog čovjeka kojeg je prethodno udario pa je isti nažalost podlegao stravičnim ozljedama višestrukih prijeloma, prsnuća, oguljotina...Troje putnika iz Transportera je također preminulo na mjestu užasa s mnogobrojnim ozljedama dok je dvoje hospitalizirano s teškima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. svibanj 2022 02:53