Svakako da ciljam pobjedu, ali dobar rezultat za mene bio bi bilo koji samo da osvojim više bodova od glavnih konkurenata, Evansa i Tänaka. Jer ako dođem do pobjede, a osvojim manje bodova od njih, onda baš i neće biti lijepo.
Tim je riječima WRC Croatia Rally najavio Theirry Neuville, a iza kojih se krije jedno od kontroverznih novih pravila WRC-a.
Naime, doista je moguće da, primjerice, pobjednik hrvatskog relija neće dobiti i najviše bodova za poredak vozača u SP-u, što je, rekli bismo, oksimiron.
Razlog je novi sustav bodovanja, koji je na snazi od ove sezone. Po njemu se dio bodova dodjeljuje prema poretku nakon zaključena prva dva dana (petak i subota), odnosno po tablici 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 od prvog do desetog, no uz uvjet da te posade dođu do cilja, odnosno završe cijelu utrku. Dakle, ukoliko u nedjelju netko iz Top 10 odustane, otpadaju mu i bodovi osvojeni za petak i subotu.
Nedjelja se potom boduje zasebno. Doduše, ukupni poredak i vremena vrijede i dalje, nastavljaju se od subote, ali se nedjeljni brzinci računaju i izdvojeno za nedjeljni poredak te se, po skali 7-6-5-4-3-2-1, dijele bodovi za sedam najboljih.
Također, i dalje se kao do sada dijele bodovi (5-4-3-2-1) i za pet najbržih na Power Stageu (posljednji brzinski ispit).
Sve to zajedno dovodi do teoretskih mogućnosti da jedan vozač kombinira prvo mjesto za petak i subotu (što donosi 18 bodova), četvrto za nedjelju (4) i treće na Power Stageu (3) mjesto za ukupno 25 bodova te da po vremenu ukupno bude prvi u utrci, a da drugoplasirani kombinira drugo (15), prvo (7) i drugo (4) mjesto te bude po vremenu drugi u utrci, ali svejedno osvoji više bodova (26) nego li stvarni pobjednik.
Intencija ovog pravila je natjerati vozače da i nedjelju voze na maksimumu, da ne bi samo "krstarili" brzinskim ispitima. Znalo se, naime, događati da određeni vozač nakon subotnje etape ima značajnu prednost u odnosu na ostale vozače, pa da se onda nedjelja pretvori u procesiju jer niti vodeći ne želi jurnjavom riskirati prvo mjesto, niti njegova pratnja misli da ga može stići pa radije čuva svoju poziciju. Odnosno, svi se u nedjeljnim brzincima "štede" kako bi sačuvali gume za Power Stage jer samo tamo mogu osvojiti bonus bodove.
Sada, međutim, u ovom sustavu ima razloga i cijelu nedjelju voziti na maksimumu jer može se osvojiti dodatnih 7 bodova.
Ono što, pak, vozačima smeta je upravo ta matematička nepravda da konačni pobjednik na kraju može imati manje bodova od drugog. Smatraju da prvoplasirani treba biti nagrađen i najvećim bodovnim saldom, odnosno da se pobjeda primjereno vrednuje.
Već se taj oksimoron i dogodio na utrci u Švedskoj, ranije ove sezone. Tamo je ukupni pobjednik po vremenu Esapekka Lappi osvojio 19 bodova (18+1+0), a drugoplasirani Elfyn Evans čak 24 (13+7+4). Uostalom, i kada se pogleda dosadašnji dio sezone, Neuville, koji inače nije pobornik novog bodovanja, vodeći je u ukupnom poretku upravo zbog novog pravila. Zasad je, barem, tako...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....