ISTRAŽIVANJE HT-a

Kada ste zadnji puta nekoga pitali ‘Kako si?‘, ali ne onako u prolazu, već iskreno: pogledajte koliko ljudi to žele

Online komunikacija je izvrsna za dijeljenje informacija, ali...

U sklopu predstavljanja rezultata istraživanja održana je i panel rasprava

 Hrvatski Telekom

Čak 57 posto Hrvata nije zadovoljno svojim društvenim životom, a 45 posto svojim mentalnim zdravljem, rezultat je nacionalnog istraživanja o komunikacijskim navikama koje je u sklopu svoje božićne kampanje "Kako si?" proveo Hrvatski telekom.

U istraživanju koje je provedeno na razini cijele Hrvatske, na reprezentativnom uzorku za online populaciju s ispitanicima između 16 i 65 godina pokazalo se i da čak polovica ispitanika želi da ih netko ćešće - i još važnije iskreno - pita "Kako si?". U sklopu predstavljanja rezultata istraživanja održana je i panel rasprava u kojoj su sudjelovali prof. dr. sc. Nataša Jokić-Begić s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, zatim Tanja Sever iz Psihološkog centra Sever te prof. dr. sc. Neven Ricijaš s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu.

Panelisti su raspravljali o važnosti iskrene i otvorene komunikacije te pružanja podrške bližnjima, o tome kako se nositi s problemima, stresom i usamljenošću te što možemo učiniti za sebe i za druge da se osjećamo bolje.

image

Mia Kovačić

Hrvatski Telekom

Studija je pokazala i da je polovica ispitanika generalno zadovoljna svojim životom, ali i da njih 54 posto iskazuje nezadovoljstvo svojim fizičkim zdravljem, a 45 posto mentalnim zdravljem. Komunikacija i dostupnost bližnjih za razgovor izuzetno su važni za cjelokupno zadovoljstvo životom, pokazalo je istraživanje, pa je tako čak 90 posto ispitanika izjavilo kako ima nekog kome se može obratiti za podršku (najčešće su to supružnici – 62 posto, prijatelji – 52 posto ili roditelji – 32 posto). Međutim, zabrinjavaći je podatak da čak 10 posto ispitanika nema podršku baš nijedne bliske osobe kojoj bi se mogli obratiti za pomoć ili podršku.

image

Tanja Sever

Hrvatski Telekom

Istraživanje se pozabavilo i pitanjem komunikacije. Pokazalo se da mnogo manje komuniciramo s obitelji i prijateljima s kojima se ne vidimo tako često. S članovima obitelji s kojima ne živimo, prema odgovorima ispitanika, komuniciramo češće na tjednoj (45 posto) nego dnevnoj osnovi (28 posto), dok s bliskim prijateljima tjedno komunicira 47 posto ispitanika, a jednom mjesečno njih 27 posto.

image

Nataša Jokić Begić

Hrvatski Telekom

Nadalje, pozivi i digitalni kanali komunikacije postaju sve važniji u održavanju veza sa bližnjima pa za ispitanike dobri stari telefonski poziv predstavlja najvažniji način za održavanje veza s članovima obitelji s kojima ne živimo (38 posto), dok 28 posto ispitanika za to koristi aplikacije kao što su WhatsApp, Viber i Facebook Messenger (pri čemu je WhatsApp apsolutno dominantan). S bliskim prijateljima preko aplikacija komunicira 47 posto ispitanika, a telefonske pozive prakticira njih samo 18 posto. Čak 52 posto ispitanika izjavilo je da komunicira s poznanicima putem aplikacija.

"Online komunikacija ima niz prednosti, ali i rizika. Za mentalno zdravlje, i ono što danas zovemo ‘digitalna dobrobit‘, nužno je razumijevanje tih prednosti i nedostataka, ali ponašati se u skladu s njima i onda imati ispravna očekivanja. Online komunikacija je izvrsna za dijeljenje informacija i utjecanja na neko trenutno, kratkoročno raspoloženje. I tu u pravilu treba zadržati njezin domet", izjavio je Neven Ricijaš.

image

Neven Ricijaš

Hrvatski Telekom

Inače, skupa s Udrugom kako si?, neprofitnom organizacijom čiji je cilj osnažiti javnost za suočavanje s različitim svakodnevnim teškoćama, Hrvatski Telekom je napravio serijal od 15 videa koji će pokrivati teme kao što su burnout, usamljenost i slične, s ciljem da se skrene pozornost na ove teme. Ti videi su dostupni na YouTube kanalu Hrvatskog Telekoma.

"S programom i kampanjom ‘Kako si?‘ želja nam je skrenuti pozornost kako jedno jednostavno pitanje i izraz iskrenog interesa može nekome uljepšati dan. Blagdansko vrijeme, koje je tradicionalno rezervirano za obitelj i bliske nam osobe pravi je, ali nikako jedini trenutak za angažirati se po ovom pitanju jer uvijek je pravo vrijeme za pobrinuti se za druge. Ovog Božića, ali i općenito želimo potaknuti sve, počevši od sebe, da se više angažiramo, ne sutra nego sada. Idealno kroz fizički, odnosno osobni kontakt, koji ništa ne može zamijeniti, ali zahvaljujući tehnologiji i poziv ili videopoziv su dobrodošle alternative", kazao je Igor Vukasović, direktor Korporativnih komunikacija u Hrvatskom Telekomu.

image

Igor Vukasović

Hrvatski Telekom
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 11:51