BOOST WITH FACEBOOK

‘Učimo poduzetnike kako da Facebookovu mrežu iskoriste za stvaranje svoje poslovne mreže‘

Za Globus govori Katarzyna Paliwoda, voditeljica Rastućih tržišta srednje i istočne Europe u Facebooku
Katarzyna Paliwoda

Facebook je zadnji dan lipnja najavio pokretanje platforme Boost with Facebook u Hrvatskoj. Radi se o centru za besplatnu i interaktivnu online obuku malih i srednjih tvrtki. Na toj internetskoj stranici bit će objavljeni webinari o prisutnosti na online kanalima i stvaranju kreativnog sadržaja te primjeri hrvatskih tvrtki na temu učinkovite upotrebe digitalnih alata kako bi se malim i srednjim poduzetnicima pomoglo u nastavku poslovanja nakon lockdowna.

Katarzyna Paliwoda, voditeljica Rastućih tržišta srednje i istočne Europe u Facebooku, odgovorna za poslovnu strategiju Facebooka u dvanaest zemalja u toj regiji, što uključuje definiranje poslovnog modela i ključnih strategija u svakom klasteru a pogotovo upravljanje timovima, napominje da su velike promjene za vrijeme pandemije primorale brojne tvrtke na preispitivanje svog poslovnog modela i na prilagodbu novoj stvarnosti, i to promjenom načina razmišljanja. Posebno je, dodaje Paliwoda, bilo teško tvrtkama koje su se borile doći do svojih korisnika drugačijim putem, a ne na prodajnom mjestu kako su to činile ranije. “Ti korisnici zajedno s više od 2,7 milijardi ljudi danas svakodnevno koriste jednu ili više naših aplikacija. Zbog toga radimo na našim alatima i povećavamo mogućnosti educiranja kako bismo pomogli malim i srednjim tvrtkama u njihovoj online tranziciji i ponovnom povezivanju s klijentima. Na Facebooku su dostupna poslovna rješenja koja, prije svega, tvrtkama pomažu u ostvarivanju prisutnosti na internetu te intuitivni alati koji im pomažu doprijeti do domaćih i međunarodnih klijenata. Imamo puno inspirativnih primjera malih i srednjih tvrtki koje su se upustile u to. Neke od njih gotovo su sav marketinški budžet prebacile na oglašavanje preko Facebooka ili Instagrama i pritom su postigle sjajne rezultate. Jedan je od primjera i hrvatski brend ručno rađenih torbi My Choice, koji zahvaljujući oglašavanju na Instagramu danas ima kupce diljem svijeta. Kako 65 posto ukupne prodaje ostvaruju putem Instagrama, sada u takvu vrstu oglašavanja ulažu 100 posto svog marketinškog budžeta”, ističe Katarzyna Paliwoda.

Katarzyna Paliwoda dodaje da je Facebook mjesto na kojem se ljudi i tvrtke povezuju kako bi ojačali zajednice i otkriva podatak da više od 200 milijuna tvrtki širom svijeta koristi Facebook alate u komunikaciji sa svojim korisnicima, a velika većina njih, oko 180 milijuna, koristi rješenja koja su besplatna. Paliwoda otkriva da više od 10 milijuna tvrtki koristi personalizirane oglase. “Budući da ljudi više nego ikad provode vrijeme na našim aplikacijama, naši napredni alati za personalizirano oglašavanje pomažu tvrtkama da pronađu klijente online. S pomoću naših rješenja internetsko oglašavanje postaje najjednostavniji način za dolazak malih tvrtki do korisnika. Pritom nisu korisna samo tvrtkama – kao što pokazuje istraživanje Europskog ureda za interaktivno oglašavanje, 75 posto Europljana radije bi odabralo današnje iskustvo korištenja interneta nego korištenje interneta bez personaliziranih oglasa u kojem bi plaćali pristup većini stranica i aplikacija”, ističe Katarzyna Paliwoda.

Paliwoda naglašava kako svaka industrija može imati koristi od prisutnosti na internetu. Bitni su, napominje, kreativnost, testiranje različitih rješenja i pronalaženje jedinstvenog načina koji najbolje funkcionira. “Pandemija je dokazala kako je sve moguće – restorani su primali online narudžbe, trgovine su otvarale digitalne izloge, teretane su prenosile treninge uživo. Facebookove platforme omogućavaju tvrtkama ne samo da predstave svoje proizvode već i izgrade i održavaju odnose s klijentima, pronalaze nove na nacionalnoj i međunarodnoj razini te pružaju kvalitetne usluge. Nudeći besplatne i pristupačne alate na svojim platformama demokratiziramo digitalni marketing za te male tvrtke, te je svaki poduzetnik u prilici da ih i sam isproba”, ističe naša sugovornica.

