ONLINE TRGOVINA

Trgovina na društvenim mrežama rasti će čak tri puta brže od tradicionalne e-trgovine

Procjenjuje se kako će prodaja proizvoda putem društvenih mreža generirati 1200 milijardi dolara do 2025. godine

Ilustracija

 Tetra Images/Tetra Images/Profimedia

Sve više potrošača online kupnju obavlja na društvenim mrežama poput Facebooka i TikToka, što bi moglo biti od koristi manjim poduzećima.

Prema izvješću konzultantske tvrtke Accenture, trgovina na društvenim mrežama će u sljedeće četiri godine rasti čak tri puta brže od tradicionalne e-trgovine.

Procjenjuje se kako će prodaja proizvoda putem društvenih mreža generirati 1200 milijardi dolara do 2025. godine, što čini 16,7 posto ukupne potrošnje e-trgovine.

Trgovina na društvenim mrežama uključuje, na primjer, kupovinu na Facebook ili Instagram stranici neke robne marke ili influencera, ili putem livestream kanala na TikToku.

Za razliku od tradicionalne kupovine e-trgovine, ovakva trgovina zapravo izjednačava uvjete između internetskih divova poput Amazona i manjih robnih marki jer manjim poduzećima omogućuje lakši pristup većem broju klijenata.

"Svaka robna marka, velika ili mala, može prodavati proizvode preko društvenih mreža, a svaki pojedinac sada može postati ili stvoriti vlastitu 'robnu marku' i izravno izaći na tržište. To ima iznimno pozitivne posljedice za mala poduzeća i poduzetnike, budući da su u stanju doći do potencijalno velikih tržišta koja im prije jednostavno nisu bila dostupna”, navodi se u izvješću.

Istraživanje kompanije Accenture obuhvatilo je više od 10 tisuća korisnika globalnih društvenih medija. Gotovo 60 posto ispitanika reklo je da će proizvod od manjih robnih marki radije kupiti na društvenim mrežama nego putem e-trgovine, a gotovo polovica ispitanika izjavila je da je vjerojatnije da će kupiti robnu marku za koju nikada nisu čuli putem društvenih medija.

"Umjesto nekolicine velikih trgovaca i robnih marki koje prodaju milijunima, sada vidimo milijune pojedinaca i manjih tvrtki koje svoje mjesto nalaze u velikom ekosustavu društvene trgovine. Rezultat je da će se velike robne marke i dalje suočavati s rastućom konkurencijom tisuća manjih poduzeća", naglašava Accenture.

Kina je trenutačno najnaprednije tržište na ovom području, a Accenture očekuje da će tržišta u razvoju kao što su Indija i Brazil u sljedećih nekoliko godina ostvariti najveći rast na tržištu društvene trgovine.

Dodajmo još kako EU želi osigurati moderna pravila za internetske platforme i trgovine diljem Unije. Europarlamentarci su 2020. usvojili dva izvješća o zakonodavnim inicijativama kojima od Komisije traže da riješi trenutačne nedostatke u internetskom okruženju kroz paket o Aktu o digitalnim uslugama. Zastupnici Europskog parlamenta u rezoluciji o poboljšanju funkcioniranja jedinstvenog tržišta naglasili su da su internetske trgovine važne za promicanje održivih proizvoda i usluga, kao i za poticanje održive potrošnje, te su pozvali na donošenje mjera za suzbijanje obmanjujućih praksi i dezinformacija o proizvodima i uslugama koji se nude na internetu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 11:17