A1 Hrvatska

‘Porast broja turista u roamingu tijekom sezone bio iznad svih očekivanja‘

A1 u 2021. imao prihod od 3,2 milijarde kuna uz rast od 5,6 posto i operativnu dobit od 1,18 milijardi kuna uz rast od 8,6 posto

A1 Hrvatska navodi da je lani povećao investicije za 93,7 posto na 96,1 milijuna eura ili 725 milijuna kuna

 Darko Tomas/CROPIX

A1 Hrvatska u 2021. ostvario je rast prihoda od 5,6 posto na 452 milijuna eura što je 3,2 milijarde kuna, stoji u financijskom izvješću Telekoma Austrije. Operativna dobit operatera porasla je 8,6 posto na 155,7 milijuna eura ili 1,18 milijardi kuna.

U A1 navode da uz povratak posjetitelja u roamingu, rast je rezultat potražnje za njihovom konvergentnom MOZAIK ponudom, ulaganja u premium TV sadržaj poput sportskih Arena kanala, nastavka uspješne prodaje Homebox usluge, kao i novih servisa poput glazbenog A1 Xplore music by Deezer.

- Značajne investicije u radiofrekvencijski spektar za 5G mrežu, izgradnja mobilne i fiksne infrastrukture te novog podatkovnog centra, generirali su 93,7 posto viša ulaganja, odnosno 96,1 milijuna eura ili 725 milijuna kuna - navode u A1 Hrvatska.

Dodaju da se u 2021. primijetio oporavak gospodarstva nakon pandemijske 2020. što se odrazilo na dinamiku telekomunikacijskog sektora. Posebno naglašavaju da je porast broja posjetitelja u roamingu tijekom turističke sezone bio iznad svih očekivanja.

- Unatoč pritisku rastuće inflacije i poremećaja lanaca opskrbe te porasta cijena sirovina i čipova, A1 Hrvatska zabilježila je pozitivne financijske rezultate uz iznimna ulaganja - tumače u A1.

Broj mobilnih korisnika porastao je 2,8 posto uz povećanje broja mobilnih pretplatnika za 6,2% i smanjenje broja korisnika na bonove za 2,6 posto. A1 navodi da porast mobilne baze prati i porast prosječnog prihoda po korisniku (ARPU) od 3,4 posto na 10,6 eura ili prosječno 80 kuna mjesečno.

U segmentu fiksnih usluga ukupni broj linija A1 Hrvatska je 2,1 posto viši zahvaljujući rastu širokopojasnih linija za 6,6 posto. Navode da su u desetak gradova blizu ukupnoj pokrivenosti od 600.000 kućanstava s najmodernijem širokopojasnim pristupom.

Prosječni prihod po priključku (ARPL) iznosi 32 eura ili 242 kune, što je 1,4 posto više nego godinu prije.

Goran Manestar, član Uprave i glavni direktor za financije A1 Hrvatska kaže da su dobri poslovni rezultati potvrda održive poslovne strategije koja se najviše odražava u razumijevanju potreba privatnih i poslovnih korisnika, pametnim uštedama i značajnim investicijama u ključnu infrastrukturu i razvoj usluga.

- Pred nama je teško razdoblje gotovo galopirajuće inflacije i porasta cijena energenata što će sigurno utjecati u većoj mjeri na poslovanje u narednom razdoblju. Nastavila se i kriza lanaca opskrbe, kao i porast cijena ključnih sirovina i čipova. No, unatoč svemu A1 Hrvatska ostaje fokusirana na omogućavanje najboljeg korisničkog iskustva i pouzdan partner gospodarstvu prema boljoj digitalnoj budućnosti - zaključuje Manestar.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 14:00