GODINA MLADIH

‘Nikad nije bilo bolje vrijeme za biti poduzetnik, pogotovo u tehnološkom sektoru‘

Tehnologija omogućuje da iz Vinkovaca radimo digitalne kampanje za klijente diljem svijeta, kaže Vice Božić, osnivač agencije GOADS

Vice Božić: Prilika ima jako puno, no i dalje morate jako puno raditi

 Privatni album

„Nikad nije bilo bolje vrijeme za biti poduzetnik, pogotovo u tehnološkom sektoru.Tehnologija nam je omogućila da iz Vinkovaca radimo digitalne kampanje za klijente iz cijelog svijeta”, kaže Vice Božić, osnivač i direktor digitalne agencije GOADS sa sjedištem u Vinkovcima koja već šest godina uspješno izrađuje, vodi i optimizira digitalne marketinške kampanje za klijente diljem svijeta.

Prije osnutka vlastite agencije, Vice je deset godina radio u najvećim medijskim i kreativnim agencijama u Zagrebu kao digitalni strateg i konzultant. Nakon toga prelazi na poziciju voditelja digitalnog odjela Vipneta (današnji A1) gdje je bio odgovoran za online prodaju i nastup kompanije na digitalnim kanalima. Trenutni fokus djelovanja mu je, kako nam kazuje, daljnje širenje agencijskog poslovanja i razvoj udruge VVIT, kojoj je suosnivač, pokrenute sa ciljem promicanja i razvoja ICT sektora Vukovarsko-srijemske županije.

Ova 2022. je Europska godina mladih, kada se želi ukazati na važnu ulogu mladih u izgradnji bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti. Europska godina mladih pruža brojne prilike za učenje, dijeljenje vizije i susrete s drugima te sudjelovanje u aktivnostima u cijeloj Europi.

A nas tim povodom zanimaju iskustva poduzetnika i stručnjaka u raznim područjima koja mogu biti dragocjena i mladima u stjecanju novih znanja i kreiranju vlastite budućnosti. Tako smo i Vicu Božića pitali što bi savjetovao mladima koji imaju ideje i razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, kao i onima koji su to već učinili pokretanjem startupa.

- Gotovo svaka knjiga o poduzetništvu uvijek na početku sadrži pitanje: „Jeste li spremni biti poduzetnik?“. I većina odgovora bude potvrdna, no dosta ljudi ulazi u poduzetništvo nesvjesno i nespremno na ono što ih čeka – pogotovo u Hrvatskoj. Poduzetništvo zahtijeva puno odricanja i rada i definitivno nije za svakoga, bez obzira što je danas postalo moderno biti poduzetnik. Sve je lijepo kada sve ide po planu, no protekle dvije godine ništa nije išlo prema planu i kao poduzetnik morate pronaći način za opstanak i rast – ističe Vice.

Što se tiče savjeta svima koji žele pokrenuti posao ili već imaju startup, naglašava kako je bitno da se što bolje pripreme – da definiraju sa čime će se baviti, koje kupce će ciljati i na koji način će se diferencirati od konkurencije, koliko trebaju prodati usluga ili prozivoda da bi bili profitabilni te na koji način će graditi tim.

- Ovisno o prirodi posla, ako je moguće, savjetovao bih i da se ne fokusiraju samo na domaće tržište. Prilika ima jako puno, no i dalje morate jako puno raditi jer uspjeh ne dolazi preko noći – kaže Vice.

Broj zaposlenih u ICT sektoru raste, ali još uvijek je taj broj u Hrvatskoj ispod EU prosjeka. Zanimalo nas je Vicino mišljenje kako povećati taj broj.

Odgovara kako je na razini države to svakako porezno rasterećenje i ukidanje raznoraznih nepotrebnih nameta kako bi se omogućio brži rast plaća i osigurala konkurentnost. Druga stvar je, kaže, tretiranje IT industrije kao vertikale u Strategiji pametne specijalizacije, a paralelno je potrebno i usklađivanje programa fakulteta sa potrebama tržišta.

- Naša industrija se jako brzo mijenja i treba nam brži i učinkovitiji dijalog akademskog i privatnog sektora te više prakse kroz koje možemo studente kvalitetnije pripremiti za tržište rada. Brojni su primjeri zemalja u okruženju koje su na taj način potakle razvoj ICT sektora, tako da trebamo slijediti takve pozitivne primjere. U udruzi VVIT zbog toga aktivno surađujemo sa fakultetima, organiziramo meetupe kroz koje osim druženja i razmjene iskustava želimo pokazati i da u Vukovarsko-srijemskoj županiji postoje jake i međunarodno priznate IT tvrtke i digitalne agencije – ističe Vice Božić.

Jedno od pitanja poduzetnicima je i ono o tome što im je bitno kod zapošljavanja.

- Kod zapošljavanja nam je najbitniji „culture fit“ i da osoba ima strast prema digitalnom marketingu, da je spremna na kontinuirano učenje, kreativna i analitična, timski igrač te da želi graditi karijeru u agenciji. Karakterne osobine su nam puno bitnije od poznavanja alata i taktika, a ovisno o poziciji za koju osoba aplicira vrednujemo prethodno iskustvo i certifikate. Što se tiče te dvije stavke, često nam se jave mladi ljudi koji su tek završili fakultet i kod prijave napišu kako nisu imali priliku steći iskustvo dok za certifikate nisu bili sigurni koje da polažu. Moj savjet je da googlaju pojmove „Digitalna garaža“, „Skillshop“ i „Analytics Academy“ – to su Googleove edukacijske platforme putem kojih mogu besplatno polagati certifikate i stečena znanja primijeniti na stvarnim ili testnim kampanjama. Na taj način će osim stečenog znanja biti i u prednosti u odnosu na ostale kandidate – poručuje Vice Božić.

Kad je riječ o Europskoj godini mladih, dodajmo još kako “određivanje 2022. godine kao godine usmjerene na mlade znači da će se uložiti povećani napori za uključivanje prioriteta mladih u relevantna politička područja Unije i na svakoj razini procesa donošenja odluka u EU-u”. To je istaknuto u objavi Europskog parlamenta nakon što su zastupnici potvrdili odluku da se 2022. godine u svim državama članicama organiziraju aktivnosti i inicijative usmjerene na mlade. Zastupnici su osigurali dodatnih 8 milijuna eura za programe Erasmus+ i Europske snage solidarnosti, kako bi podržali godišnje aktivnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 23:21