Facebook je u tom smislu najprije pokrenuo platformu za obuku Boost with Facebook u nekoliko europskih zemalja, a potom 5. srpnja i u Hrvatskoj. Pružanje podrške malim i srednjim tvrtkama vidi se i kroz trud koji ulaže u unapređenje alata i pro­izvoda kako bi pomogli poduzetnicima pri prelasku na internetsku prodaju. “Od prvog dana pandemije ubrzali smo rad i počeli uvoditi nove alate. Tako smo prije otprilike godinu dana pokrenuli Shop na Facebooku i Instagramu – besplatan i jednostavan način prodaje na svakoj od tih platformi ili na objema zajedno. Tim smo alatom malim i srednjim tvrtkama omogućili da steknu nove korisnike i predstave svoje proizvode na način koji je u skladu s njihovim brendom, i sve to kroz jednostavno upravljanje u Commerce Manageru. Neprestano nailazimo na inspirativne primjere poduzetnika koji uspješno vode svoje online poslovanje. U Hrvatskoj imamo sjajne slučajeve poput obiteljskog biznisa Watch-a-Porter ili već spomenute domaće modne marke My Choice. Za mene je vrlo inspirativna priča kazališta Mala scena, najstarijeg privatnog kazališta u Hrvatskoj. Umjetnička direktorica Buga Marija Šimić razmišljala je “izvan okvira” o tome kako bi kazalište moglo prebroditi vrijeme pandemije. Unatoč teškim okolnostima, svoju su ponudu proširili čitajući priče za djecu na IGTV-u i Facebook stranici, kao i kreativnim radionicama za djecu i odrasle. Te aktivnosti rezultirale su vrhunskim odazivom tako da je sadržaj koji su dijelili u tom razdoblju ukupno ostvario više od pola milijuna pregleda”, pojašnjava Katarzyna Paliwoda, koja ističe primjer Boost with Facebook, koji je prije bio niz događaja uživo namijenjen poduzetnicima za susrete, razmjenu iskustva te učenje i razvoj, a kako je pandemija uzrokovala prekid dotadašnjeg načina poslovanja, inicijativu su odmah prebacili online, zadržavajući, kako kaže, izvorne ciljeve.

“Znamo da je lockdown bio posebno težak za brojne male i srednje tvrtke koje su se trebale preusmjeriti s osobnog kontakta na online model kako bi održale svoje poslovanje. Za mnoge je preseljenje u digitalni svijet djelovalo zastrašujuće i komplicirano. Vjerujem da će naš centar za male i srednje tvrtke biti koristan izvor informacija u svakodnevnom planiranju online aktivnosti. Taj program je oduvijek bio besplatan te će takav i ostati. Platforma Boost with Facebook za obuku malih i srednjih tvrtki pokriva sve što tvrtke trebaju znati o našim aplikacijama i uslugama. Kroz unaprijed snimljene treninge naši će stručnjaci iz Hrvatske obraditi teme poput novih načina pristupa i izgradnje povezanosti s korisnicima, oblikovanja strategija oglašavanja, kao i načina povećanja lojalnosti klijenta. Sadržaj je dostupan na internetskoj stranici Boost with Facebook, gdje poduzetnici mogu pronaći i besplatne alate, kao i konkretne informacije o mogućnostima oglašavanja te lokalne studije slučaja. Tamo mogu i kreirati personaliziranu kampanju i marketinški plan, a na svakom su im koraku dostupne smjernice i resursi. Za one željne više znanja tu je i Facebook Blueprint s besplatnim tečajevima koji dublje zalaze u temu oglašavanja i digitalnog marketinga”, ističe Katarzyna Paliwoda te napominje da je platforma globalno dostupna u brojnim zemljama, a što se tiče ove regije, nedavno su je pokrenuli u Sloveniji i Ukrajini.

“Kako je glavni cilj educirati poduzetnike na koji način mogu koristiti naše platforme za širenje svojih online aktivnosti, angažirali smo lokalne stručnjake za prilagodbu pojedinih informacija, ali sadržaj obuka općenito ostaje isti”, ističe Katarzyna Paliwoda te otkriva da surađuju i s lokalnim partnerima u Hrvatskoj. Tako su platformu Boost with Facebook pokrenuli pod pokroviteljstvom Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Republike Hrvatske. “Surađujemo i s hrvatskim lokalnim partnerom za prodaju oglasnog prostora Httpoolom, a pripremili su treninge koji pokrivaju sve što male i srednje tvrtke trebaju znati o našim aplikacijama i uslugama”, kaže Katarzyna Paliwoda.

Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa

image
Globus naslovnica
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 17:29