ODABRANI FINALISTI

Europska komisija objavila je finaliste nagrada u okviru Europskog tjedna mobilnosti 2021., pobjednici će biti objavljeni 28. ožujka

Madrid, jedan od finalista nagrade za planiranje održive gradske mobilnosti

 Eduardo Parra/Zuma Press/Profimedia

Europska komisija objavila je finaliste nagrada u okviru Europskog tjedna mobilnosti 2021. Amadora, Kassel i Lüleburgaz natječu se za nagradu za općine s više od 100.000 stanovnika, dok su Alimos, Miajadas i Valongo finalisti u kategoriji manjih općina. Obje nagrade, kako je istaknuto, dodjeljuju se kao priznanje za izvanredne inicijative za zelenije i sigurnije gradove.

Finalisti nagrade za planiranje održive gradske mobilnosti su Madrid, Mitrovica jug i Tampere.

Firenca, Rethymno i Varšava natječu se za Nagradu EU-a za sigurnost na cestama koja se dodjeljuje za odlične sigurnosne uvjete na cestama.

- Čestitamo finalistima koji primjerom demonstriraju kako gradovi diljem Europe mogu poboljšati dobrobit ljudi prelaskom na čišće, zelenije i jednostavnije mogućnosti prijevoza za sve. Tu tranziciju podupiremo našim novim okvirom EU-a za gradsku mobilnost u kojem se utvrđuju europske smjernice o tome kako gradovi mogu smanjiti emisije ugljika i onečišćujućih tvari te poboljšati mobilnost – izjavila je povjerenica za promet Adina Vălean.

Kampanja u okviru Europskog tjedna mobilnosti održava se od 16. do 22. rujna svake godine. Prošle godine zabilježeno je rekordno povećanje broja sudionika. U kampanji je sudjelovalo više od 3.100 gradova u 53 zemlje. Pobjednici će biti objavljeni na svečanosti 28. ožujka u 15:00 sati po srednjoeuropskom vremenu, izvijestili su iz Europske komisije.

Europski tjedan kretanja pokrenula je Europska komisija kako bi potaknula korištenje održivih prijevoznih sredstava u gradovima te produbila svijest građana i usmjerila ih na aktivnosi s ciljem smanjenja zagađenja okoliša uzrokovanog motoriziranim prometom. Njime se promoviraju promjene u ponašanju u korist aktivne mobilnosti, javnog prijevoza i drugih čistih, inteligentnih prometnih rješenja.

Jedna od ključnih poruka je kako prijevoz može značajno utjecati na mentalno zdravlje i dobrobit ljudi. Kako je navedeno na stranicama ove inicijative, on omogućuje ljudima da se povežu i održavaju odnose s drugima, da imaju pristup profesionalnim i obrazovnim mogućnostima, kao i rekreacijskim aktivnostima izvan svojih domova te im pruža više fleksibilnosti.

Promet uzrokuje 25 posto ukupnih emisija stakleničkih plinova u EU. Smanjenjem emisija stakleničkih plinova žele se postići i ciljevi u borbi s klimatskim promjenama, a što je i cilj Europske unije koja je zacrtala do 2030. godine smanjiti te emisije najmanje za 55 posto i do 2050. postati klimatski neutralan kontinent.

Nova osobna vozila registrirana u EU-u moraju biti usklađena sa standardima emisija CO2. Parlament i Vijeće postigli su dogovor oko dodatnog smanjenja emisija CO2 za cijeli vozni park Unije u pogledu novih vozila (37,5 %) i novih kombija (31 %) do 2030. Usporedno s time i za nove kamione prvi je put određena 30-postotna ciljna vrijednost smanjenja CO2 s prijelaznom ciljnom vrijednosti od 15 % do 2025.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 04:00