SNIMANJE SPOTA

Toma (5): ‘Zbog pjesme za Zlatni Studio išao sam ranije iz vrtića i doma vježbao bubnjeve‘

Stotine glazbenika svih generacija sudjelovalo je u snimanju spektakla Lakestock koji će premijeru imati u subotu na HTV-u
Toma Kovačić s tatom Goranom na Bundeku na snimanju pjesme Treba imati dušu u sklopu projekta Lakestock za Zlatni studio
 Tomislav Kristo/Cropix

Snimanje spota za pjesmu (Za ljubav) "Treba imat dušu" Brune Langera i njegova Atomskog skloništa na zagrebačkom je Bundeku prije tjedan dana okupilo dosad najveći broj instrumentalista u Hrvatskoj. Povod velikoj glazbeničkoj priči jest dodjela najveće medijske nagrade u zemlji - Zlatni Studio.

Druženje i cijeli glazbeni projekt "Lakestock", koji je ujedinio glazbenike, osmišljen je da začini dodjelu najveće medijske nagrade koja će se četvrtu godinu zaredom održati 20. veljače, u izravnom prijenosu, u HTV-ovu studiju "Anton Marti" na Prisavlju.

Muzičari su se ovoj svirci, pod strogim propisima koje je odredilo Zavod za javno zdravstvo, veselili poput djece. Nakon dugo vremena ponovno su se vidjeli, razgovarali, šalili, svirali…

Projekt je zbog brojnosti okupljenih glazbenika nazvan Lakestock, aludirajući tako na legendarni Woodstock. Bilo je tamo 50 bubnjara, 50 gitarista, 50 basista i 50 vokala, koje je predvodio Ante Gelo, pokazali su impresivnu sliku u reportažnim kolima HRT-a, gdje je sve predvodio redatelj Ivan Miladinov sa svojim timom.

Među izvođačima bili su tu i najmlađi Toma Kovačić (5) te najstariji, ugledni glazbenik Boris Ciglenečki (82), koji je bio urednik na Radio Zagrebu od 1979. do 1996. godine.

Petogodišnji Zagrepčanin Toma odrasta s glazbom jer su mu roditelji, Martina i Goran, akademski glazbenici.

Starije sestre, Ana i Brigita, pohađaju srednju plesnu školu, a najstariji brat Lovro završio je osnovnu glazbenu školu. U takvoj obitelji je bilo samo pitanje na koju će umjetničku stranu izbiti talent kod Tome.

image
Toma Kovačić, najmlađi bubnjar Zlatnog Studija
Privatna arhiva

On još nije od previše riječi i najviše se voli igrati, ali nam je ispričao o svojem posebnom iskustvu na zagrebačkom Bundeku.

"Bilo mi je super na nastupu s toliko velikih glazbenika. Sve mi se svidjelo i jedva čekam opet nastupati", rekao nam je dječak kojeg smo uhvatili baš na dolasku iz vrtića. Kaže da se kad bubnja osjeća posebno sretno i da je obitelj jako ponosna na njega.

Zbog toga bi volio biti bubnjar i kad naraste.

Cijeli dan svirao

A sve je počelo kad je gledao nastupe talentiranih bubnjara na YouTubeu.

image
Toma i tata na Lakestocku
Tomislav Kristo/Cropix

"To ga je baš očaralo. Nakon što je razbio tri mamine kuhinjske zdjele, shvatili smo da je vrijeme da kupimo bubanj iako su mu bile tek tri godine. Mislim da u tako ranoj fazi dijete mora provoditi dane samo u igri, nismo mu htjeli nametati nikakav školski pristup. To se pokazalo kao dobro. Bili smo fascinirani koliko su djeca sposobna naučiti po modelu oponašanja", priča nam Tomin tata Goran Kovačić.

Dječak ima veliku strast prema sviranju i svaki dan provede barem neko vrijeme uz glazbu i bubanj. To nije puno, najčešće oko pola sata dnevno, a roditelji ne bi ni htjeli da mu postane neka obaveza.

image
Toma Kovačić, najmlađi bubnjar Zlatnog Studija
Privatna arhiva

"Nažalost, tu mi ostali malo platimo jer nam bubanj stoji u dnevnoj sobi, a Toma ga nimalo ne štedi", smije se tata.

Priča nam da je bio oduševljen kad je saznao za Lakestock, kao i mnogi glazbenici. Robert Vrbančić je njemu i Anti Geli predložio da i Toma dođe sa svojim bubnjem i bude dio velikog događaja.

