TOP 1500

Vrijednost naše kompanije je u vrijednosti koju stvaramo za cijelo društvo

Gledajući u budućnost, da bi Hrvatska otvorila svoj puni potencijal, neophodno je da digitalna strategija bude u srži svih nacionalnih planova kao temelj budućeg rasta
Kostas Nebis

Svi imaju plan dok ne dobiju po nosu, poznata je izjava bivšeg boksačkog prvaka Mikea Tysona. I svijet je 2020. primio takav udarac i sve se promijenilo, rezultirajući time da je prošla godina potaknula najznačajnije društvene i gospodarske promjene u modernoj povijesti. Koliko god izazovna bila, 2020. je bila i godina otkrića u kontekstu da je jasno pokazala koliko su važne - ne samo važne, već koliko su mrežna infrastruktura i ICT usluge presudne za poslovanje i naše živote.

Možemo čak reći da je upravo pandemija u nekim područjima bila snažan pokretač digitalne transformacije. Ono što se smatralo malo vjerojatnim ili nemogućim, postalo je ostvarivim i mogućim. Dovoljno je samo osvrnuti se na rad od kuće, online obrazovanje, e-trgovinu itd. U tom smislu 2020. je bila godina prilagodbe iz nužnosti. Sada, oboružani novim spoznajama i svjedočeći što je sve moguće, 2021. možemo smatrati godinom mogućnosti. Godinom, ne obnove, već ponovnog osmišljanja. Pri čemu je od presudne važnosti da prilike koje se pružaju maksimalno iskoristimo i nastavimo tražiti rješenja koja će nas voditi naprijed, kako u poslovnom smislu tako i kao društvo.

A ta rješenja, bez obzira na industriju, imaju jedan zajednički nazivnik – omogućava ih tehnologija i pogoni digitalizacija koja je općenito, a posebno u razdoblju nakon pandemije, jedna od najvažnijih poluga pomoći gospodarstvima pri oporavku i ostvarenju ubrzanog rasta.

Poslovanje u prvom dijelu 2021. je zbog produljenja učinaka pandemije covida-19 za sve industrije i dalje bilo zahtjevno. Ipak, unatoč izazovnom makroekonomskom okruženju, Hrvatski Telekom ostao je usredotočen na svoj plan ulaganja u mrežu i ICT usluge, a godinu smo započeli snažnim rastom, nadovezujući se tako na dobar kraj prethodne godine. Međutim, stvari se ne trebaju svesti samo na brojke koje se vide u bilanci ili bilo kojem izvještaju učinkovitosti. Sjajna stvar kod Hrvatskog Telekoma je što razvijamo svoje poslovanje tako da kao predvodnici digitalizacije otvaramo vrata novim mogućnostima za druge industrije, poduzeća i cijelo društvo. Upravo u tome je stvarna vrijednost naše kompanije.

Uz poslovično najveća ulaganja u industriji, dodatno smo učvrstili status vodeće mreže, unaprijedili mobilnu te proširili fiksnu mrežu omogućavajući gotovo 400.000 kućanstava da uživaju u giga brzinama na optici. Četverostruko smo povećali broj gradova pokrivenih 5G mrežom u odnosu na kraj 2020. godine, gotovo udvostručivši pokrivenost, tako da danas s 5G pokrivamo 2 milijuna stanovnika. U međuvremenu smo pokrenuli i prvi 5G roaming u Mađarskoj i Njemačkoj i time otvorili nove mogućnosti za gospodarstvo i turizam. Sve to rezultiralo je korisničkim iskustvom koje je na najvišoj razini u povijesti HT-a.

Kao kompanija ponosni smo što neprestano dokazujemo predanost prema našim korisnicima, partnerima i zaposlenicima, kao i na naš doprinos gospodarstvu i društvu. Povezujemo sve s mogućnostima koje digitalizacija pruža, pomažemo njihovu transformaciju i planove da postanu otporniji i agilniji, te podržavamo njihove poslovne ambicije osiguravajući da nitko ne zaostane u eri digitalizacije.

Gledajući u budućnost, da bi Hrvatska otvorila svoj puni potencijal, neophodno je da digitalna strategija bude u srži svih nacionalnih planova kao temelj budućeg rasta i da su ulaganja u infrastrukturu u središtu te digitalne strategije.

Hrvatski Telekom predvodi digitalnu transformaciju Hrvatske kontinuiranim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu i ICT usluge. Tijekom posljednjih šest godina investirali smo ukupno 10 milijardi kuna čime smo značajno doprinijeli razvoju hrvatskog društva. Razvoj tehnologije i digitalizacije ostaje naš glavni prioritet u godinama pred nama, a fokus će nam biti na optičkoj i 5G mreži, kao i pružanju ICT usluga koje će pružiti još više mogućnosti za razne sektore; proizvodnju, poljoprivredu, turizam, e-trgovinu, kao i omogućiti kvalitetnije usluge hrvatskim građanima, zahvaljujući iskoracima u zdravstvu, školstvu i digitalno osnaženim pametnim gradovima.

Uz ulaganja u tehnologiju, naš drugi fokus nastavit će biti ljudi - zaposlenici i korisnici. Oni su u središtu svake naše odluke. Angažirani zaposlenici su naše najveće bogatstvo pri pružanju najboljeg korisničkog iskustva. Istinski vjerujemo kako je usmjerenost na korisnika ključan diferencijator između sjajnih kompanija i onih koje su samo dobre. Čak se usuđujem reći da je korisničko iskustvo postalo našom opsesijom. Sve počinje od korisnika, a kapitalizirajući na mogućnostima tehnologije koju pružamo svakodnevno se trudimo premašiti očekivanja korisnika.

Također, treće područje našeg fokusa je pitanje održivosti, a svoju odgovornost ne samo prema klimatskim promjenama, već i općenito prema okolišu te prema cijelom društvu shvaćamo vrlo ozbiljno. Već smo započeli graditi održiv operativni model. Tako već neko vrijeme koristimo 100 posto obnovljivu električnu energiju, a postavili smo si i vrlo ambiciozne višegodišnje ekološke ciljeve. Među ostalim to su: potpuno održiva ambalaža, zbrinjavanje opreme koja se nalazi kod korisnika, te zbrinjavanje ostalog otpada, 50 posto manje plastike u SIM karticama. Ispunjenje ovih ciljeva nije samo interna ambicija, već naša želja da doprinesemo boljoj i održivijoj budućnosti. Budućnosti u kojoj se učinkovitije upravlja resursima i klimatskim promjenama, u kojoj infrastruktura koju gradimo doprinosi da drugi posluju i žive na održiviji način i u kojoj doprinosimo tome da se premosti digitalni jaz između različitih hrvatskih regija i različitih razina digitalne pismenosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:40