Veliko istraživanje

Tvrtke sa ženama na upravljačkim pozicijama imaju više prihode i veću cijenu dionica

Ipak, autori istraživanja jasno su naglasili kako žene nisu nužno uzrok uspješnosti tih kompanija
Ilustracija
 Profimedia, Alamy

Kompanije koje imaju više ženskih menadžera više zarađuju, dok velik broj ženskih direktora znači i jači rast prihoda te veće profitne marže, pokazalo je novo istraživanje Credit Suissea.

Kako je prenio Independent, u istraživanje je bilo uključeno 3.000 kompanija iz 56 zemalja svijeta, a analiza cijena dionica tijekom posljednjeg desetljeća pokazala je kako su one bile preko 20 posto veće u tvrtkama u kojima su top menadžeri žene od cijena dionica u drugim kompanijama. Istovremeno su njihove cijene rasle puno više od dionica u tvrtkama u kojima je na upravljačkim pozicijama manje od 15 posto žena.

Ipak, autori istraživanja jasno su naglasili kako žene nisu nužno uzrok uspješnosti tih kompanija.

- Kako i ako uopće raznolikost doprinosi strateškom donošenju odluka koje u konačnici znači rast i stabilnost prihoda su ono na što bi se trebali fokusirati, a ne na samu raznolikost u kompanijama. Drugi faktori također mogu utjecati na poslovne rezultate – napisali su i dodali da je ključno pitanje znači li veća raznolikost bolje poslovanje ili je obrnuto, odnosno znači li bolje poslovanje veću raznolikost.

Osim toga, istraživanje se bavilo i s 476 kompanija (od ukupno 3000 koliko ih je bilo uključeno) koje su u obiteljskom vlasništvu. To je, naime, postalo predmet istraživanja zbog ranijih saznanja da takve tvrtke često bilježe natprosječne prihode. Ovo je istraživanje pokazalo da i u slučaju kompanija u obiteljskom vlasništvu, one na čijim su upravljačkim pozicijama žene su također tijekom proteklih deset godina postizale bolje cijene dionica.

- U zadnjih pet godina tvrtke u obiteljskom vlasništvu s barem jednom ženom kao direktoricom svake su godine zabilježile bolje poslovne rezultate od onih kojima upravljaju isključivo muškarci – zaključili su analitičari Credit Suissea.

Uz to, došli su i do saznanja da su kompanije sa ženama na upravljačkim pozicijama puno sklonije baviti se pitanjima održivosti tvrtke, njenim utjecajem na okoliš, radnim uvjetima i radnicima te korporativnim upravljanjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 17:49