Turistička sezona

Vlasnik Sunce koncerna: 'Ova je godina čudna, ali za budućnost turizma ne strahujem'

'Ove smo godine napravili malu pauzu i nismo ulazili u velike investicije', objašnjava Andabak
Jako Andabak
 Neja Markičević / CROPIX

Da je ova turistička godina netipična, nepredvidiva i drugačija od ostalih, potvrdio nam je Jako Andabak, vlasnik Sunce koncerna koji upravlja hotelskim lancem Bluesun Hotels & Resorts.

“Svi se mučimo s ovom sezonom. Jednako kao i naši kolege, mučimo se i mi. Ono što u ovom trenutku znamo jest to da će je Bluesun završiti dobro. A da je ovogodišnja sezona čudna i posebna, to je svima jasno. Zahtjevna je za hotelijere i doista je drugačija u odnosu na niz prethodnih jer se sve događa u posljednji tren. Očito gosti, koristeći nove spoznaje i nove tehnologije, ne žure, nego donose odluke u posljednji tren. Vjerojatno računaju da im je isplativije rezervirati smještaj u posljednji tren jer će naći mjesto i hotel u kojem će bolje proći. Godina je teška i izazovna”, pojašnjava Jako Andabak, ali ističe da će je Bluesun ipak završiti s rastom.

Na pitanje hoće li takve sezone biti i ubuduće, Andabak odgovara da ne strahuje za budućnost jer će se na sve trendove na vrijeme, kao i dosad, prilagoditi. Napomenuo je da ova godina, što se tiče investicija Sunce koncerna, nije bila intenzivna poput prethodne, a pogotovo poput 2017. godine kada je Sunce koncern imao golema ulaganja.

“Ove smo godine napravili malu pauzu i nismo ulazili u velike investicije jer se pripremamo za budućnost. Ove smo godine dovršili investiciju u hotel Alga u Tučepima i hotel Soline u Brelima. Riječ je o investicijama koje su ukupno iznosile između 55 i 60 milijuna kuna. Bilo je i nešto manjih investicija u ostalim hotelima. U hotelu Alga, koji je naš najveći hotel, povećali smo broj soba za nešto više od 20, jer smo neke neiskorištene prostorije prenamijenili u sobe, i renovirali smo oko 190 soba. U Solinama smo obnovili sve zajedničke prostorije: od recepcije, restorana, à la carte restorana i dvorana za poslovne sastanke i poslovna okupljanja do barova i vine bara. Sada su tu renovirani restoran, lobby, recepcija. Hotel Soline je jedan od najpoznatijih hotela unutar naše grupe, najvećim dijelom zahvaljujući svom specifičnom položaju i autoru, Juliju De Luci, koji je jedan od naših najcjenjenijih arhitekata. Adaptacijom su obnovljeni dio podruma, suterena, prizemlja i prvog kata. Suvenirnica i galerija adaptirane su u vinoteku. Pri zahvatima u suterenu hotela adaptirani su postojeći restoran i kuhinja te se u njegovu južnom dijelu izdvaja à la carte restoran. Oba ta hotela sad su kategorizirana s četiri zvjezdice”, naglašava Andabak.

Dodaje kako projekti koje razvijaju još nisu u fazi da bi mogli o njima govoriti. Potvrdio je da razvijaju šest projekata, ali u kojoj je fazi svaki od njih i kada će biti na redu prerano je govoriti.

Ono što je otprije poznato, Sunce koncern priprema Zračnu luku Brač, hotel Dioklecijan u Splitu, investicije u Bolu na Braču i Bizovačkim toplicama, zatim investiciju s TUI-jem na golemom zemljišnom kompleksu u Sutivanu... Tu investiciju realizirat će zajednička tvrtka koju su osnovali s TUI-jem, koji je dugogodišnji partner, a odnedavno imaju i zajedničku tvrtku Punta Zlatarac gdje imaju jednake udjele. Na tom zemljišnom kompleksu, koliko je otprije poznato, planiraju sagraditi tri velika hotela i prateće sadržaje. Sunce koncern je s velikim touroperatorom TUI-jem osnovao joint venture tvrtku Adriatic Asset Company koja upravlja hotelom TUI Blue Jadran u Tučepima. S Thomas Cookom ima aranžman oko Sentido Bluesun Berulije u Brelima, a s britanskom agencijom za aktivni i pustolovni turizam Neilson oko hotela Alana Beachclub u Starigradu Paklenici. Hotelski lanac Bluesun Hotels & Resorts u svom sastavu ima 16 hotela u destinacijama Bol, Supetar, Brela, Tučepi, Starigrad Paklenica, Marija Bistrica te odnedavno u Dućama pokraj Omiša kada se ovoj grupaciji pridružio šesnaesti hotel u lancu Bluesun Hotels & Resorts - Bluesun hotel Nestos.

Zbog veće ponude soba lanjski prihodi su porasli 12,5 posto

Sunce koncern je tijekom 2018. godine ostvarilo 425,2 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je rast od 12,5 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Porast poslovnih prihoda rezultat je povećanog broja prodanih soba prvenstveno zbog dodatnih kapaciteta Turističkog naselja Velaris koje je Grupa uzela u zakup od 1. siječnja 2018. godine te u manjoj mjeri zbog konsolidacije društva Hotel Alan.

Dvoznamenkasti rast ostvaren je i kod operativne dobiti te neto dobiti. EBITDA je 2018. godine dosegnula razinu od 105,1 milijun kuna, prema 86,8 milijuna kuna u 2017., što predstavlja povećanje od 18,3 milijuna kuna, odnosno više od 21 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Tijekom 2018. ostvareno je 878.221 noćenje, dok je u istom razdoblju lani ostvareno 713.664 noćenja, što predstavlja rast od 23 posto. Od ukupnog broja noćenja, šest posto čine domaći gosti, a 94 posto su strani gosti. Najviše stranih noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, kojih je bilo 20 posto, potom iz Francuske 13 posto, iz Velika Britanija 12 te iz Švedske 11 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2022 16:39