David Sopta

Predsjednik Uprave Jadrolinije: Gradnja tri broda na električni pogon prvi je korak u sveobuhvatnoj obnovi flote

Konstantno ulažemo u povećanje kvalitete usluge za putnike, uz ulaganja u digitalnu transformaciju poslovanja

David Sopta

Početkom ove godine Hrvatska je postala dijelom schengenskog prostora i monetarne unije što će zasigurno pridonijeti dolasku još većeg broja gostiju ove turističke sezone. Time će se nastaviti oporavak tržišta koji se bilježi nakon pandemijskih godina i to nas posebno raduje. Uz osobne dolaske, vidljiv je trend povratka avio gostiju i organiziranih dolazaka grupa putnika preko turističkih agencija.

Jadrolinija, osim što doprinosi razvoju gospodarstva na otocima, posjetiteljima iz cijelog svijeta otvara put prema ljepotama jadranske obale i tako aktivno sudjeluje u kreiranju hrvatske turističke ponude. Na putu prema odabranoj destinaciji značajan dio turista sudjeluje u pomorskom turističkom prometu pa smo im omogućili efikasan i siguran prijevoz uz online kupovinu karata i rezervaciju mjesta na trajektu, a u pripremi je i nova internet stranica za ovu sezonu. Konstantno ulažemo u povećanje kvalitete usluge za naše putnike, a već nekoliko godina prepoznajemo važnost ulaganja u digitalnu transformaciju poslovanja. Prije svega ulažemo u digitalne kanale prodaje koji nisu samo alat za kupnju karte, nego i prvi korak u komunikaciji s putnicima.

Jadrolinija je lider pomorskog putničkog prometa sa stoljetnom tradicijom te strateški važna kompanija za Republiku Hrvatsku. Jadrolinijina flota trenutačno broji 53 broda, od čega je deset katamarana, četiri su klasična putnička broda, dva trajekta za međunarodnu plovidbu te 37 trajekata za lokalnu plovidbu pa je kompanija ne samo daleko najveći linijski brodar na našoj strani Jadrana nego jedan od najvećih svjetskih putničkih brodara s iskusnim pomorcima i respektabilnom flotom. Taj smo status dokazali i nakon što je liberalizirano tržište time što su brodovi Jadrolinije osvojili sve koncesijske natječaje za koje su se natjecali.

Kako bi osigurali daljnji rast i razvoj u procesu smo modernizacije poslovanja na svim razinama, od flote do pristupa putnicima, prodaje, informatičkog sustava i uredskog poslovanja. Cilj nam je obnoviti flotu u svim segmentima, a to su: brzi brodovi, trajekti za lokalne linije, klasični brodovi i brodovi za međunarodnu plovidbu (night ferries). Nastavljamo s razvojem vlastitih projekata odnosno gradnjom brodova, ali konstantno i intezivno pratimo i tržište rabljenih brodova. Tako smo ove godine raspisali natječaj za gradnju tri putnička broda na električni pogon s korištenjem električne energije pohranjene u baterijama. To je prvi korak u sveobuhvatnoj obnovi flote u godinama pred nama. Time jasno pokazujemo smjer u kojem želimo razvijati flotu Jadrolinije, a sve u skladu sa smjernicama Vlade Republike Hrvatske i Europske komisije.

Kada govorimo o razvoju želim posebno istaknuti da su najvrjedniji resurs Jadrolinije njezini zaposlenici među kojima je najviše pomoraca s dugogodišnjim znanjem i iskustvom. Cilj nam je kroz interne edukacije to znanje prenijeti na nove generacije. Od oko 1800 zaposlenika Jadrolinije čak je 75 posto pomoraca i trenutno nemamo problem s manjkom zaposlenika, međutim neprestano pratimo tržište rada na kojem će dugoročno mnoga zanimanja biti deficitarna. Ne samo kod nas nego i na svjetskom tržištu manjak je kadrova poput strojara i motorista. Zato kontinuirano putem naše web aplikacije primamo nove prijave i životopise zainteresiranih pomoraca i ostalih kadrova.

Poziciju strateške kompanije slikovito ističemo svojim statusom žile kucavice hrvatskog dijela jadranske obale. Jadrolinija taj važan posao obavlja već više od sedam desetljeća. Naša bijela flota svakodnevno otočane dovozi na posao, omogućava im pristup obrazovanju, liječničkoj skrbi, sportskim i kulturnim događajima i svemu onom što nedostaje na otocima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 05:07