Sve je više ljudi koji rade od doma, a očekuje se da će u sljedećih deset godina taj trend samo rasti. Iako rad od doma ima svoje očite prednosti poput uštede novca i vremena koji se inače troše na putu do i s posla, daleko je on od jednostavnog. Dapače, potrebna je puno veća radna disciplina nego kod ljudi koji rade na klasičnom radnom mjestu.
Stoga Business Insider savjetuje kako rad od doma učiniti što jednostavnijim, a pritom i uspješnijim.
1. Imajte radni prostor
Ključno je razdvojiti poslovni od privatnog života jer je ”veoma jednostavno završiti na kauču gledajući televiziju”. Imperativ je da svatko tko radi od doma ima radni prostor koji služi samo i isključivo za to kako vam ništa ne bi odvlačilo pažnju od vaših radnih zadataka. Uz to, nikako nemojte boraviti u tom prostoru izvan vašeg radnog vremena ili, pak, jesti za svojim radnim stolom.
2. Uzimajte pauze koje uključuju socijalnu interakciju
- One dane koje sam cijeli dan zatvorena i bavim se poslom teško mi se prilagoditi nekakvom društvu nakon što odradim sve obveze. Najproduktivnija sam kada uzimam pauze, čak i ako je riječ o šetnji do omiljenog kafića u kojem poznajem konobara. Uz to, na kraju dana sam uvijek sretnija ako sam bila dio ikakve interakcije s ljudima, ispričala je direktorica prodaje Susan Davis.
Dodatno, potrebno je i da razgovarate na telefon što više, a ne samo sa svojim kućnim ljubimcem ili biljkama.
3. Napravite raspored
Pridržavanje unaprijed određenog rasporeda pomaže vam u održavanju radne discipline. Budite se uvijek u isto vrijeme i odredite otkad dokad radite, odnosno pretvarajte se da radite u nekom uredu. Osim toga, savjetuje se i da se i spremite i odjenete kao da stvarno odlazite na svoje radno mjesto.
- Godinama sam doma radila u pidžami i prljave kose, pa sam zbog toga i odbijala neke sastanke koji bi iskrsnuli u zadnji tren. Otkad sam se počela spremati kao za odlazak u ured, posao mi je procvjetao – rekla je poduzetnica Lindsay Anvik.
4. Jednom tjedno promijenite radno mjesto
Knjižnica, kafić, prijateljev ured, nije bitno. Samo promijenite okolinu jer, osim što ćete tako možda i upoznati nekoga i stvoriti vrijedne kontakte, možda pronađete i inspiraciju za rad. Nova okolina pomaže u razvoju kreativnosti, kažu stručnjaci.
5. Razvijte rutinu vježbanja
- Svaki dan prije nego što počnem raditi, otiđem u teretanu. Tako se razbudim, a i osjećam se kao da sam nešto postigao prije nego što se bacim na svoju listu zadataka – kazao je konzultant Daniel Berkowitz. Ako niste baš osoba koja voli vježbati, započnite dan meditacijom ili nekim drugim ritualom.
6. “Prelomite” si dan kućnim poslovima
Nakon što odradite sat ili dva posla, ispraznite perilicu suđa ili iznesite smeće kao ekvivalent odlaska do ureda svog kolege. Uz to, tako čak i bez napuštanja stana dobivate osjećaj da ste nešto postigli i malo odmorite mozak.
7. Postavite si alarme koji će vas podsjetiti da se krećete
- Imam nekoliko alarma u radnom danu koji me podsjećaju da uzmem pauze u trajanju 10 do 15 minuta kako bi se malo kretao, rastegnuo, otišao na svjež zrak i jednostavno se maknuo od tehnologije. Kada ste fokusirani i radite, sati vam vrlo lagano prolete prije nego što se odmaknete od svog laptopa. Podsjetnici za pauze jednako su bitni kao i podsjetnici za važne pozive ili radne zadatke, smatra nutricionistkinja Serena Poon.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....