"Kad je organizacija prihvatila prijedlog, Toma je bio izvan sebe. Svaki dan je dolazio iz vrtića sat vremena prije i vježbao pjesmu. Samo snimanje je shvatio kao mali profesionalac. Cijeli dan je bio uz bubanj, bio vrlo strpljiv i svako malo u pauzi trčao do Marija Klarića, svojeg najdražeg bubnjara. Ukrao je show svim glazbenicima. Mnogi su ga htjeli vidjeti izbliza i slikati se s njim. Ni jednom nije rekao da mu je dosta. No ipak je na povratku kući zaspao u autu za pet minuta", priča nam ponosni otac.

image
Toma Kovačić
Privatna arhiva

Tominim roditeljima je bitno da mu glazba ostane igra jer ona, smatraju, i treba biti igra i užitak kroz cijeli život.

Legendarni urednik

Mladu bubnjarsku nadu hvali nam i Boris Ciglenečki (82), koji je također bio na Bundeku prošle subote. I to kao najstariji, ali još važnije, kao najiskusniji izvođač. Kao radijski urednik bio je zaslužan za promociju mnogobrojnih hrvatskih glazbenika, uvijek vodeći računa o kvaliteti glazbe.

"Ja sam udaraljkaš koji se oduvijek voli družiti s glazbenicima", kaže za sebe skromno urednik i voditelj emisija "TOP 20", "Hit parada", "Gost urednik" i brojnih drugih. Kao solist muzicirao je s brojnim uglednim glazbenicima, a bio je i glazbeni producent i urednik albuma Miroslav Sedak Benčić, za koji je 1994. dobio diskografsku nagradu Porin. Dobitnik je i Rolandove nagrade za pedagoški i glazbeni utjecaj na mlade glazbenike 2005. godine.

image
Najstariji bubnjar na Lakestocku, ugledni glazbenik Boris Ciglenečki
Tomislav Kristo/Cropix

Karijera mu je počela davne 1958. godine.

"Moj početak bio je u Crikvenici na terasi hotela Esplanade, gdje sam svirao dva mjeseca ljetnih praznika. U to vrijeme na svim terasama na plavom Jadranu su svirali orkestri uživo. Tada nisam ni mislio da će mi glazba biti životni poziv", priča Ciglenečki, koji je uz studij sve više bio s glazbom. Tada se, prisjeća se, u Zagrebu sviralo na "svakom ćošku".

"Bilo je puno plesnih dvorana u kojima se sviralo na plesnim večerima, u kavanama, restoranima i lokalima. I to - jako dobro."
Šezdesetih godina osnovao je orkestar, a uz puno vježbe i rada Combo 5 postao je vrlo respektabilan i poznat.

image
Snimanje spota Treba imati dusu u sklopu projekta Lakestock za Zlatni studio.
Hrt

Mladima je danas lakše

U Combu je vokalni solist bio Ivica Bobinec koji je kao prateći vokal pjevao na mnogim festivalima zabavnih pjesama.

Trebalo je, kaže Ciglenečki, u to vrijeme puno rada i truda kako bi mladi glazbenici dobili priliku za snimanje za radio ili televiziju.

"Nije se moglo lako doći do studija. Danas mladi sve dobiju puno lakše i talent i rad često, nažalost, i nisu presudni", kaže glazbenik.

Sedamdesetih godina se zaposlio na RTV-u Zagreb gdje je radio kao glazbeni urednik, a kasnije i glazbeni producent.

image
Boris Ciglenički na snimanju spota Treba imati dušu za Zlatni studio
Neja Markicevic/Cropix

Posebno je ponosan na nekoliko projekata: službenu top-listu Prvog programa radija, tada vrlo slušanu emisiju RTV-a Zagreb, emitiranu subotom od 22.30 do 1 sat, Radio Sljeme, "Hit paradu" od ponedjeljka do petka te televizijsku emisiju "Crno-bijelo u boji" s urednikom Tonkom Jovićem.

Kaže da je imao sreću da je imao divne prijatelje od kojih je naučio iznimno puno o glazbi.

"Miljenko Prohaska, Ozren Depolo, Miroslav Sedak Benčić, Stjepan Mihaljinec, prof. Stanko Selak, Pero Gotovac, Krešo Oblak, Radan Bosner, Tomica Simović, Zlatko Dvoržak, Marijan Makar. Gdje ćete naći bolje učitelje! Hvala im za sve", kaže Ciglenečki.

image
Zlatni Studio
Jutarnji List
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 07:58