Ometana proizvodnja

Automobilski div proglasio ratno stanje: 'Mislili smo da smo se snašli, ne znam što ćemo'

PSA zapošljava 173.000 ljudi, a proizvodi brendove automobila poput Peugeota, Citroena i Opela za koje dijelove dobiva od 6.000 dobavljača diljem svijeta AUTOMOBILSKI DIV PROGLASIO RATNO STANJE Poznati brendovi na udaru, manjak samo jednog komadića može imati razorne posljedice za cijeli pogon: 'Mislili smo da smo se snašli, no ne znam što ćemo'
Ilustracija, Tvornica Peugeota
 Profimedia, Alamy

Svako jutro u osam sati tim direktora iz francuske PSA grupacije okuplja se u sobi sat vremena udaljenoj od Pariza kako bi osmislili kako se izvući iz goleme krize uzrokovane koronavirusom koji uništava svjetsko gospodarstvo.

Za giganta kao što je PSA koji zapošljava 173.000 ljudi, a proizvodi brendove automobila poput Peugeota, Citroena i Opela za koje dijelove dobiva od 6.000 dobavljača diljem svijeta, rizik ometanja proizvodnje je značajan. Svako vozilo je, piše Bloomberg, proizvedeno od 4.000 dijelova dostavljenih taman prije finalne montaže, a manjak samo jednog komadića može imati razorne posljedice za cijeli pogon i usporiti ga ili nametnuti promjene u manufakturi. Stoga kada je virus blokirao kinesku proizvodnju i dostavu autodijelova, PSA se prebacio na krizno, odnosno ratno stanje, a sobu u kojoj se direktori okupljaju nazivaju ratnom sobom.

- Kažemo rat jer želimo da ljudi razumiju da je situacija daleko od normalne – objasnio je Maxime Picat, šef PSA u Europi.

Iako su neki direktori fizički prisutni dnevnim sastancima, njihovo je okupljanje uglavnom virtualno, odnosno zaposlenici su prisutni putem videokonferencije, a svi se fokusiraju na izvlačenje proizvodnje iz krize i pronalazak alternativnih dobavljača. U nekim slučajevima opremu prevoze zrakom umjesto cestom, no to je puno skuplje i ti bi im troškovi također mogli naštetiti.

Carlos Antunes TAVARES (President Directeur General CEO de PSA Peugeot Citroen).

L'edition 2018 du Mondial Paris Motor Show est un salon international de l'automobile et de la moto, qui se tient du 4 au 14 octobre 2018 au Parc des expositions de la porte de Versailles, a Paris en France, avec pour theme
NICOLAS NICOLAS MESSYASZ / Sipa Press / Profimedia
Carlos Tavares

- Imamo dugu listu problema – ustvrdio je Picat.

Za čelnog čovjeka grupacije Carlosa Tavaresa izbjegavanje manjka dijelova, modela ili pak radnika te kontinuirani rad tvornica ključni su za ovu godinu. On je, naime, usred pregovora za najveće spajanje u autoindustriji u proteklih 20 godina – ono s Fiat Chryslerom – čime bi stvorio četvrtog najvećeg proizvođača automobila.

Iako je do sada uspio održati redovni rad tvornica, neke su mjere za zaštitu radnika od virusa ipak uvedene, a neometani nastavak rada zatvaranjem talijanskih granica stavljen je pod upitnik. Kada je proizvođač iz kineskog Hubeija prestao dobavljati dijelove za PSA-ova vozila, inženjeri grupacije uspjeli su pronaći prototip uređaja koji bi mogli napraviti dijelove u dovoljnoj količini, iako usporenim tempom, kako bi popunili rupu u nabavi dok kineski partner kompanije ponovno ne pokrene svoje pogone. Ipak, kako je ispalo, zamjenski aparati koje su radnici pronašli nalazili su se u Milanu, odnosno europskom epicentru koronavirusa, pa su bili prisiljeni prevesti ih do drugog talijanskog PSA partnera, što im, nakon zatvaranja talijanskih granica, nije previše pomoglo.

- Mislili smo da smo se snašli, no ne znam što ćemo sada – zabrinut je Picat.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:10